2013-11-01, 19:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nej för energi är gravitation och kan därför skapa rörelseenergi.

Menar du att gravitation inte är energi eller vad?

Vi väger mellan 50-100 kilo dom flesta människor, behövs det ingen energi för att hålla kvar oss på planeten som flyger runt solen som flyger runt galaxen i några tusentals kilometer i timmen?

Gravitation "skapar" inte energi, gravitation kan inte "förvandlas" till energi på det sättet du åtsyftar. Gravitationen är en kraft, inte en energi.

Lägesenergi är kopplad till gravitation i sin omvandling till/från rörelseenergi men det är inte gravitation som omvandlas till energi eller skapar energi utan det är en energiform (lagrad lägesenergi) som omvandlas till en annan energiform (rörelseenergi) denna rörelsenergi kan sedan omvandlas till elektrisk energi med hjälp av en generator som förutom elektrisk energi även producerar värmeenergi pga friktionen så mycket av rörelseenergin går förlorad till värme.

Gravitation är även kopplad till läges och rörelseenergi pga föremåls vikt och acceleration som är beroende bla av gravitationens påverkan på föremålets massa men gravitationen i sig själv är inte en energi och den skapar ingenting.

Det som håller oss kvar på marken är en kraft, inte en energi.
Citera
2013-11-01, 22:21
Medlem
Citat:
Energilagarna har ingenting att göra med att utvinna rörelseenergi ur gravittaionskraft men visst stämmer energilagarna även på den här principen för det är gravitationen som förvandlas till rörelseenergi i en generator.

Men energilagarna säger ingenting om att gravitationen inte existerar så ännu en gång är det en idiot som inte fattar vad han skriver som yttrar sig om vad han tror trots att en tro betyder att inte veta utan bara tro att man vet nånting.

pajas tyst nu träl!

Energilagarna säger inget om att din hjärna existerar heller. En absolut giltig analog i din värld.
Citera
2013-11-01, 22:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Gravitation "skapar" inte energi, gravitation kan inte "förvandlas" till energi på det sättet du åtsyftar. Gravitationen är en kraft, inte en energi.

Lägesenergi är kopplad till gravitation i sin omvandling till/från rörelseenergi men det är inte gravitation som omvandlas till energi eller skapar energi utan det är en energiform (lagrad lägesenergi) som omvandlas till en annan energiform (rörelseenergi) denna rörelsenergi kan sedan omvandlas till elektrisk energi med hjälp av en generator som förutom elektrisk energi även producerar värmeenergi pga friktionen så mycket av rörelseenergin går förlorad till värme.

Gravitation är även kopplad till läges och rörelseenergi pga föremåls vikt och acceleration som är beroende bla av gravitationens påverkan på föremålets massa men gravitationen i sig själv är inte en energi och den skapar ingenting.

Det som håller oss kvar på marken är en kraft, inte en energi.

Hahahahahaaaaa

Lägesenergi är "kopplad" till gravitation men det är lagrad lägesenergi som är skapat av nånting okännt absolut inte gravitation som dock är det enda här som skapar lägesenergi eller röelseenergi men enligt dig kan den inte användas till energi hahahahaaa nejfyfan

Du vet inte om gravitationen är en kraft eller energi för låt oss inte glömma hur mystisk gravitationen är enligt mainstream vetenskapen som inte fattar riktigt vad som håller kvar människor på en snurrande planet men energilagarna förklarar väl att människan borde flyga av ganska fort med tanke på rörelseenergierna när planeten flyger runt solen som i sin tur flyger runt galaxen.

anledningen til at jag skriver det sådär är för att skolorna lär ut att solen står still i rymden och Jorden snurrar runt en stillastående sol men i själva verket så åker planeten i samma bana som en DNA spiral dvs solen flyger väldigt fort fram igenom galaxen och Jorden snurrar runt solen medans den flyger så vi åker i en spiralbana genom galaxen, efter solen och sirius solsystemet som våran sol följer.

Vissa menar att det ä för att stanna upp eran DNA och evolution som man säger till barn att solen står still..

