2012-09-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad var det jag just läste??? M a o, vad i själva helvete menar du?

Har du läst liftarens guide till galaxen?
Där uppkommer frågan om hur man lär sig flyga. Svaret är att man kastar sig mot marken och missar.

Eftersom man inte kan bygga en evighetsmaskin är det just det man inte ska göra heller.
Citera
2012-09-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Är du skadad? PERPETUAL MOTION, och länken till maskinen är en PERPETUAL MOTION maskin = evighetsmaskin. En evighetsmaskin betyder inte att det är en pryl som ska gå efter att världen dör, det är en maskin som inte behöver tillföras med ny rörelseenergi. Man använder det vill säga konstanta krafter som inte är annat än energiförflyttare.

Klipp dig och skaffa en enda jävla idé om vad det är frågan om, det du påstår har ingenting med ämnet att göra. "en evighetsmaskin som inte är en evighetsmaskin" din dåre.

Och det TS beskriver är EXAKT det som en evighetsmaskin är, ett slutet system som roterar pga konfigurationen. Du lär ju ta och radera ditt citat och ta nånting som passar dig mer.

Nej. Sen är det ingen länk till en evighetsmaskin. Tror du på tomten också? TS vill ha gratis energi. För att få det måste man få ut mer än man sätter in. I ett slutet system sätter man inte själv fart på kulan. Hur tänkte du där?

För att TS ska lyckas måste TS skapa en evighetsmaskin inte är en evighetsmaskin.

Skicka PM istället för att göra bort dig offentligt.
Citera
2012-09-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donjulio
Nej. Sen är det ingen länk till en evighetsmaskin. Tror du på tomten också? TS vill ha gratis energi. För att få det måste man få ut mer än man sätter in. I ett slutet system sätter man inte själv fart på kulan. Hur tänkte du där?

För att TS ska lyckas måste TS skapa en evighetsmaskin inte är en evighetsmaskin.

Skicka PM istället för att göra bort dig offentligt.

Kan du skriva ur skägget så man fattar vad du försöker säga? Han länkar till en evighetsmaskin och det är en sån han försöker skapa. Att han sen vill få ut gratis energi ur den skiter jag fullständigt i. Jag pratar om maskinen på filmen.

Skit ner dig jävla internet troll.

Citat:
Ursprungligen postat av donjulio
Har du läst liftarens guide till galaxen?
Där uppkommer frågan om hur man lär sig flyga. Svaret är att man kastar sig mot marken och missar.

Eftersom man inte kan bygga en evighetsmaskin är det just det man inte ska göra heller.

Herregud, försöker du formulera argument med ordlekar? Din jävla pajas.

Ibland blir jag bra förundrad över hur jävla korkade vissa är. Vad är det du försöker säga donjulio? Du kastar in en ordbajs-attack emellanåt och hoppas att den träffar nånting så du får vara med och ordbajsa lite. Kan du inte krypa tillbaka under din sci-fi filmsten därifrån du får dina orbajsidéer och stanna där istället?
Senast redigerad av wessla 2012-09-26 kl. 15:02.
Citera
2012-09-26, 16:18
Medlem
Ge dig. Jag har inte för avsikt att trolla eller göra dig upprörd.

Om du inte gillar ordlekar så skit i det. Om du inte tycker det jag skriver intresserar dig, kommentera inte.

Som sagt tidigare vill du något ta det i ett pm.

För att sänka mig till din nivå förklarar jag en sista gång.
TS vill göra en evighetsmaskin för att skapa gratis energi. Det är omöjligt. För att skapa energi måste man uppfinna en annan maskin. Det kommer inte vara en evighetsmaskin. Energin kommer inte heller vara gratis. Lyckas TS uppfinna en maskin som ger energi kommer jag gratulera densamme. Det betyder inte att jag tror det är möjligt. Vad jag tror kan du leta i tråden efter.
Citera
2012-10-01, 04:32
Medlem
KungPungPats avatar
Jag inväntar fortfarande ett hjul/cylinder eller resultat från nån av trollen som skulle testa och sen vågar inte erkänna..

