2012-10-04, 17:13
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Ursäkta men jag kunde inte låta bli....

Jag fick mig ett gott skratt när jag såg denna mini konversationen nedan, start #187.

Användaren lfh ville överbevisa med sin video varför TS teori inte fungerar.
Var lfh verkligen seriös med sin otroliga amatörvideo med sin otroligt dåliga demoinstallation?

Än mer förbluffande var att ingen förutom bjornebarn som kritiserar TS har också kritiserat lfh med sin dåliga ostabila installation.
Även användaren skunkjobb tyckte videon var acceptabel som är aktiv i denna tråden med sin skepticism och anstränger sig oerhört med både tid och skrift med att aggresivt dumförklara TS hela tiden.

Därför tyckte jag att denna subjektiva bedömning från skeptikerna borde lyftas fram än en gång

------------

Gav inte min - smiley tillräckligt intryck av att jag inte var seriös någonstans?
Citera
2012-10-05, 00:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Jag fick mig ett gott skratt när jag såg denna mini konversationen nedan, start #187.

Var lfh verkligen seriös med sin otroliga amatörvideo med sin otroligt dåliga demoinstallation?

Än mer förbluffande var att ingen förutom bjornebarn som kritiserar TS har också kritiserat lfh med sin dåliga ostabila installation.
Även användaren skunkjobb tyckte videon var acceptabel som är aktiv i denna tråden med sin skepticism och anstränger sig oerhört med både tid och skrift med att aggresivt dumförklara TS hela tiden.

Därför tyckte jag att denna subjektiva bedömning från skeptikerna borde lyftas fram än en gång

------------
Alternativ bluffmedicin och alternativ bluffysik, allt från en och samma leverantör, den oefterhärmlige Siddan. Har du börjat sälja byggsatser till det här nu eller? Lyckas du inte lura tillräckligt många med ditt "hälsovatten"?

Du kan räkna iskallt med att jag dyker upp varhelst någon sprider lögner och försöker lura andra människor och tydligen (fast lite överraskad är jag, trodde du hade din nisch) dyker du upp till lögnernas försvar i lite olika avdelningar med.
Citera
2012-10-05, 10:49
Medlem
lfhs avatar
Citat:

------------

Videon lades upp när tråden först kom upp i heta ämnen och folk utan kunskap inom fysiken börja komma in med "-fan, jag fattar inget. Men det är BRA att du går emot allt och alla, höhö du är smart" osv. Filmen hade egentligen inte som mål att motbevisa något för KungPungPat, bara undvika att oinsatta människor blir ilurade något som inte stämmer. Även med agenda att visa att det tar max 3-5minuter att göra/lägga upp film, för att förhoppningsvis få en film från förespråkarna.

Valet av min amatör-uppställning var samma som KungPungPat har använt och bör fungera oavsett av kulans storlek ifall principen faktiskt stämde.

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag testade med aluminiumburk istället för hjul och förstod att det fungerar exakt så som jag och dom som gjort klippet beskriver.. Det är bara en princip på hur du får rörelseenergi från gravitationskraft på ett enkelt sätt..
MVH

Jag vet inte varför, men jag är en av dom få som kommit med riktigt bevis utöver "jag vet x". (Jag gjorde även en figur som visade att det inte kunde funka). Men av någon anledning var alla mina kommentarer osynliga till alla förespråkare, Typiskt troll..
Citera
2012-10-05, 11:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag inväntar fortfarande ett hjul/cylinder eller resultat från nån av trollen som skulle testa och sen vågar inte erkänna..

Det är du som har bevisbördan, ingen annan.

Citat:
Ni har sett bevisen men bevisen är lite för bra för att vara trovärdiga i eran värld där ingenjörer arbetar hårt dagligen för att hitta lösningen på fri-el till alla..

Vilka bevis? Du har inte lagt fram ens en smula bevis.

Citat:
Ni får gärna motbevisa bevisen genom att demontrera hur man skapar ett läge där kulan ligger still och hjulet också. Det får inte vara med för stark magnet bara för då är det självklart att inget snurrar..

Vi har förklarat för dig många gånger, men det är som att hälla vatten på en gås.

Citat:
Dom 2 kafter som påverkar kulan från början är gravitation och magnetism.
Hjulet gör så gravitationen påverkar kulan mer och mer ju längre upp på insidan av hjulet som kulan befinner sig.
samtidigt så drar magneten 100% men ju högre upp i hjulets sida ju mer påverkar gravitationen samtidigt som magnetens kraft avtar ju högre upp kulan kommer.
Ju närmare kulan kommer magneten ju starkare dragningkraft men samtidigt ju höge kulan kommer ju mindre magnetism och mer och mer gravitation ju högre kulan kommer i hjulets insida.

Det är inte raketvetenskap vi diskuterar här.. Men det är intressant att ni skriver att ni inte förstår att det är bevis ni ser eftersom vi fortfarande inväntar testresultat på principen och det tyder på att prncipen fungerar exakt som beskrivet i videoklippet..

Jag gjorde en punktlista där jag gick igenom exakt vad som skulle hända i vilka steg. Kom tillbaka med en saklig förklaring till vad som inte skulle stämma i den. Eller ännu bättre, ut i garaget och bygg med dig.
Citera
2012-10-05, 13:41
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Alternativ bluffmedicin och alternativ bluffysik, allt från en och samma leverantör, den oefterhärmlige Siddan. Har du börjat sälja byggsatser till det här nu eller? Lyckas du inte lura tillräckligt många med ditt "hälsovatten"?

