Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Som jag förstår det så är ni väldigt snabba med att ifrågasätta mina kunskaper om fysik och magnetism..
Högst märkligt
Citat:
Men hur mycket kunskaper har ni egentligen lärt er om hur kulor i hjul betér sig om man attrahear dom från utsidan med en magnet? i skolorna på lektionerna menar jag..
Det är det som är det fina med fysik / matematik, man behöver inte studera
alla tänkbara fall för att kunna uttala sig om ett godtyckligt fall. Det räcker med att du kan fundamentala regler för att med dessa som hjälp härleda en lösning till just det problem du betraktar.
Som exempel behöver du bara veta vad a+b betyder för att kunna svara på vad 1+1, 23+4 och 55+913 är.
Citat:
Ni är så bergsäkra på att era trosbaserade kunskaper om vad som händer med kulan i videoklippet är sanningen medans det som kklippet visar är osannt och jag har fel på mina teorier jag tror bara , helt enkelt.
Skillnaden mellan din tro och vår är att vår baseras på de fundamentala lagarna om krafter, arbete och energi. Din tro baserar sig inte på ett skit annat än din vilja att "principen" fungerar. Hela ditt resonemang bygger dock på felaktiga antaganden, varför din slutsats - hur logisk den än må vara - är felaktig.
Citat:
Och det enda jag har är en förstelse vad som händer med kulan i hjulet med magnet utanför och det är exakt vad som händer i videklippet, en kula som ser ut satt snurra på samma punkt medans nånting skapar röresleenergi i hjulet, förslagsvis gravitationen eftersom magneten inte kan påverka hjulet direkt, enbart när kul häftats fast av magneten får hjulet sin obalans i vikt..
Den enda anledningen till att kulan beter sig som den gör är för att en motor driver systemet till ett konstant varvtal. Hade principen fungerat som du tror (speciellt att det går att utvinna energi ur den) så hade varvtalet konstant ökat, och det väldigt fort.
Citat:
Det här är inte raketvetenskap men visst känner jag mig ganska smart när ni trilskas med att videon är en bluff när videon bevisar en princip som fungerar i verkligheten..
Fånigt trams, du argumenterar fortfarande:
A fungerar (felaktigt)
Om A fungerar så gäller B (ni har fel)
Citat:
Jag har goda nyheter hur som helst, jag har hittat perfekta delar till ett hjul och ett järnkula eller järnrör får plats jag får se. har datafläkt som generator för att bevisa att el produceras..
MVH
Trevligt för dig, vi väntar högst intresserade.
Du har fortfarande inte svarat på min fundamentala fråga:
Anser du att en vikt som hänger i en fjäder och svänger, till synes utan att retardera, är en evighetsmaskin? Om inte, varför? Vi har precis samma förutsättningar som i ditt exempel, nämligen fjäderkraft vs. gravitation.
Länk