2012-02-12, 13:13
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentatonic
offret för hans djuriska lustar och ohämmade libido.

Mycket saklig debatt om det här fallet.
2012-02-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Mycket saklig debatt om det här fallet.

kände för att svänga mej lite med frikyrkostuket a lá pastor Astor.

Och det är ju den faktiska verkligheten, djuret, driven av otyglad libido utnyttjar det lätta bytet, eller?

Senast redigerad av Pentatonic 2012-02-12 kl. 13:22.
2012-02-12, 13:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentatonic
Justitiemord:

Att bli varse att ha haft sex med någon som inte varit medveten om detta torde vara mer ångestframkallande. Den ev ångest han upplevt borde väl vara inför flickvän och inte inför offret för hans djuriska lustar och ohämmade libido.
Om man bortser från det något svulstiga ordvalet så har du rätt. Givetvis borde ångesten och behovet av att ljuga riktas mot flickvännen och inte mot den person som han påstår sig ha haft samtyckande sexuellt umgänge med.
2012-02-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Att hon inte minns, innebär inte nödvändigtvis att hon var i hjälplöst tillstånd. Hamilkar tar upp en intressant aspekt angående minnesluckor i inlägg #484
En fullständig blackout, alltså att det är helt tomt efter en viss tidpunkt är ovanligt hos personer som inte har rejält hög alkoholtolerans. (Alkoholens påverkan på minnesfunktionen går inte att öva upp tolerans mot. Det förklarar varför vanliga människor kommer ihåg sina fyllor tills de var så inne i dimman att de slutade observera verkligheten, medan avancerade alkoholister kan ha långvariga kompletta minnesluckor fast de har agerat helt adekvat under minnesluckan.
Med anledning av detta är det i allra högsta grad relevant att fröken HH:s alkohol(miss)bruk utreds närmare.

Inget konstigt alls att han förnekade det. Han kan ha blivit chockad av frågan och då sett sin chans att sopa misstaget under mattan. Troligtvis hade han rejäl ångest med anledning av sin otrohet.

Det finns ju också en möjlighet att man påstår sig ha "fått en blackout".
I detta fallet är det ju den brasklappen som tar Hedvig ur problemet med
Falsk tillvitelse, då hon inte vet om hon har blivit våldtagen eller inte,
enligt egen utsago.
2012-02-12, 13:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det finns ju också en möjlighet att man påstår sig ha "fått en blackout".
I detta fallet är det ju den brasklappen som tar Hedvig ur problemet med
Falsk tillvitelse, då hon inte vet om hon har blivit våldtagen eller inte,
enligt egen utsago.
Fast det är väl rätt så osannolikt ändå med hänsyn till att hon uppger minnesförlusten innan anmälan - som hon enligt L.J dessutom skall ha blivit pressad/intalad att göra av sin vän Veronica.
Hur skulle det scenariot se ut tänker du?
2012-02-12, 14:20
Medlem
Citat:
då hon inte vet om hon har blivit våldtagen eller inte,
enligt egen utsago.

Det måste väl ändå vara en missuppfattning av dig. Hon har väl ändå tydligt påstått att hon har blivit våldtagen, det står ju redan i första artikeln att "Enligt kvinnans berättelse hade hon redan somnat, då 26-åringen som ensam dröjt sig kvar tvingade henne till sex. "
2012-02-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är väl rätt så osannolikt ändå med hänsyn till att hon uppger minnesförlusten innan anmälan - som hon enligt L.J dessutom skall ha blivit pressad/intalad att göra av sin vän Veronica.
Hur skulle det scenariot se ut tänker du?

Minnet kan ju tex återvända, om hon nu minns så dåligt som hon påstår.
Det slutade ju och fungera ganska lägligt, om man säger så.

Men vem, förutom en komplett idiot, anmäler någon för Våldtäkt för att "Det känns fel idag, jag minns inget från igår förutom att jag blev avklädd"?

Sedan är ju historiken med låg anmälningströskel och skadeståndskrav lite oroväckande.
Därav väcks frågan om hon kan ha gjort anmälningen med vetskap om att "minnesförlusten"
fejkad eller inte, gör det i princip riskfritt att göra anmälan.

