2012-09-12, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Så om vi har en cylinder 1 m hög fylld med vatten.. En stång i mitten av cylindern, och en propeller och generator av ett sjunkande material.. Och ett utrymme för luft under propellern.. En mekanism som släpper ut luften vid ytan..

Då skulle prpellern generera av sin egen vikt när den sjunker, när propellern når botten så skulle lite luft hjälpa propellern att stiga till ytan och slääppa ut luften och sjunka igen..

Problemet som uppstår är när du skall ha in ny luft i den sjunkna apparaturen.
Då luften som skall in finns vid ytan, så måste du pumpa in så mycket luft att lyftkraften överstiger den tyngdkraft som den sjunkna apparaturen nu har samt den vikt vatten som nu finns ovanpå det hela, varpå du får pumpa in mer energi när den befinner sig på botten, än den energi du fick ut när den sjönk.
Citera
2012-09-12, 16:39
Medlem
analogics avatar
Citat:
Så om vi har en cylinder 1 m hög fylld med vatten.. En stång i mitten av cylindern, och en propeller och generator av ett sjunkande material.. Och ett utrymme för luft under propellern.. En mekanism som släpper ut luften vid ytan..

Då skulle prpellern generera av sin egen vikt när den sjunker, när propellern når botten så skulle lite luft hjälpa propellern att stiga till ytan och slääppa ut luften och sjunka igen..

Det enda som bestämmer hur mycket energi du vill ha det är djupet på cylindern MEN även på BREDDEN..

Lite luft skulle vända gravitationen i propellern..

Det skulle vara ett annat sätt som alla kan förstå hur man gör gratis el från gravitation..

Skulle lite luft vara så energikrävande så oändligt med gravitation och "flytkraft" inte kan fixa in luft vid botten på en cylinder?

-----------------------------------------------------------
Och vad händer om vi sänker ner en stor järntub fylld med luft i cylindern som sköter luftutsläppet?
Propellern skulle kunna åka upp och ner på luften som är i tuben och all den energin som skulle produceras skulle ABSOLUT inte vara mindre än vad luften kostar att få under vatten i energi..

Eller?
Coolt, kan du bygga en prototyp och filma den in action kanske? Kan inte kosta så mycket att göra, ett rör, lite vatten och propellern kan du ta från din keps
Citera
2012-09-12, 21:01
Medlem
KungPungPats avatar
Så enligt er kan vi räkna ut hur mycket energi som kommer skapas genom hur mycket energi det kostar att få in luften under propellern?

Ni kan väl inte vara alvarliga när ni säger att det är luften som skapar energin när det är gravitationen..

Eller visst ni har ju läst energiteorier och sen blev ni helt förblindade till vad gravitation egenligen är..

Jag har burken kvar men jag har ett riktigt hjul på gång också, håll i er i några timmar så ska jag dra ihop hjulet..

Ursäktar att det tar tid men jag letar riktigt hjul medans ni tvingar mig och skära sönder en burk till för att bevisa principen.. Det var upp till Flipdotcom och göra burkhjulet trodde jag för jag är så säker på principen så jag vill starta med ett riktigt hjul direkt..

MVH
Citera
2012-09-12, 22:45
Bannlyst
Citat:
Så enligt er kan vi räkna ut hur mycket energi som kommer skapas genom hur mycket energi det kostar att få in luften under propellern?

Ni kan väl inte vara alvarliga när ni säger att det är luften som skapar energin när det är gravitationen..

Men you fucking Troll Asshole!!
Nu misstolkar du med flit igen!

Bye bye!
Citera
2012-09-13, 03:43
Medlem
KungPungPats avatar
Jag kom på det nu att luften skulle kunna vara nerdragen redan i stången i mitten av cylindern..
Det skulle inte vara energikrävande alls att ha luft i stången och ett lock på toppen när man fyller på vattnet..
Det skulle bara vara att trycka in en viss mängd ny luft ovanifrån och den luften du trycker in lyfter lika mycket propeller från 1 meters djup som från 100 meters djup..

Så hur kommer det sig att att samma mängd luft skulle skapa 100 gånger mer energi om propellern var på 100 meters djup?

Det är fortfarande gravitationen som skapar energin och inte luften eller energin vi använder för att trycka in luften som ABSOLUT inte är mer än energin som gravitationen skapar med propelern och vattenmotståndet..

Bara det jag menar..

Sen finns det ingen anledning att brusa upp för att jag inte förstår vad du menar..

Eller menar ni at vi kan räkna ut hur mycket energi en lodrät propeller kan skapa i en vattencylinder genom att sjunka med sin vikt och stiga med luft som trycks in uppifrån?
Bara genom att se på hur mycket energi det kostar att trycka in luft uppifrån i stången som är fylld med luft?

MVH
Senast redigerad av KungPungPat 2012-09-13 kl. 03:45.
Citera
2012-09-13, 08:53
Medlem
KungPungPat: Hur går bygget med hjul och kula? Du har fortfarande inte gjort ett skit utan bara snackar...
Citera
2012-09-13, 10:01
Medlem
Citat:
Det skulle bara vara att trycka in en viss mängd ny luft ovanifrån och den luften du trycker in lyfter lika mycket propeller från 1 meters djup som från 100 meters djup..