Du kan räkna iskallt med att jag dyker upp varhelst någon sprider lögner och försöker lura andra människor och tydligen (fast lite överraskad är jag, trodde du hade din nisch) dyker du upp till lögnernas försvar i lite olika avdelningar med.

Då måste verkligen vara forumsskadad om du såg mitt inlägg vara som en slags försvar till något.
Jag fann det bara väldigt skrattretande att en sådan kass konstruktion skulle vara någon slags bevis på att en tes inte fungerar.
OCH du skunkjobb försvarar sådana kassa försök till debunking.
Vilket jag finner oerhört skrattretande när du ändå jämt och ständigt försöker dumförklara alla som du oartigt argumenterar emot. Du är bara på FB och bedriver en häxjakt som du lägger ner oerhört mycket tid på. Man kan inte låta bli att undra hur du blir finansierad?
Kanske har du inget liv och lever på bidrag eller så missbrukar du mentalsjukhusets dataanvändning?
1400-talet vill ha dig tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Videon lades upp när tråden först kom upp i heta ämnen och folk utan kunskap inom fysiken börja komma in med "-fan, jag fattar inget. Men det är BRA att du går emot allt och alla, höhö du är smart" osv. Filmen hade egentligen inte som mål att motbevisa något för KungPungPat, bara undvika att oinsatta människor blir ilurade något som inte stämmer. Även med agenda att visa att det tar max 3-5minuter att göra/lägga upp film, för att förhoppningsvis få en film från förespråkarna.

Valet av min amatör-uppställning var samma som KungPungPat har använt och bör fungera oavsett av kulans storlek ifall principen faktiskt stämde.

Men fortfarande. Det är lustigt och faktiskt väldigt skrattretande att du är nöjd med din video som tydligt visar en otrolig kass konstruktion vilket du inte ens påpekar i något försök till beskrivning.
Det är som om du skulle bevisa varför det är onödigt att bygga en egen lådbil som du generellt tycker är farligt att använda för att på något vis skydda unga barn till att bygga och prova.
Så visar du en video på en ostadig och vinglande kass snickrad hemmabyggd lådbil med hjälp av ett par plankor, rep och hjul från kapade metalltunnor.

... och ni ser inget fel med den jämförelsen

Det var allt jag ville få fram som jag tyckte var värt att notera igen efter denna långa tråden.
Att få ett attackerande påhopp till svar från skunkjobb på en gång när jag bara lyfte fram kritiken mot den oseriösa videon - vilket skunkjobb tydligen accepterade som ett bevis, var helt klart värt det
Citera
2012-10-05, 21:04
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=tlx2PgESXhs

Norsk konstnar som gjort nagot som kan raknas som ganska nara evighetsmaskin. Visst magneterna laddas ur sasmaningom och delarna maste bytas. Men nog funkar den.
Citera
2012-10-05, 21:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc

Norsk konstnar som gjort nagot som kan raknas som ganska nara evighetsmaskin. Visst magneterna laddas ur sasmaningom och delarna maste bytas. Men nog funkar den.
Tror du att han gjort något som ingen annan gjort?

Känns det som konstnärens fantastiska uppfinning är något som ingen fysiker gjort innan?
Citera
2012-10-05, 21:48
Medlem
Citat:

Funkar som vad? Evighetsmaskin? Maskin som är nära en evighetsmaskin? Nej, den är oändligt långt ifrån. Men visst, kul bygge!
Citera
2012-10-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tror du att han gjort något som ingen annan gjort?

Känns det som konstnärens fantastiska uppfinning är något som ingen fysiker gjort innan?
Det har jag aldrig sagt, du som antog det. Men visa mig garna film eller kalla pa andra fungerande istallet för att leka besserwisser.

Det enda jag gjorde var att visa att det gar att göra med lite fantasi.
Citera
2012-10-05, 22:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Det har jag aldrig sagt, du som antog det. Men visa mig garna film eller kalla pa andra fungerande istallet för att leka besserwisser.
Ett annat förslag är att du läser en gymnasieutbildning där fysik är med. Okej?
Citat:
Det enda jag gjorde var att visa att det gar att göra med lite fantasi.
Fantasi är jättebra, men det krävs kunskap.
Citera
2012-10-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PL12
Funkar som vad? Evighetsmaskin? Maskin som är nära en evighetsmaskin? Nej, den är oändligt långt ifrån. Men visst, kul bygge!
Varför ar den sa oandligt ifran? Bara för att magneterna tar slut?
Hur mycket el skulle det kravas för att ge samma elektromagnetiska effekt?

Kommer man pa ett satt att omvandla kraften av kulans snurrande till el (kanske annu en magnet som följer kulans bana runt en axel) som i sin tur föder elektromagneterna sa har du evighetsmaskin, i teorin...
Citera
2012-10-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Ett annat förslag är att du läser en gymnasieutbildning där fysik är med. Okej?
Fantasi är jättebra, men det krävs kunskap.
Kunskap om vad, naturlagar? Pfft. För inte sa langesen trodde vi atomen var det minsta som fanns. Och böckerna jag anvande i grundskolan för bara 10 ar sen ar redan utdaterade.

Saker förandras, precis som att jorden blev rund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in