2013-01-18, 16:37
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney2
Varför skulle inte hon kunna utvecklas om 15 år som alla andra? Hon har ju sedan väldigt länge gjort en väldigt tydlig förändring i målgrupp från "fjortisar" till unga ambitiösa karriärstjejer.

För att hon saknar dragningskraft.
Har hon någon talang som gift och åldrad?
Citera
2013-01-18, 16:47
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Men din naiva lilla kretin. Jag förstår att jag och andra här på tråden krossade ditt hjärta med några uppenbara observationer om din våta dröm.

Med en liten sökning så finner man också att hennes pappa är involverad i hennes "bolag" och med största sannolikhet så är och har han varit involverad från dag ett i samtliga engagemang som hon någonsin varit i kontakt med. Att ha sitt namn skrivet på papper innebär inte per automatik att man är den som drar i trådarna.

Jag ser en bortskämd snorvalp med näsan högt i det blå; i ett rosa moln med navelsträngen kopplad till en rikemansfamilj och föräldrarna har fungerat som stödhjul från dag ett. Den beskrivningen skulle jag köpa vilken dag i veckan som helst angående henne.

Och slutligen nej, jag har inte "läst på" om din våta dröm mer än sneglat på artiklar som i det här fallet. Jag är inte det minsta intresserad mer än att kommentera här på tråden. Vad gäller livserfarenhet, personen jag citerade hade rätt. Jag har svårt att se hur hon, efter ovanstående beskrivning och vid 22 års ålder, kan ha något ö.h.t. att tillföra som är värt att betala för. Som jag skrev tidigare, att sitta hemma i sitt flickrum i mammas och pappas stora villa någonstans i "idyllen" och blogga om sina tonårsproblem, och dessutom knappt ha passerat åldern med mer än ett par, tre år är en sak fast steget ut i verkligheten och vuxenlivet är en annan. Det där med att skriva en bok... En bok skriver man, såvida den inte är skönlitterär (påhittad), baserad utifrån livserfarenheter. Vad är hennes nästa steg? En tegelsten på 300 sidor fylld med memorarer vid 23 års ålder kanske?

då har du ingen aning, och avundsjukan slår in igen.
varför ska inte folk klara sig på egen hand? visst att hon säkert fått massa hjälp av sin pappa, med vad är en far till annars? du är ett litet horbarn som inte vet vem din pappa är.. så det är ganska självklart att du inte förstår ett skit.. du tycker säkert alla med pengar är dumma i huvudet?
jag tycker inte hon är speciellt fin eller ful, hon är ganska mullig och det är verkligen inte min dröm. tjejer som ser ut som hon gör står med hundögonen på mig när jag står vid baren. så du har inget att komma med. bortskämd snorvalp säger du. hon har garanterat lyckats bättre än dig i livet. mer kommer hon säkert göra också!
Citera
2013-01-18, 16:48
Medlem
cashmoney2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
För att hon saknar dragningskraft.
Har hon någon talang som gift och åldrad?

Samma förutsättningar att skaffa sig talang/erfarenhet som Annika Falkengren, eller Cristina Stenbeck, eller ja varför inte vem som helst som anstränger sig?
Citera
2013-01-18, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney2
Varför skulle inte hon kunna utvecklas om 15 år som alla andra? Hon har ju sedan väldigt länge gjort en väldigt tydlig förändring i målgrupp från "fjortisar" till unga ambitiösa karriärstjejer.

För att hon ska kunna utvecklas behöver hon ju självinsikt, och det har hon inte.

Frågar du henne idag så tycker hon att hon gör allt rätt, och om hon bara gör mer av samma, så...
Citera
2013-01-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNViSiBiLiTY
1, hon har/haft 4 företag redan när hon är 22 år, vad har du åstadkommit i ditt liv?
2, hennes företag drog in 2011 totalt 3,579tkr + 1.416tkr + 591tkr, den fjärde är nystartad och inget bokslut är publicerat än.. men 5.586tkr, alltså 5.586.000 år 2011. det är en hel del pengar. Jag tror inte du har samma inkomst något år av ditt liv.
...

Driva företag med förlust, det kan jag också göra.

Du kan inte likställa omsättning med inkomst. Omsättningen är de sammanlagda inkomsterna och utgifterna, inte vinsten.

Av hennes fyra bolag så saknar ett ännu resultat, två gick med förlust och ett med ett resultat på cirka 550 000, men det saknar anställda och har heller inga större utgifter således.

Kanske du skulle ta en kvällskurs i företagsekonomi?
Citera
2013-01-18, 17:14
Medlem
Ratads avatar
Jag tar på mig foliehatten och känner att bråket är någon slags metabeef som spelas upp för att göra folk lite nyfikna och kanske kunna få hennes föreläsningar att sälja här och där. Bloggar och uppdateringar är vad som meddelaren vill visa upp och i de fall de handlar om business är de aldrig dokumentära.
Citera
2013-01-18, 17:40
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Driva företag med förlust, det kan jag också göra.

