Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Även jag har hört att en evighetsmaskin ska vara omöjlig att göra.
Men jag är ändå på din sida, jag kan inte så mycket om fysik men jag gillar inte beteendet att folk ska trycka ner något/någon som försöker sig på något som ingen annan tror på.
Precis som när folk i gamla tider blev förtryckta när de sa något om att allting inte snurrar runt jorden eller att det finns atomer. Exakt sådant beteende håller uppenbarligen än idag vilket är väldigt tråkigt.
Men kör hårt om du tror på det!
Trycka ner? Så du menar att vi ska hurra hans idér och motivera han att göra detta när vi vet att det är bluff och båg? Det är att ljuga han rakt upp i ansiktet.
Ingen har tryckt ner, känslorna börjar frodas när det gång på gång förklaras varför det inte funkar, och att många är medvetna om dom här konstellationerna. Det funkar inte punkt.
Energiprinciperna är inte bluff, med dom så har vi skapat alla möjliga apparater. flygplan, rymdraketer, satteliter. Magnetism och gravitation är något så urholkade kunskaper som det forskars febrilt på, och det finns mängder med vetenskapsmän som forskar på självbevarelse. Men det har hittills inte gått att göra ett slutet system som kan förösörja sig själv. Det tillåts helt enkelt inte med dom naturlagarna vi har.
Friktion tex är en restprodukt som motverkar rörelse, genom att ta energi från ett objekt som rör sig.
Gravitation och magnetism är två stycken konstanta krafter som genom att dom är konstanta inte kan tillföra ny rörelseenergi utan dom flyttar den bara mellan varandra. Resultatet blir att friktionen tar upp det mesta.
Resten försvinner i varje gugningsmoment då varje stöt absorberar in rörelse i sin omgivning, som att du släpper en soffa på en stor studsmatta kommer rörelseenergin från soffan att i varje studs absorberas av studsmattan och i ställningen och i marken. resultatet blir att den slutar studs efter ett tag.
Samma sak om du bygger en magnet som en skål och släpper en kula som är magnetisk i den, då kan du få den att studsa upp och ner genom att magnetismen skjuter bort kulan, men du tror väl inte på fullaste allvar att kulan kan studsa för alltid? Den kommer stanna för att garvitationen agerar som en broms när kulan åker upp och magnetismen som en broms när den faller mot magneterna. Kulan kommer hitta ett tillstånd där krafterna är lika starka och rörelseenergin är tömd.
Detta är termodynamik basic av the basic.
Rörelseenergi kan inte skapas av en konstant utan att den tillförs. Magneter och gravitation är konstanter. Rörelseenergi kan inte heller bevaras den söker sig till närmsta attraktion genom att antingen accelerera eller att falla fritt mot det.
http://minfil.se/e6LbX7a8b5
alltså jag blir inte klok på den där bilden. haha
Angående kulan:
Gravitation vs. magnetism på kulan. Du pushar igång hjulet med hjälp av din egen rörelseenergi, så vi får en potential på +1 = rörelse.
Magneten drar i kulan, gravitationen motverkar = -1
Det kostar energi varje gång överförningen mellan dessa källor sker, resultatet blir att kulan aldrig kommer kunna återgå till samma höga position.
Gravitationen drar i kulan, magneten motverkar = -1
Samma som ovan
Kulan ska rulla på hjulet, friktion = -1 Det kostar att få friktion, det är en klar furlust på rörelseenergi här.
Så genom dom 3 krafterna hamnar vi inte direkt på ett plus.
Hjulet ska ha sin del av energin genom att kulan ska överföra rörelseenergi genom friktion = -1
Hjulet ska nu absorbera ner friktionen för att få momentum, dett är DEFINITIVT inte gratis.
Nån expert kan väl såga sönder mina energikunskaper här och se hur pass fel jag har. (suger på matte)