2012-01-29, 23:18
Medlem
KungPungPats avatar
underbar ide, tack för din tanke på rak arm..

JaG tänker mig att axeln innuti spiralen kommer alltid generera vridkraft som kan användas att få vikterna på spirralen igen.

MVH
Citera
2012-01-30, 08:37
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

JaG tänker mig att axeln innuti spiralen kommer alltid generera vridkraft som kan användas att få vikterna på spirralen igen.

MVH

En riktigt kass idé, bättre med ett gäng http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll med hinkar som flyttar vattnet....
Citera
2012-01-30, 16:29
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
...
Har någon testat någon av mina 2 principer än?
Skriv gärna.

MVH
Eftersom du verkar till döden övertygad om att den fungerar måste du väl även förstå att du bokstavligen blir miljardär om du bygger den. Ta ledigt från ditt jobb ett litet tag, eller ännu enklare: säg upp dig.

Du behöver aldrig jobba igen och¨även om du inte bryr dig om total finansiell frihet kommer du även bli omskriven i historieböckerna som mänsklighetens frälsare. Ja, jag är allvarlig - en mängd miljoner svältande och döende människor kan räddas av din maskin, för att inte tala om miljön. Du kan bara vinna på att bygga den.
Senast redigerad av Mr Mojo Risin' 2012-01-30 kl. 17:09. Anledning: missad bokstav
Citera
2012-01-30, 16:37
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

MVH

Jag diggar idén att använda en ganska funktionell energikälla som bas för att skaffa nog med energi för att försörja en anordning som kräver mer energi än vad den ger. Lite som att starta igång en bil för att ladda ett bilbatteri som du sedan använder för att se på TV.

Bygg ett vindkraftverk istället?
Citera
2012-01-30, 23:30
Medlem
Att få bollen igenom vattnet tar energi.
att lyfta ur bollen ner till spiralen tar energi.

Dessa är fasta.

Om vi då ökar höjden på vattenbassängen och spiralen så kan vi ju höja dessa ända tills energin alstrad från spiralen överstiger de fasta minusutgifterna?
Citera
2012-01-30, 23:37
Medlem
jäjgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus

Dessa är fasta.

Om vi då ökar höjden på vattenbassängen och spiralen så kan vi ju höja dessa ända tills energin alstrad från spiralen överstiger de fasta minusutgifterna?

Nej. Att få in vikten i vattnet tar mer energi om cylindern är längre, eftersom trycket är högre. Tänk dig två olika långa cylindrar med en kork längs ner. Vilken kork flyger längst om trycket får dem att lossna? Korken i enmeterscylindern eller den i enmilscylindern?
Citera
2012-01-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jäjg
Nej. Att få in vikten i vattnet tar mer energi om cylindern är längre, eftersom trycket är högre. Tänk dig två olika långa cylindrar med en kork längs ner. Vilken kork flyger längst om trycket får dem att lossna? Korken i enmeterscylindern eller den i enmilscylindern?

just det,glömde bort trycket. Faschinerande hur naturen alltid på ett eller annat sätt nollställer systemen.

På tal om det,skulle man då inte kunna använda tryck som någon användbar energikälla ?
Citera
2012-01-30, 23:58
Medlem
jäjgs avatar
Citat:
just det,glömde bort trycket. Faschinerande hur naturen alltid på ett eller annat sätt nollställer systemen.

På tal om det,skulle man då inte kunna använda tryck som någon användbar energikälla ?

Det gör man hela tiden. Vindkraft, vattenkraft, kärnkraft, etc.

Problemet är att det tar lika mycket energi att trycka tillbaka något som du maximalt kan få ut när du trycker bort det. Och därför går det inte att göra som TS vill.
Citera
2012-01-31, 10:57
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Dom där är inte speciellt svåra att förstå att dom inte fungerar, men skulle va tacksam att du förstår med säkerhet att mina principer inte fungerar innan du skriver. Jag vill komma på en lösning på det här eftersom gravitation går att generera elektrsitet ifrån.

MVH

SER du vad du själv skriver människa? Exakt din "evighetsmaskin" finns ju beskriven i detalj på den länkade sidan, med en förklaring till varför den inte fungerar. Men det ignorerar du förstås, så att du kan trolla vidare. Det måste vara det du gör, ingen kan vara så jävla dum och ändå kunna andas.
Citera
2012-01-31, 11:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Dessa är fasta.

Ja skönt att nån som kan fysik skriver, ja självklart skulle energin som alstras bli mer om vi ökade storlek på spiral och antal vikter. Och trycker innuti slussen kommer inte vara stor alls utan tvärtom så kommer slussen vara enkelt att öppna på grund av trycket och sen när den stängs igen så blir trycket i slussen minimalt när det ska pumpas ur. SLussens "dörrar" skulle kunna vara 2 millimeter tjocka och vattnet som då behövs lyftas för att stänga slussen är minimalt.

Tro inte på allt du läser bara utan tänk själv, min teori fungerar men folk vill inte riktigt se det av nån anledning.

Jag tror dock fortfarande startkt på att en självgående spiral cirkel med massa spiraler skulle generera tillräckligt med energi för att snurra sig själv. Men som sagt så skulle man behöva en verkstad för att testa eller ett dataprogram.

VIlket dataprogram kan jag använda mig av för att ställa in vikt på vikter och skapa en spiralcirkel?
Nån som vet?

MVH
Citera
2012-01-31, 11:58
Medlem
jäjgs avatar
Citat:
Ja skönt att nån som kan fysik skriver, ja självklart skulle energin som alstras bli mer om vi ökade storlek på spiral och antal vikter. Och trycker innuti slussen kommer inte vara stor alls utan tvärtom så kommer slussen vara enkelt att öppna på grund av trycket och sen när den stängs igen så blir trycket i slussen minimalt när det ska pumpas ur. SLussens "dörrar" skulle kunna vara 2 millimeter tjocka och vattnet som då behövs lyftas för att stänga slussen är minimalt.

Tro inte på allt du läser bara utan tänk själv, min teori fungerar men folk vill inte riktigt se det av nån anledning.

Jag tror dock fortfarande startkt på att en självgående spiral cirkel med massa spiraler skulle generera tillräckligt med energi för att snurra sig själv. Men som sagt så skulle man behöva en verkstad för att testa eller ett dataprogram.

VIlket dataprogram kan jag använda mig av för att ställa in vikt på vikter och skapa en spiralcirkel?
Nån som vet?

MVH

Att hitta en verkstad är väll inga problem? I värsta fall kan du hoppa på en mekanik-utbildning, då lär du få tillgång till en. Fast det kanske finns för få utbildningsplatser för troll...

Att ha slussar funkar inte eftersom det vatten som du släpper ut ur cylindern måste komma tillbaka dit igen. Det gör du endera genom att trycka tillbaka det eller genom att lyfta det till toppen och hälla i det. Båda tar i absolut minimum lika mycket energi som du får ut av att använda slussen.
Citera
2012-01-31, 12:13
Medlem
KungPungPats avatar
Jag vill dock lösa det här problemet och ignorerar det sista inlägget för han redan "vet" allt men kan inte se detta.

Vilket dataprogram är gratis och låter mig testa en sån här spiralcirkel-generator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in