2012-01-24, 13:25
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insidethefire
ritade en egen evighetsmaskin åt TS

märks att man inte håller på med paint ofta

http://cdn.imghack.se/images/07192bc0e55c4aa7e24f34e2b5c23b33.jpg
-2 pga särskrivning, annars riktigt snyggt (och genialt såklart)!

Citera
2012-01-24, 19:01
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
så ni skulle alltså inte kunna få en generator att snurra i 24 timmar om ni hade en stor spiral och vikter?
Och en verkstad att testa den i några dagar..

Tillåt mig att räkna lite åt dig.

enligt http://www.elradgivningsbyran.se/sv/Faktabank/Matning-och-forbrukning/Förbrukning/
förbrukar du igenomsnitt 6.700 kWh/år, vilket är ca 18kWh/dygn.
18kWh=18000Wh=18000*3600Ws=64800000J

Varje dag du vaknar kommer du alltså behöva lyfta upp nog många vikter för att producera den här mängden energi (64800000J)

Jag räknar i det här fallet på att den är 1m hög.
Maximala energin du får ut från 1kg från den höjden blir då alltså 9.82J

För att få 64800000J måste du alltså lyfta 64800000J/9.82J/kg=6598778kg varje morgon
det är 6598ton.

Slutsatts, Det är inte omöjligt att bära lite sten och på såsätt få el resten av dagen. Men ska du klara det måste du ha en neger-stam som bor på din bakgård som gör de åt dig, sålänge du har en storbakgård bör det ju inte vara några problem? de kan ju odla sin egen mat och lyfta sten dagarna i ända, en helt klart underanvänd naturkraft!
Citera
2012-01-25, 09:40
Medlem
Denna tråden borde verkligen låsas...

Men iallafall, det var ju någon forskare som hade kommit på hur man kunde utvinna energi från "inget".

Dock var ju "inget" bara en kraft som vi aldrig hade lagt märke till innan, och kraften är bara den extremt lilla som är mellan två atomer i vakuum.
Just att dom vek ihop sig eller något sånt, utan att tryck eller gravitation påverkade dom.
Så det dröjer nog xx antal år innan detta kan bli äns lite användbart.

Läste det för några månadersen, men hittar inte artiklen nu!
Någon annan som känner igen det?
Citera
2012-01-25, 12:44
Medlem
KungPungPats avatar
Nämen gud jag tror jag sagt att jorden är rund för 1000 år sen, för detta känns som deja vu.

Ni säger att ni kan fysik men ni tycker det är en omöjlighet att generera elektrisitet från gravitation.
Men visste ni nått om fysik så skulle ni förstå att det är en möjlighet att det går om det görs på rätt sätt som ingen klurat ut än. Men möjligt är det. Lika möjligt som att vind går att generera ström ifrån.

Men låt oss skippa elektrisiteten och prata mekanisk fysik istellet.
Om ni har en spiral och vikter så kan ni få vad som helst som placeras inuti att snurra, hur många snurr skulle det behövas för att veva upp nånting till toppen igen, för vi kan ju som sagt bestämma hur många snurr det ska vara genom antal vikter och varv på spiralen.

Det skulle snurras lika mycket även om det va små vikter eller bollar eller cd-skivor som placerades på den där spiralen, ok låt oss säga att vi har 10 varv på spiralen och 10 vikter, då snurrar den 100 varv.

Så 100 varv har vi och dom varven kan användas för att hissa upp vad som helst mekaniskt, då säger väl ni att det kommer ta 100 varv för att veva upp en hiss till samma nivå, och om jag då säger 20 varv på spiralen istellet för 10, då skulle det bli 200 varv och det betyder inte att det skulle bli en längre spiral för det bestämmer vi hur lång den ska vara, eller att hissen skkulle väga mer för vikterna ökades inte bara varven.

Jag såg att nån skrev at dom fick en idé av den här tråden och det var väl mest det som va poängen, att vi skulle ha en totalt annorlunda värld om det ens fanns en produkt som denna där man kan veva upp vikter för hand och sen låta en generator snurra hur länge man vill beroende på hur många vikter, varför inte bygga en som man kan veva upp en gång i veckan och sen snurrar generatorn till nästa vecka, det går eftersom vi bestämmer själva hur många vikter som placerats på toppen av spiralen.
Citera
2012-01-25, 13:02
Medlem
apanlapans avatar
Citat:
Men visste ni nått om fysik så skulle ni förstå att det är en möjlighet att det går om det görs på rätt sätt som ingen klurat ut än.

Inom känd fysik går det inte, men det är förstår möjligt att det finns okänd fysik som gör det möjligt. Enda sättet att visa det är att du bygger din maskin!
Citera
2012-01-25, 13:11
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Nämen gud jag tror jag sagt att jorden är rund för 1000 år sen, för detta känns som deja vu.

Ni säger att ni kan fysik men ni tycker det är en omöjlighet att generera elektrisitet från gravitation.
Men visste ni nått om fysik så skulle ni förstå att det är en möjlighet att det går om det görs på rätt sätt som ingen klurat ut än. Men möjligt är det. Lika möjligt som att vind går att generera ström ifrån.

Men låt oss skippa elektrisiteten och prata mekanisk fysik istellet.
Om ni har en spiral och vikter så kan ni få vad som helst som placeras inuti att snurra, hur många snurr skulle det behövas för att veva upp nånting till toppen igen, för vi kan ju som sagt bestämma hur många snurr det ska vara genom antal vikter och varv på spiralen.

Det skulle snurras lika mycket även om det va små vikter eller bollar eller cd-skivor som placerades på den där spiralen, ok låt oss säga att vi har 10 varv på spiralen och 10 vikter, då snurrar den 100 varv.