Uppsidan är ju väldigt god vad det gäller skadeståndsdelen i denna typen av mål.
2012-02-12, 14:42
Medlem
Citat:
Det måste väl ändå vara en missuppfattning av dig. Hon har väl ändå tydligt påstått att hon har blivit våldtagen, det står ju redan i första artikeln att "Enligt kvinnans berättelse hade hon redan somnat, då 26-åringen som ensam dröjt sig kvar tvingade henne till sex. "

Enligt vad som framkommit i tråden är det tydligen inte så.
Dock är Fup belagt med sekretess och Rättegången kommer
säkert ske bakom Lyckta dörrar, så det enda vi kan göra är att
spekulera och invänta en dom alternativt en nedläggning av åtalet.
2012-02-12, 14:51
Medlem
Citat:
Men vem, förutom en komplett idiot, anmäler någon för Våldtäkt för att "Det känns fel idag, jag minns inget från igår förutom att jag blev avklädd"?

När man blir penetrerad utan att vara våt så svider det rejält. Om jag skulle vakna upp med blåmärken på låren och en brännande känsla där nere så skulle det inte vara svårt att misstänka att jag hade blivit utsatt för en våldtäkt om jag inte mindes någonting från kvällen före.

Men bara en misstanke om ett händelseförlopp ska ju inte räcka för fällande dom.
2012-02-12, 15:24
Medlem
Citat:
När man blir penetrerad utan att vara våt så svider det rejält. Om jag skulle vakna upp med blåmärken på låren och en brännande känsla där nere så skulle det inte vara svårt att misstänka att jag hade blivit utsatt för en våldtäkt om jag inte mindes någonting från kvällen före.

Men bara en misstanke om ett händelseförlopp ska ju inte räcka för fällande dom.

Det förstår jag, men hon hade uttryckt sig som att det var en känsla och inte en smärta i hugget.
Dessutom ringer hon ju P och undrar om de haft sex.
Sen går det över 70h innan anmälan och hon gör det enligt egen utsago "För att han inte erkände i telefon att vi hade haft sex", när de samtalade 2-3 dagar tidigare.

Detta ser åtminstånde jag som ytterst anmärkningsvärt och märkligt förfarande.
2012-02-12, 15:38
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Självklart inte, men varför håller du på med "ingen rök utan eld argument" NP
ser inte ut som en kroppsbyggare verkar inte hålla på med någon sport som kräver
en större muskelmassa så varför skulle han betala en massa pengar för något
han inte behöver?

//Reimer

Varför han eventuellt dopar sig kan bara han själv svara på.

Taskig självkänsla är nog vanligt bland många av de som dopar sig.

Han kan dopa sig oavsett om han är aktiv idrottare eller ej.

Ungdomar kastar i sig dessa preparat som godis i tron att de ska få ökad muskelmassa som i sin tur ska öka deras chanser hos det motsatta könet.

Det går bra att spekulera i alkoholism, psykopati, mm när det gäller Hedvig så Niklas får tåla lite Dopingmisstankar.
2012-02-12, 16:09
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Det förstår jag, men hon hade uttryckt sig som att det var en känsla och inte en smärta i hugget.
Dessutom ringer hon ju P och undrar om de haft sex.
Sen går det över 70h innan anmälan och hon gör det enligt egen utsago "För att han inte erkände i telefon att vi hade haft sex", när de samtalade 2-3 dagar tidigare.

Detta ser åtminstånde jag som ytterst anmärkningsvärt och märkligt förfarande.
Alla dessa uppgifter har du inte direkt från Målsägandes mun utan via ombud.

En efterfest med poliser, räddningstjänstpersonal m fl har hållits i en polis lägenhet. Enligt vad som påståtts ska en manlig polis (Tilltalad) hängt sig kvar hos festvärdinnan, också polis (Målsägande), när alla andra gått därifrån på morgonkvisten.

Långsökt, kanske omöjligt:
Tilltalad står i beroendeställning och under högt tryck från äldre smutsiga kollegor. Någon kollega har blivit intresserad av att utnyttja Tilltalads välfungerande relation med Målsägande.
Kan Tilltalad släppt in en äldre kollega (vem som helst, den måste inte vara Distriktschefen i Sthlm Söderorts polismästardistrikt) eller på annat sätt täckt upp för denne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in