Så hur kommer det sig att att samma mängd luft skulle skapa 100 gånger mer energi om propellern var på 100 meters djup?

Det är fortfarande gravitationen som skapar energin och inte luften eller energin vi använder för att trycka in luften som ABSOLUT inte är mer än energin som gravitationen skapar med propelern och vattenmotståndet..

Nej för det krävs enormt mycket högre tryck för att pumpa luft till 100m under vattnet än till 1m (dvs det går åt mer energi). På samma sätt så blir energimängden större om propellern färdas från 100m än från 1m. Du kommer alltid att behöva övervinna vattentrycket med motsvarande lufttryck.

Om du har luften på plats från början så gå energin åt till att fylla på/pumpa in vattnet. Det blir ett förlustspel hur du än vrider och vänder på det.
Att pumpa en 1x100m cylinder full med vatten handlar om över 300 000 liter (dvs över 300 ton). Oavsett diameter så handlar det om nära 1 megapascal vid botten som måste övervinnas.

Gravitationen skapar inte energin. Energin finns där från början som lägesenergi och det enda som händer är att den omvandlas.

Det går heller inte att släppa in luft från botten då vattentrycket som nämnt är större än lufttrycket utanför (jämför med hur korken i diskhon eller badkaret hålls på plats av vattentrycket och inte "flyter upp" trots att det bara finns luft under. Det enda sättet är att pumpa in luft under högre tryck än vattentrycket vilket kostar mer energi än vad du någonsin kommer få ut av den sjunkande propellern (MED RÅGE).
Citera
2012-09-13, 23:50
Medlem
rumpmannens avatar
Makalöst...den här diskussionen håller fortfarande på...

[quote=KungPungPat]

Det enda som bestämmer hur mycket energi du vill ha det är djupet på cylindern MEN även på BREDDEN..

Lite luft skulle vända gravitationen i propellern..

QUOTE]

Va? Kan gravitation vända? Jag är ledsen, men du befinner dig på det stadie våra vetenskapsmän gjorde långt tillbaka, INNAN de började experimentera och förstå..varför kan du inte lita på det generationer av fysiker bevisat? Det största beviset för att evighetsmaskiner inte fungerar -det finns inga! Eller menar du verkligen att alla "uppfinnare" i hela världen, under denna långa tid blivit tystade?
Citera
2012-09-13, 23:55
Medlem
Citat:

Om det inte framgick tydligt nog i mitt förra inlägg så spelar diametern ingen som helst roll för trycket, det kan vara 1cm brett eller 1km, trycket förblir detsamma.
Citera
2012-09-14, 00:07
Medlem
constants avatar
Citat:
En liter luft vid ytan har bara halva volymen redan på tio meters djup (om den påverkas av vattentrycket).

Och arean har ingen betydelse för trycket, som någon redan påpekat.
Citera
2012-09-14, 19:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpmannen
Va? Kan gravitation vända? Jag är ledsen, men du befinner dig på det stadie våra vetenskapsmän gjorde långt tillbaka, INNAN de började experimentera och förstå..varför kan du inte lita på det generationer av fysiker bevisat? Det största beviset för att evighetsmaskiner inte fungerar -det finns inga! Eller menar du verkligen att alla "uppfinnare" i hela världen, under denna långa tid blivit tystade?

Du befinner dig där jag befann mig för 15 år sedan så sluta tro trams..
Ska jag lita på en "expert" som inte kan förklara vad gravitation är och hur du får gratis energi är gravittaionen?

Då är man ingen expert utan då är det jag som är expert på gravitation medans "experter" är för rädda för att våga prata om gravitation för dom innerst inne vet vad gravitation är...

JA eller hur, fanns evighetsmaskiner så had3e alla haft gratis energi nu, för vi har inga människor som vill tjäna pengar och kontrolera alla andra människor och deras liv... Makt havare existerar väl inte eller vilken planet befinner du dig på? Vi är på Jorden hur som helst och vi har folk som har tagit sig makten över oss..

Tydligen så är det 2 personer som blivit tystade i den här tråden tillåmed sen får du väl tro vad du vill..

Det finns folk som kör runt med bilar som går på vätgas, en av dom vägrade sälja sin uppfinning till biltillverkare.. Han kör fortfarande runt med sin vätgas bil..

Vi har rättigheter att skapa vad vi vill åt oss själva men försöker man inkräkta på miljardärers inkomster så är det självklart att man får pengar efter sig i form av advokater eller lönnmördare..

Fortsätt tro ni, jag vet fortfarande en simpel principen som kan skapa vridkraft i vilket hjul och vilken cylinder som helst som är gjord av aluminium.. Lär er om ni vill och fortsätt tro om ni inte vill se matrix..

MVH
Citera
2012-09-14, 20:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ska jag lita på en "expert" som inte kan förklara vad gravitation är och hur du får gratis energi är gravittaionen?
Det vore dumt, bättre att vi litar på dig istället, du har ju bara haft fel ett tjugotal gånger i tråden och bara lovat saker du inte kunnat hålla fem, kanske sex gånger.

Så självklart är det dina ord som gäller för oss smarta som tänker utanför boxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in