Så kanske om jag skriver att solen flyger fram i galaxenså kanske ni börjar evolutioneras igen och förstår vad jag skriver.
Citera
2013-11-02, 10:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Hahahahahaaaaa

Lägesenergi är "kopplad" till gravitation men det är lagrad lägesenergi som är skapat av nånting okännt absolut inte gravitation som dock är det enda här som skapar lägesenergi eller röelseenergi men enligt dig kan den inte användas till energi hahahahaaa nejfyfan

Du vet inte om gravitationen är en kraft eller energi för låt oss inte glömma hur mystisk gravitationen är enligt mainstream vetenskapen som inte fattar riktigt vad som håller kvar människor på en snurrande planet men energilagarna förklarar väl att människan borde flyga av ganska fort med tanke på rörelseenergierna när planeten flyger runt solen som i sin tur flyger runt galaxen.

anledningen til at jag skriver det sådär är för att skolorna lär ut att solen står still i rymden och Jorden snurrar runt en stillastående sol men i själva verket så åker planeten i samma bana som en DNA spiral dvs solen flyger väldigt fort fram igenom galaxen och Jorden snurrar runt solen medans den flyger så vi åker i en spiralbana genom galaxen, efter solen och sirius solsystemet som våran sol följer.

Vissa menar att det ä för att stanna upp eran DNA och evolution som man säger till barn att solen står still..

Så kanske om jag skriver att solen flyger fram i galaxenså kanske ni börjar evolutioneras igen och förstår vad jag skriver.

Lägesenergin skapas inte av nåt okänt utan är omvandlad från andra energiformer. Om jag tex lyfter upp en spann med vatten 1m och häller den i ett rör med en turbin, då har jag genom mitt kroppsarbete tillfört spannen rörelseenergi nog för att motverka gravitationen och förflytta vattnets massa 1m, när spannen sedan stannar på sin nya höjd så omvandlas rörelseenergin till lägesenergi och sedan tillbaks till rörelseenergi när jag häller det i röret och vattnet rinner ner igen och där kan energin tas upp med generatorn och omvandlas till elektrisk energi och värmeenergi. Energin som jag tillför med mitt kroppsarbete är energi som min kropp utvunnit ur maten jag ätit, och den energin kan du härleda tillbaks till den atomfusion som pågår i våran sol via bla växternas fotosyntes.

Jag vet inte vart du gick i skolan men det kan inte ha varit nån vidare bra skola, och jag har en känsla av att du inte fullgjort en gymnasial utbildning (fundersam om du ens gått klart grundskolan, iaf med godkänt betyg i NO-ämnena).
I dom lägre klasserna så tas solsystemets rörelse på sin plats i ytterkanten av en av vintergatans armar inte upp då det är för avancerade variabler att arbeta med utan att först ha fått lära sig grunderna, på samma sätt som att man lär sig siffrorna och plus/minus i skolan innan man lär sig gånger och delat (och man lär sig dom som plus/minus/gånger/delat med innan man sedan får lära sig att det heter addition/subtraktion/multiplikation och division) utan man fokuserar på planeternas namn, storlek samt placering (och i viss mån rörelser) i vårat solsystem men i dom högre klasserna så får man sen lära sig lite mer om det hela.

Men hur snabbt jorden och vårat solsystem rör sig är helt irrelevant i ditt argument iom att vi rör oss lika snabbt som vår planet gör, det gravitationen gör är att motverka den centrifugalkraft som jordens rotation genererar. Om 2 motsatta krafter agerar på samma kropp så tar dom ut varandra, jordens gravitationskraft är starkare än centrifugalkraften dess rotation genererar, den restrerande gravitationskraften påvekar vår massa och ger oss vår vikt och håller oss och vår atmosfär kvar.
Om vi skulle bege oss till månen så skulle vår vikt minska (men vår massa är densamma) då månen har en lägre massa än jorden så kan den inte generera lika mycket gravitationskraft därför så skulle vi tex kunna hoppa väldigt högt/långt.
Senast redigerad av Sereena 2013-11-02 kl. 10:33.
Citera
2013-11-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fast gravitationen har ju fått alla planeter, stjärnor och galaxer att rotera (rörelseenergi), och vi använder vindkraft och vattenkraft för att skapa energi, så varför skulle det inte vara möjligt att använda gravitationskraften också?

Gravitation är bara lite tunnare material än vatten och luft, så vi har inte ens kunnat se partiklarna som den består av, men kanske i framtiden vi kan, och då kan vi lättare använda det för energi.

Sen finns också gravitationens mystiska motpol (mörka energin) som också skapar rörelseenergi, eftersom den får universum att accelerera.