Ni har sett bevisen men bevisen är lite för bra för att vara trovärdiga i eran värld där ingenjörer arbetar hårt dagligen för att hitta lösningen på fri-el till alla..

Ni får gärna motbevisa bevisen genom att demontrera hur man skapar ett läge där kulan ligger still och hjulet också. Det får inte vara med för stark magnet bara för då är det självklart att inget snurrar..

Dom 2 kafter som påverkar kulan från början är gravitation och magnetism.
Hjulet gör så gravitationen påverkar kulan mer och mer ju längre upp på insidan av hjulet som kulan befinner sig.
samtidigt så drar magneten 100% men ju högre upp i hjulets sida ju mer påverkar gravitationen samtidigt som magnetens kraft avtar ju högre upp kulan kommer.
Ju närmare kulan kommer magneten ju starkare dragningkraft men samtidigt ju höge kulan kommer ju mindre magnetism och mer och mer gravitation ju högre kulan kommer i hjulets insida.

Det är inte raketvetenskap vi diskuterar här.. Men det är intressant att ni skriver att ni inte förstår att det är bevis ni ser eftersom vi fortfarande inväntar testresultat på principen och det tyder på att prncipen fungerar exakt som beskrivet i videoklippet..

Kan nån svetsa hjul?

MVH
Citera
2012-10-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag inväntar fortfarande ett hjul/cylinder eller resultat från nån av trollen som skulle testa och sen vågar inte erkänna..

Ni har sett bevisen men bevisen är lite för bra för att vara trovärdiga i eran värld där ingenjörer arbetar hårt dagligen för att hitta lösningen på fri-el till alla..

Ni får gärna motbevisa bevisen genom att demontrera hur man skapar ett läge där kulan ligger still och hjulet också. Det får inte vara med för stark magnet bara för då är det självklart att inget snurrar..

Hjulet gör så gravitationen påverkar kulan mer och mer ju längre upp på insidan av hjulet som kulan befinner sig.
samtidigt så drar magneten 100% men ju högre upp i hjulets sida ju mer påverkar gravitationen samtidigt som magnetens kraft avtar ju högre upp kulan kommer.
Ju närmare kulan kommer magneten ju starkare dragningkraft men samtidigt ju höge kulan kommer ju mindre magnetism och mer och mer gravitation ju högre kulan kommer i hjulets insida.

Det är inte raketvetenskap vi diskuterar här.. Men det är intressant att ni skriver att ni inte förstår att det är bevis ni ser eftersom vi fortfarande inväntar testresultat på principen och det tyder på att prncipen fungerar exakt som beskrivet i videoklippet..

Kan nån svetsa hjul?

MVH

Fast nu har du nog missuppfattat rejält. Det är ju inte vi som tror oss veta att det inte fungerar som ska bevisa motsatsen, utan det är ju faktiskt din uppgift att bevisa att vi har fel. Ingen av oss som inte tror på idén vill lägga en massa energi på något vi inte tror fungerar.

Vi sitter och väntar på att du ska sätta ihop ett hjul som du lovat, och lägga ut film på det. Hur går det med det utlovade byggandet?
Citera
2012-10-03, 00:11
Medlem
rumpmannens avatar
Du återkommer hela tiden till en princip som är helt fel. Gravitationen "drar" INTE mer i kulan ju högre upp den befinner sig, det är tvärtom! I och för sig en försvinnande liten skillnad i denna skala, men den finns. Lägesenergin blir dock större, men det är en helt annan sak.
Jämför jorden-månen. Tror du att jordens gravitation skulle "dra" hårdare i månen, om den befann sig längre bort? För att inte tala om de andra planeterna? Solen? Om din teori håller skulle hela solsystemet för länge sedan vara hopsmält till en enda -sol!
Citera
2012-10-03, 09:09
Medlem
Citat:

Det är riktigt att det är två krafter inblandade (om vi bortser från friktionen) fast du är ändå ute och cyklar. Dessutom kommer "hjulet" aldrig att utsättas för några krafter som får det att snurra. Det som händer i praktiken är att du använder magnetism för att förflytta delar av kraften som gravitationen utövar på kulan till magneten och dess upphängning i förlängningen.