Så 100 varv har vi och dom varven kan användas för att hissa upp vad som helst mekaniskt, då säger väl ni att det kommer ta 100 varv för att veva upp en hiss till samma nivå, och om jag då säger 20 varv på spiralen istellet för 10, då skulle det bli 200 varv och det betyder inte att det skulle bli en längre spiral för det bestämmer vi hur lång den ska vara, eller att hissen skkulle väga mer för vikterna ökades inte bara varven.

Jag såg att nån skrev at dom fick en idé av den här tråden och det var väl mest det som va poängen, att vi skulle ha en totalt annorlunda värld om det ens fanns en produkt som denna där man kan veva upp vikter för hand och sen låta en generator snurra hur länge man vill beroende på hur många vikter, varför inte bygga en som man kan veva upp en gång i veckan och sen snurrar generatorn till nästa vecka, det går eftersom vi bestämmer själva hur många vikter som placerats på toppen av spiralen.

Istället för en Wall of Text, som är totalt obegriplig rita upp en skiss å posta den.
Sen förklara hur du menar utifrån den........
Citera
2012-01-25, 15:31
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Om ni har en spiral och vikter så kan ni få vad som helst som placeras inuti att snurra, hur många snurr skulle det behövas för att veva upp nånting till toppen igen,
DET BEROR PÅ UTVÄXLINGEN DIN DUMME JÄVEL!!!!!!
Man räknar inte i varv, man räknar i kraft. Hade det bara varit varven som spelat roll så hade man väl helt enkelt fått en mirakelmaskin av att sätta två växellådor åt motsatt håll mot varandra och börja snurra lite på ena, men tillochmed du måste väl förstå att inte det fungerar
Citera
2012-01-25, 15:35
Medlem
KungPungPats avatar
Det spelar ingen roll för mig om maskinen går för evigt eller inte, jag skulle vara nöjd med att ha en stor spiral och massor me vikter som gör att den snurrar en generator i en vecka eller månad åt gången sen vevar man upp vikterna med en vinch och börjar om processen..

Men just nu så kom jag på att man skulle kunna ha många små spiraler och ett fåtal vikter som sitter i en cirkel, om den sen skulle snurras sakta så skulle den bara behöva snurra 10% av ett varv för att starta en rad med spiraler som snurrar generatorer massa varv på varje spiral.

Att snurra 10% av ett varv på en spiralcirkel med jämn vikt och få ut ett valfritt antal varv på varje spiral och kanske ha 3 spiraler minst på varje rad.. 100 varv per spiral. x3 och då har vi bara snurrat 10% av cirkeln, när vi snurrat cirkelspiralen ett helt varv 100% skulle det då betyda att generatorerna snurrat 3000 varv.

Så dom här 3000 varven som generatorerna snurrat skulle i teorin kunna få energi till en motor som vrider den 1 varv. Och om ni säger omöjligt så lägger jag på 2 rader till med spiraler och får ut 5000 varv när du snurrat spiralcirkeln 1 varv.

Jovisst skulle en ritning vara ganska bra att visa upp även om jag tycker att alla som läser vad jag skrivit borde kunna visualisera det ja beskriver.

Så har jag fått en positiv kommentar hittils, nice
Citera
2012-01-25, 15:37
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Det spelar ingen roll för mig om maskinen går för evigt eller inte, jag skulle vara nöjd med att ha en stor spiral och massor me vikter som gör att den snurrar en generator i en vecka eller månad åt gången sen vevar man upp vikterna med en vinch och börjar om processen..

Men just nu så kom jag på att man skulle kunna ha många små spiraler och ett fåtal vikter som sitter i en cirkel, om den sen skulle snurras sakta så skulle den bara behöva snurra 10% av ett varv för att starta en rad med spiraler som snurrar generatorer massa varv på varje spiral.

Att snurra 10% av ett varv på en spiralcirkel med jämn vikt och få ut ett valfritt antal varv på varje spiral och kanske ha 3 spiraler minst på varje rad.. 100 varv per spiral. x3 och då har vi bara snurrat 10% av cirkeln, när vi snurrat cirkelspiralen ett helt varv 100% skulle det då betyda att generatorerna snurrat 3000 varv.

Så dom här 3000 varven som generatorerna snurrat skulle i teorin kunna få energi till en motor som vrider den 1 varv. Och om ni säger omöjligt så lägger jag på 2 rader till med spiraler och får ut 5000 varv när du snurrat spiralcirkeln 1 varv.

Jovisst skulle en ritning vara ganska bra att visa upp även om jag tycker att alla som läser vad jag skrivit borde kunna visualisera det ja beskriver.

Så har jag fått en positiv kommentar hittils, nice

Men jösses!!!!

Istället för en Wall of Text, som är totalt obegriplig rita upp en skiss å posta den.
Sen förklara hur du menar utifrån den........

BARA EN SKISS INTE EN RITNING!!!!
Citera
2012-01-25, 16:07
Medlem
KungPungPats avatar
vart laddar jag upp bilden?
Citera
2012-01-25, 16:12
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
vart laddar jag upp bilden?

Google is yuor friend: http://www.google.se/#sclient=psy-ab&hl=sv&safe=off&source=hp&q=bild+hosting&pbx=1&o q=bildho&aq=2s&aqi=g2g-s2&aql=&gs_sm=c&gs_upl=0l0l1l239l0l0l0l0l0l0l0l0ll 0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=84a9b335c37a2 267&biw=1152&bih=751
Citera
2012-01-25, 16:35
Medlem
KungPungPats avatar
http://laddauppbilder.se/?di=313275056151
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in