Förresten, håller du inte med om Einstein vad han sa om gravitationen? Enligt honom var gravitationen nämligen inte en kraft, utan en krökning i rumtiden. Eller kanske han menade att alla krafter är krökningar i rumtiden, eftersom han försökte ju också skapa en teori om att elektromagnetism var en krökning av rumtiden.
Senast redigerad av elsydeon 2013-11-02 kl. 12:06.
Citera
2013-11-02, 12:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Fast gravitationen har ju fått alla planeter, stjärnor och galaxer att rotera (rörelseenergi), och vi använder vindkraft och vattenkraft för att skapa energi, så varför skulle det inte vara möjligt att använda gravitationskraften också?

Gravitation är bara lite tunnare material än vatten och luft, så vi har inte ens kunnat se partiklarna som den består av, men kanske i framtiden vi kan, och då kan vi lättare använda det för energi.

Sen finns också gravitationens mystiska motpol (mörka energin) som också skapar rörelseenergi, eftersom den får universum att accelerera.

Förresten, håller du inte med om Einstein vad han sa om gravitationen? Enligt honom var gravitationen nämligen inte en kraft, utan en krökning i rumtiden. Eller kanske han menade att alla krafter är krökningar i rumtiden, eftersom han försökte ju också skapa en teori om att elektromagnetism var en krökning av rumtiden.

Gravitation skapar inte energi, den medverkar till att förändra energi, det är en enorm skillnad
Citera
2013-11-02, 14:04
Medlem
KungPungPats avatar
Om vi har ett djupt hål fyllt med vatten som vi kan trycka in luft vid botten i..

Om vi har lodräta propellrar på varandra hela vägen mellan yta och botten.

När vi släpper ut en bit luft, vart kommer energin från luftbubblorna att börja minska rörelseenergin som åker igenom vattnet och propellrar?

Eller skulle kanske luften ha samma rörelseenergi genom alla propellrar på grund av att gravitationen gör konstant rörelseenergi på luften hela tiden tills den når ytan?
Citera
2013-11-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon

Sen finns också gravitationens mystiska motpol (mörka energin) som också skapar rörelseenergi, eftersom den får universum att accelerera.m

Big bang sypernovor och svarta hål är det som försett universum med energi. Inte gravitation...
Citera
2013-11-02, 14:42
Medlem
KungPungPats avatar
Jofan gravitation är ett tunnare material än luft och vatten så kanske vi i framtiden kan se partiklarna hahahaa jävla dårar asså va äre här för jävla cirkus!!

Tänk om gravitationen är vad som får vatten och luft att röra sig på planeten och tänk om vindkraft därför är gravitationskraft?
Citera
2013-11-02, 14:47
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Jofan gravitation är ett tunnare material än luft och vatten så kanske vi i framtiden kan se partiklarna hahahaa jävla dårar asså va äre här för jävla cirkus!!

Tänk om gravitationen är vad som får vatten och luft att röra sig på planeten och tänk om vindkraft därför är gravitationskraft?

Gravitation är inget material, det är en kraft.
Citera
2013-11-02, 14:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Gravitation är inget material, det är en kraft.

Jag säger att det är en energi.

Jag har 3 elelr 4 fungerande lösningar på att generera överskottsenergi från gravitation..

Typist, för du repeterar ju vad mainstreamvetenskapen och skolorna lär ut, så du får ju automatiskt rätt för i skolan behöver man ju bara tro och repetera saker för att ha räätt eller hur?
Citera
2013-11-02, 14:59
Medlem
KungPungPats avatar
Om Einsteins jävla teori om att gravitationen kommer från att vi flyger runt solen, är sann, så skulle det betyda att halva planetens befolkning skulle flyga av och dom andra skulle mosas av gravitationens kraft..

Är gravitation energi så blir det logiskt tillåmed med norrsken och dyligt som bevisar att visst finns det massiva energier på Jorden på grund av nånting.

Eller skulle ni kunna ta ett rep och svinga runt det för att göra den magnetisk så saker fastnar på toppen av repet?

Det blir ingen jävla magnet om vi svingar runt ett jävla rep så varför skulle planeten bli magnetisk för att den flyger runt en sol?

Det är uppenbart att det är en förbestämmd bana som solen ska flyga efter solen.

Jorden och planeterna flyger runt solen som flyger fram genom galaxen och en gång på 26 000 år så kommer solen till ett ställle där planeterna renas från allt genom att bränna av allt genom att solen ändrar form.

Mitt i en galax är det ett svart hål, mitt i en sol är det ett svart hål..

Min fråga är väl hur gravitation kan skapas genom evolution som ni tror har skapat allt i universum?

Hur skapar vi gravitation som i rymden utan högre makterns inblandning i projektet?
Senast redigerad av KungPungPat 2013-11-02 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in