För att illustrera principen kan du strunta i hjul och dyl och istället hänga upp en kula på ett sluttande plan med hjälp av en magnet (när du uppnår statisk jämvikt kommer den inte att rulla eller åka någonstans och kraften hamnar enklast förklarat som en vektor mellan magnet och jorden).

Det verkar svårt för många att begripa att det finns både statisk och dynamisk jämvikt. Ett objekt i rymden som roterar runt ett annat befinner sig i dynamisk jämvikt (mer eller mindre*) dvs det genereras ingen energi ur tomma intet även fast saker kontinuerligt rör på sig. Friktionen är nära obefintligt liten (manifesteras genom sk tidvattenkrafter) vilket gör att en, ur mänsklig synvinkel, dynamisk jämvikt bibehålls.
Det rör sig dock fortfarande om jämviktsförhållanden. Rörelse och lägesenergi är relativt (vilket redan Galileo illustrerade) och du kan inte utvinna energi ur ett sådant utan att förlora jämvikten.

*
Citera
2012-10-03, 11:48
Bannlyst
Citat:
Kan nån svetsa hjul?

MVH

Med tanke på att dina 2 cykelhjul troligen är av aluminium och därmed har en smältpunkt som är 1800 grader lägre än normaltemperaturen på en svets, så blir nog svaret nej där.
Citera
2012-10-03, 12:04
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Med tanke på att dina 2 cykelhjul troligen är av aluminium och därmed har en smältpunkt som är 1800 grader lägre än normaltemperaturen på en svets, så blir nog svaret nej där.

Det finns gott om cykelhjul i stål.
Citera
2012-10-03, 12:21
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff

Du verkar inte ha en aning om vad du lallar om!
Alu är inga problem att TIG svetsa gäller bara att ha rätt skyddsgas..
Citera
2012-10-04, 16:38
Medlem
Siddans avatar
Ursäkta men jag kunde inte låta bli....

Jag fick mig ett gott skratt när jag såg denna mini konversationen nedan, start #187.

Användaren lfh ville överbevisa med sin video varför TS teori inte fungerar.
Var lfh verkligen seriös med sin otroliga amatörvideo med sin otroligt dåliga demoinstallation?

Än mer förbluffande var att ingen förutom bjornebarn som kritiserar TS har också kritiserat lfh med sin dåliga ostabila installation.
Även användaren skunkjobb tyckte videon var acceptabel som är aktiv i denna tråden med sin skepticism och anstränger sig oerhört med både tid och skrift med att aggresivt dumförklara TS hela tiden.

Därför tyckte jag att denna subjektiva bedömning från skeptikerna borde lyftas fram än en gång

------------

Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Nu får det räcka. Jag uppskattar ett bra troll lika mycket som alla andra gör men när du/ni bara står och matar ut samma skit om och om igen försvinner det roliga.

http://youtu.be/in6kM_Jlfy0

Så. Upp med en video på en fungerande eller håll dig borta från vetenskapsforumet! (iaf någon månad, tills du kommit på nästa stora design)
Citat:
Ursprungligen postat av theatom
Så nu var det bevisat och kungtrolllol kan suga kuk.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hade det varit lageröl i burken eftersom den snurrade så lätt? Ganska talande film men KungPungPat har säkert något att skylla på.
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
För lite friktion, eller så var höll filmaren inte magneterna tillräckligt stilla...
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Det var alldeles för liten kula. Är kulan för liten så tar inte gravitationen överhand lika lätt, för tyngkraften är proportionell mot kvadraten på massan och varierar med jordens egenfrekvens som en sinusvåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in