2021-06-13, 00:22
Medlem
Millediablos avatar
Jag ser fram emot Brittish Open 16-22 augusti i Leicester. Turneringen har varit borta ur kalendern men gör nu comeback. Titelförsvare är John Higgins.
Citera
2021-06-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Storyn om Michael White fortsätter. Här är ett lustigt sammanträffande: Han möter Ben Fortey för tredje gången i tredje omgången i kvalet. Hur sannolikt är det? Två segrar hittills för White och en tredje på ingång?
Jag har inte kollat upp de exakta detaljerna, men i år seedas spelarna för första gången i Q-School, så kanske har något med det att göra? (Iofs tvivlar jag på att Fortey är/var seedad, så får inte ihop det.)

Nåja, White var inte särskilt nära att kvalificera sig i år. Visst är Q-School är riktigt getingbo med alla tuffa veteraner, men att inte ta 1 plats av 14 är inte okej för en spelare av Whites kaliber.

Överlag yngre spelare som gör upp om platserna nu i Q-School 3, känns bra med tanke på de två första kvalen.
Citera
2021-06-13, 13:35
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag ser fram emot Brittish Open 16-22 augusti i Leicester. Turneringen har varit borta ur kalendern men gör nu comeback. Titelförsvare är John Higgins.

Ett så fint och prestigefyllt namn som British Open måste ju bara vara med på kalendern. Hög tid alltså! Higgins mötte för övrigt Maguire i den senaste finalen - för 17 år sedan!
Citera
2021-06-13, 16:42
Medlem
TilleyHats avatar
Då är kvalet avklarat och vi välkomnar ytterligare sex spelare till World Snooker Tour:

Lei Peifan, Duane Jones, Dean Young och Ian Burns som topp-4 i Q-School 3.

Dessutom från Order of Merit: Hammad Miah och Mitchell Mann.

Dean Young, 19-årig skotte, gör dessutom sin proffsdebut nästa säsong.
Citera
2021-06-13, 16:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag har inte kollat upp de exakta detaljerna, men i år seedas spelarna för första gången i Q-School, så kanske har något med det att göra? (Iofs tvivlar jag på att Fortey är/var seedad, så får inte ihop det.)

Nåja, White var inte särskilt nära att kvalificera sig i år. Visst är Q-School är riktigt getingbo med alla tuffa veteraner, men att inte ta 1 plats av 14 är inte okej för en spelare av Whites kaliber.

Överlag yngre spelare som gör upp om platserna nu i Q-School 3, känns bra med tanke på de två första kvalen.

Nej, Michael White var inte nära. Frågan är hur han ser på sin framtid nu? Det måste vara ett enormt mentalt bakslag för honom att inte lyckas kvala in. Själv var han mycket optimistisk inför Q-School och menade bl.a. att spelet var lika bra som någonsin. Lätt överdrift, kan jag tycka. I artikeln nämner han det hårda supandet och depression som anledningar till de senaste årens dåliga resultat. Om han kan hålla sig från flaskan igen så kanske han kan ta sig samman och återvända till snookertouren. Jag hyser dock vissa tvivel, tyvärr.

https://metro.co.uk/2021/05/25/michael-white-im-better-than-ever-i-dont-want-to-go-back-down-that-road-14636730/
Citera
2021-06-15, 19:04
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Nej, Michael White var inte nära. Frågan är hur han ser på sin framtid nu? Det måste vara ett enormt mentalt bakslag för honom att inte lyckas kvala in. Själv var han mycket optimistisk inför Q-School och menade bl.a. att spelet var lika bra som någonsin. Lätt överdrift, kan jag tycka. I artikeln nämner han det hårda supandet och depression som anledningar till de senaste årens dåliga resultat. Om han kan hålla sig från flaskan igen så kanske han kan ta sig samman och återvända till snookertouren. Jag hyser dock vissa tvivel, tyvärr.

https://metro.co.uk/2021/05/25/michael-white-im-better-than-ever-i-dont-want-to-go-back-down-that-road-14636730/
Man hoppas ju, krökande och depression går ju hand i hand alltför ofta. Om inte för snookerns skull så rent medmänskligt.
Citera
2021-06-15, 23:08
Medlem
liddens avatar
Citat:
Nej, Michael White var inte nära. Frågan är hur han ser på sin framtid nu? Det måste vara ett enormt mentalt bakslag för honom att inte lyckas kvala in. ... <snip> ... Om han kan hålla sig från flaskan igen så kanske han kan ta sig samman och återvända till snookertouren. Jag hyser dock vissa tvivel, tyvärr.

Citat:
Man hoppas ju, krökande och depression går ju hand i hand alltför ofta. Om inte för snookerns skull så rent medmänskligt.

Förhoppningsvis så inser han att tre månader ordnat liv inte är speciellt mycket och orkar hålla ut tillräckligt länge för att hitta spelet igen.
Citera
2021-07-07, 06:39
Medlem
Millediablos avatar
För er som inte sett det så har Turkiet nu fått en rankingtävling som ska spelas den 27/9-3/10 i Antalya. Kvalet till Turkish Masters går av stapeln 23-26 augusti i Leicester.
Kanske kan vara ngt att kolla på för höstsemestrare i Turkiet.

Förutspår en inte alltför utsåld arena eller....?
Citera
2021-07-11, 02:39
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Citat:
Ett så fint och prestigefyllt namn som British Open måste ju bara vara med på kalendern. Hög tid alltså! Higgins mötte för övrigt Maguire i den senaste finalen - för 17 år sedan!
Oh ja, det blir väl den riktigt riktiga säsongstarten!? Visst, Championship League börjar snart men jag har aldrig gillat det upplägget man spelar där så den räknas inte som säsongstart för mig hehe...

Trollkarlen lär säkert vara lika formidabel det här året som för 17 år sedan!
Citera
2021-07-11, 08:28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Oh ja, det blir väl den riktigt riktiga säsongstarten!? Visst, Championship League börjar snart men jag har aldrig gillat det upplägget man spelar där så den räknas inte som säsongstart för mig hehe...

Trollkarlen lär säkert vara lika formidabel det här året som för 17 år sedan!

Låt oss hoppas på revanschmöte i finalen!
Citera
2021-07-28, 13:49
Medlem
TilleyHats avatar
British Open drar igång i mitten av augusti och redan i första omgången (fri lottning) stöter vi på ett par intressanta matcher, bl.a. Mark Selby mot Shaun Murphy och, inte minst, Mark Allen mot Reanne Evans.
Citera
2021-07-28, 19:57
Medlem
Citat:
British Open drar igång i mitten av augusti och redan i första omgången (fri lottning) stöter vi på ett par intressanta matcher, bl.a. Mark Selby mot Shaun Murphy och, inte minst, Mark Allen mot Reanne Evans.
Selby mot Murphy är visserligen en repris på VM-finalen, men den matchen hamnar ändå i skuggan av Allen-Evans. Personligen blir jag inte förvånad om Allen lämnar WO, annars kan vi nog förvänta oss en stel tillställning.

Visst är det kul med British Open igen, men formatet är ett skämt. Bäst-av-5 fram till och med åttondelsfinalerna och finalen är bara bäst-av-11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in