Du kan inte likställa omsättning med inkomst. Omsättningen är de sammanlagda inkomsterna och utgifterna, inte vinsten.

Av hennes fyra bolag så saknar ett ännu resultat, två gick med förlust och ett med ett resultat på cirka 550 000, men det saknar anställda och har heller inga större utgifter således.

Kanske du skulle ta en kvällskurs i företagsekonomi?

Wow, vilket jävla pucko. Du förstår inte siffrorna ändå snackar du som om du har en susning inom området. Ta gärna en o annan kurs själv innan du ska försöka framstå som duktig.. hahah fyfan vad pinsam du är
inkomst är inkomst, sen finns det utgifter också självklart. men vi snackar inkomster av företag och det kan inte bli enklare att förstå än så
Senast redigerad av iNViSiBiLiTY 2013-01-18 kl. 17:42.
Citera
2013-01-18, 20:59
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Wow, vilket jävla pucko. Du förstår inte siffrorna ändå snackar du som om du har en susning inom området. Ta gärna en o annan kurs själv innan du ska försöka framstå som duktig.. hahah fyfan vad pinsam du är
inkomst är inkomst, sen finns det utgifter också självklart. men vi snackar inkomster av företag och det kan inte bli enklare att förstå än så

Frågan är väl mer hur mycket hon har gjort själv kontra rådgivare, medhjälpare med mera.
Jag tror inte hon är mer passad att driva ett företag än någon annan ung tjej i Sverige. Jag tvivlar på att hon har gjort ett skit själv utan någon annan som sagt "Bella vi gör såhär".
Citera
2013-01-19, 02:23
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Frågan är väl mer hur mycket hon har gjort själv kontra rådgivare, medhjälpare med mera.
Jag tror inte hon är mer passad att driva ett företag än någon annan ung tjej i Sverige. Jag tvivlar på att hon har gjort ett skit själv utan någon annan som sagt "Bella vi gör såhär".

Jodu, jag tror hon gjort ett o annat själv.. sen har hon säkert fått hjälp med en stor del också, men inget företag drivs av en enda person.. om man räknar bort alla turkkioskar och pizzerior och annat som vilken apa som helst klarar av efter 2 veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Grabben, dra snuttefilten över öronen innan du gör bort dig ännu mer. Det jag hade att säga till dig om din våta dröm gjorde jag i förra inlägget.

mycket givande inlägg. vem är det som gör bort sig när du inte ens klarar av att svara på det jag skrev till dig. nolla.
Citera
2013-01-19, 02:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
1, hon har/haft 4 företag redan när hon är 22 år, vad har du åstadkommit i ditt liv?
2, hennes företag drog in 2011 totalt 3,579tkr + 1.416tkr + 591tkr, den fjärde är nystartad och inget bokslut är publicerat än.. men 5.586tkr, alltså 5.586.000 år 2011. det är en hel del pengar. Jag tror inte du har samma inkomst något år av ditt liv.
Sen om hennes målgrupp är unga är det inget fel på, man måste rikta sig in mot någon åldergrupp när man startar företag, men vad vet du om det? Sen är det säkert inte ens sant utan något du bara inbillat dig, men vi säger att det är sant för din skull.
Om hennes målgrupp är unga omogna tjejer så är det bara bra, kolla bara på hur barnen beter sig i dagens läge, finns det någon som kan få in ett o annat i deras huvud så är det bara bra eftersom det inte är kissie vi pratar om..

Sen om hon nu sålde 240 biljetter eller 2000 biljetter är inte värsta grejen.
efter en enkel sökning på google så fick jag fram att fotbollslaget chelsea också vart med om liknande, de fick inte sina biljetter sålda till en CL match. är dom dåliga för det?
vi kan ta samma genre och säga att britney spears också hade en fiasko försäljning till hennes konsert och att man gav bort mer biljetter än man sålde.. det är inte hela världen. sånt kan hända alla.

Du är antagligen ett WT som försöker få andra att se dåliga ut för att må bättre själv, kolla dig i spegeln, sen kan du snacka om andra.. kompis.

