Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Detta sker ingenstans i klippet. Ingen energi tillförs eller omvandlas. Gravitationen fortsätter vara densamma, magnetismen fortsätter vara densamma. Det enda som till synes sker är att hjulet roterar och ger potential till strömgenerering, utan att man på något sätt förbrukar något. Energin skapas ur ingenting, helt enkelt. Och det är här termodynamikens första huvudsats kommer in och säger nej.
Det är ju
precis så kärnkraft ser ut. Du skapar energin ur "ingenting". Det som sker i realiteten är du vattnet värms upp, det i sin tur är ju helt enkelt att rörelsen i dom molekylerna ökar.
Det vi ser här kan sägas vara "1 molekyl".
Citat:
Utan att man på något sätt förbrukar något.
Du förbrukar ju inte något vid kärnkraft heller. Du förbrukar aldrig något. Självklart kommer både kula och hjul att slitas ut, och magneten håller som sagt inte för alltid. Men dom "förbrukas" inte, dom slits och/eller byter form. Kärnkraft förångar vattnet, men det förbrukar det inte.
Citat:
Om du vill motbevisa den, så visst, give it a shot. Men gör det då seriöst istället för att kalla folk för dumma och ovilliga att förstå.
Det är fortfarande ni som kallar människor för dumma. Jag har sträckt mig så långt som att säga att en sak någon av er sa var trams, det är något helt annat.
Sen har jag ju bevisat att ni har fel.
Citat:
Einstein omvälvde synen på fysiken, men det gjorde han inte genom att säga "E = mc^2, det är uppenbart, men ni vill inte förstå, ni är sorgliga". Han ansträngde sig liiite mer än så.
Vi har nu 13 sidor i den här tråden, varav jag står för iaf 3-4, så jag tycker jag anstränger mig rätt bra.