Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Att få bollen igenom vattnet tar energi.
att lyfta ur bollen ner till spiralen tar energi.
Dessa är fasta.
Om vi då ökar höjden på vattenbassängen och spiralen så kan vi ju höja dessa ända tills energin alstrad från spiralen överstiger de fasta minusutgifterna?
Ja skönt att nån som kan fysik skriver, ja självklart skulle energin som alstras bli mer om vi ökade storlek på spiral och antal vikter. Och trycker innuti slussen kommer inte vara stor alls utan tvärtom så kommer slussen vara enkelt att öppna på grund av trycket och sen när den stängs igen så blir trycket i slussen minimalt när det ska pumpas ur. SLussens "dörrar" skulle kunna vara 2 millimeter tjocka och vattnet som då behövs lyftas för att stänga slussen är minimalt.
Tro inte på allt du läser bara utan tänk själv, min teori fungerar men folk vill inte riktigt se det av nån anledning.
Jag tror dock fortfarande startkt på att en självgående spiral cirkel med massa spiraler skulle generera tillräckligt med energi för att snurra sig själv. Men som sagt så skulle man behöva en verkstad för att testa eller ett dataprogram.
VIlket dataprogram kan jag använda mig av för att ställa in vikt på vikter och skapa en spiralcirkel?
Nån som vet?
MVH