Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Alternativ bluffmedicin och alternativ bluffysik, allt från en och samma leverantör, den oefterhärmlige Siddan. Har du börjat sälja byggsatser till det här nu eller? Lyckas du inte lura tillräckligt många med ditt "hälsovatten"?
Du kan räkna iskallt med att jag dyker upp varhelst någon sprider lögner och försöker lura andra människor och tydligen (fast lite överraskad är jag, trodde du hade din nisch) dyker du upp till lögnernas försvar i lite olika avdelningar med.
Då måste verkligen vara forumsskadad om du såg mitt inlägg vara som en slags försvar till något.
Jag fann det bara väldigt skrattretande att en sådan kass konstruktion skulle vara någon slags bevis på att en tes inte fungerar.
OCH du skunkjobb försvarar sådana kassa försök till debunking.
Vilket jag finner oerhört skrattretande när du ändå jämt och ständigt försöker dumförklara alla som du oartigt argumenterar emot. Du är bara på FB och bedriver en häxjakt som du lägger ner oerhört mycket tid på. Man kan inte låta bli att undra hur du blir finansierad?
Kanske har du inget liv och lever på bidrag eller så missbrukar du mentalsjukhusets dataanvändning?
1400-talet vill ha dig tillbaka
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Videon lades upp när tråden först kom upp i heta ämnen och folk utan kunskap inom fysiken börja komma in med "-fan, jag fattar inget. Men det är BRA att du går emot allt och alla, höhö du är smart" osv. Filmen hade egentligen inte som mål att motbevisa något för KungPungPat, bara undvika att oinsatta människor blir ilurade något som inte stämmer. Även med agenda att visa att det tar max 3-5minuter att göra/lägga upp film, för att förhoppningsvis få en film från förespråkarna.
Valet av min amatör-uppställning var samma som KungPungPat har använt och bör fungera oavsett av kulans storlek ifall principen faktiskt stämde.
Men fortfarande. Det är lustigt och faktiskt väldigt skrattretande att du är nöjd med din video som tydligt visar en otrolig kass konstruktion vilket du inte ens påpekar i något försök till beskrivning.
Det är som om du skulle bevisa varför det är onödigt att bygga en egen lådbil som du generellt tycker är farligt att använda för att på något vis skydda unga barn till att bygga och prova.
Så visar du en video på en ostadig och vinglande kass snickrad hemmabyggd lådbil med hjälp av ett par plankor, rep och hjul från kapade metalltunnor.
... och ni ser inget fel med den jämförelsen
Det var allt jag ville få fram som jag tyckte var värt att notera igen efter denna långa tråden.
Att få ett attackerande påhopp till svar från skunkjobb på en gång när jag bara lyfte fram kritiken mot den oseriösa videon - vilket skunkjobb tydligen accepterade som ett bevis, var helt klart värt det