Är du tappad i golvet som liten ?
Det är inte mitt liv med eventuella motgångar/framgångar som ska debatteras här utan Blondinbellas liv och leverne och nu senast ett totalt fiasko för henne vad gäller biljettförsäljningen till "turnen"
Tjejen verkar ha allvarliga problem med att kunna erkänna att endast 240 pers köpt en biljett, med hennes uppblåsta ego så är det väl tusentals "fans" som bokstavligen gör vad som helst för att komma över en biljett
Frågan är varför du är så imponerad av detta oerhörda resultat (240 stackare) och måste komma med en massa fantisfulla förklaringar till fiaskot ?
Apropå siffror som du verkar gilla, vissa av Bellas medarbetare på tidningen Egoboost fick vänta i månader på sina löner och dom blev mer eller mindre varnade för att gå till facket men sånt tycker förstås en liten råtta som du att det är helt ok va ?
BB är duktig på att snacka bullshit, hon påstod i efterhand att dom som anställda på tidningen minsann bara var "konsulter" på ett konsultuppdrag men alla som läst hennes värdelösa blogg vet att hon kallade dom för sina anställda tidigare.
Det finns många exempel på hur hon slingrar sig och far med osanning och sen kliver träskallar som du in här och leker besserwisser.
Jag har ett gott råd till dig, pissa inte i motvind för du blir bara blöt om fötterna
Citera
2013-01-19, 03:25
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är du tappad i golvet som liten ?
Det är inte mitt liv med eventuella motgångar/framgångar som ska debatteras här utan Blondinbellas liv och leverne och nu senast ett totalt fiasko för henne vad gäller biljettförsäljningen till "turnen"
Tjejen verkar ha allvarliga problem med att kunna erkänna att endast 240 pers köpt en biljett, med hennes uppblåsta ego så är det väl tusentals "fans" som bokstavligen gör vad som helst för att komma över en biljett
Frågan är varför du är så imponerad av detta oerhörda resultat (240 stackare) och måste komma med en massa fantisfulla förklaringar till fiaskot ?
Apropå siffror som du verkar gilla, vissa av Bellas medarbetare på tidningen Egoboost fick vänta i månader på sina löner och dom blev mer eller mindre varnade för att gå till facket men sånt tycker förstås en liten råtta som du att det är helt ok va ?
BB är duktig på att snacka bullshit, hon påstod i efterhand att dom som anställda på tidningen minsann bara var "konsulter" på ett konsultuppdrag men alla som läst hennes värdelösa blogg vet att hon kallade dom för sina anställda tidigare.
Det finns många exempel på hur hon slingrar sig och far med osanning och sen kliver träskallar som du in här och leker besserwisser.
Jag har ett gott råd till dig, pissa inte i motvind för du blir bara blöt om fötterna

Du har fått det om bakfoten, jag är inte imponerad av hennes 240 sålda biljetter.
Det är inga bra siffror alls, därmed en artikel i aftonbladet.
Det jag vill få sagt är att hon ändå verkar vara en driftig person som många här nekar blankt utan att ens ha läst på lite om henne.
Hon försöker iaf, sen om hon faller men ändå fortsätter att försöka så är det bara starkt av henne, jag hade ratat henne så som du gör om hon hade gett upp.
Varför stör det er om vad jag tycker? Jag gillar driftiga människor och inte folk som stör sig på andra och försöker trycka ner andra för att ni inte föddes med en silversked i munnen.
kom inte med att ni inte önskar det, ni verkar vara riktigt trötta på era liv med tanke på hur mycket energi ni lägger på andras.. som ni inte ens gillar. ironi må jag säga.

sen om hon inte betalar ut löner m.m är ingen annan än hennes och de anställdas ensak.
Får faktiskt ta och säga att det är idioti att de ens fortsatt jobba i månader utan att få betalt, men som sagt är det deras ensak och inte min.. Jag kan ej dra slutsatser från vad du sagt eller vad de anställda sagt helt enkelt. då hade man vart lika blåögd och naiv som dig. god forbid
Citera
2013-01-19, 07:42
Medlem
Citat:

Förlåt nådige herrn att det smög sig in ett "och utgifter" i fel mening. Låt oss titta lite på verkligheten då:

Spotlife Europe AB
Omsättning: 3 579 000 kr
Resultat efter finansnetto: -85 000 kr
Här har alltså entreprenörskan slarvat bort mer pengar än hon fått in.

Blondinbella AB
Omsättning: 591 000 kr
Resultat efter finansnetto: -174 000 kr
Även här lever entreprenörskan över tillgångarna.

Löwengrip Invest AB
Omsättning: 1 416 000 kr
Resultat efter finansnetto: 1 046 000 kr
Riktigt bra drivet här, men då tittar vi på bokslutsdispositionerna också
Årets resultat: 551 000 kr

Så det verkliga överskottet av entreprenörskans härjningar är alltså:
551 000 - 174 000 - 85 000 = 292 000 kr

Sedan har hon säkert tagit ut lön under året också, så naturligtvis tjänar hon pengar. Men att bara titta på omsättning och tycker hon är sååå duktig är inte rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in