Det spelar ingen roll för mig om maskinen går för evigt eller inte, jag skulle vara nöjd med att ha en stor spiral och massor me vikter som gör att den snurrar en generator i en vecka eller månad åt gången sen vevar man upp vikterna med en vinch och börjar om processen..
Men just nu så kom jag på att man skulle kunna ha många små spiraler och ett fåtal vikter som sitter i en cirkel, om den sen skulle snurras sakta så skulle den bara behöva snurra 10% av ett varv för att starta en rad med spiraler som snurrar generatorer massa varv på varje spiral.
Att snurra 10% av ett varv på en spiralcirkel med jämn vikt och få ut ett valfritt antal varv på varje spiral och kanske ha 3 spiraler minst på varje rad.. 100 varv per spiral. x3 och då har vi bara snurrat 10% av cirkeln, när vi snurrat cirkelspiralen ett helt varv 100% skulle det då betyda att generatorerna snurrat 3000 varv.
Så dom här 3000 varven som generatorerna snurrat skulle i teorin kunna få energi till en motor som vrider den 1 varv. Och om ni säger omöjligt så lägger jag på 2 rader till med spiraler och får ut 5000 varv när du snurrat spiralcirkeln 1 varv.
Jovisst skulle en ritning vara ganska bra att visa upp även om jag tycker att alla som läser vad jag skrivit borde kunna visualisera det ja beskriver.
Så har jag fått en positiv kommentar hittils, nice