2021-07-29, 16:47
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Selby mot Murphy är visserligen en repris på VM-finalen, men den matchen hamnar ändå i skuggan av Allen-Evans. Personligen blir jag inte förvånad om Allen lämnar WO, annars kan vi nog förvänta oss en stel tillställning.

Visst är det kul med British Open igen, men formatet är ett skämt. Bäst-av-5 fram till och med åttondelsfinalerna och finalen är bara bäst-av-11.

Kan bli Reanne Evans första seger som proffs.

Bäst av fem? Det låter som en Kalle Ankaturnering. Trist.
Citera
2021-07-29, 19:18
Medlem
European Masters i Fürth i februari. Samma arena där man tidigare spelat Paul Hunter Classic. Fler turneringar i Tyskland är trevligt, och vi får verkligen hoppas att det går att spela med åskådare både i Berlin och Fürth i vinter.

Säsongen har verkligen börjat bra nyhetsmässigt. Turnering i Turkiet redan i september-oktober (med viss reservation för covidrestriktioner).
Cazoo (äntligen något annat än spelbolag) har gått in som huvudsponsor för World Grand Prix, Players Championship, Tour Championship, UK Championship samt Masters. Och nu alltså European Masters till Fürth. Trevligt!
Citera
2021-08-11, 21:39
Medlem
Millediablos avatar
Turkish Open blir uppskjutet till mars då landet är rödlistat ur c-19-synpunkt. Åker man dit så blir det lång karantän och/eller inreseförbud till UK.
Citera
2021-08-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Turkish Open blir uppskjutet till mars då landet är rödlistat ur c-19-synpunkt. Åker man dit så blir det lång karantän och/eller inreseförbud till UK.
Det har tidigare sagts att man ska arrangera en extra rankingturnering (under hösten) i Storbritannien vid detta scenario, men ingen ny information om det ännu.
Citera
2021-08-12, 15:01
Medlem
Millediablos avatar
Discovery verkar ha köpt ES eller är det bara tillfälligt? Appen i mobilen har iaf slutat att fungera och man hänvisas vidare.

Samtliga sändningsavtal lär ju fortsätta och jag ser att dom sänder från Brittish Open den 16:e med början 10.00.
Citera
2021-08-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Discovery verkar ha köpt ES eller är det bara tillfälligt? Appen i mobilen har iaf slutat att fungera och man hänvisas vidare.

Samtliga sändningsavtal lär ju fortsätta och jag ser att dom sänder från Brittish Open den 16:e med början 10.00.
Discovery har väl ägt Eurosport länge nu? Dock är det sagt att Eurosport Player kommer försvinna och integreras i Discovery+. Tanken är väl helt enkelt att samla allt på ett ställe, och allt som man nu kan se på Eurosport Player ska gå att se på Discovery+.

Vet inte vilken app du syftar på? För mig fungerar Eurosport Player-appen fortfarande, och jag har inte hört något om att Playern ska försvinna riktigt ännu.

Edit: https://help.eurosport.com/hc/sv/articles/360017870539-Vad-kommer-att-h%C3%A4nda-n%C3%A4r-Eurosport-Player-blir-en-del-av-discovery-
Citera
2021-08-12, 21:47
Medlem
Imorgon avgörs vem som vinner säsongens första rankingtitel när Championship League avslutas. Två grupper spelas parallellt och de två gruppvinnarna möts i en final över bäst-av-5.

Bai Langning
Mark Allen
Tom Ford
Kyren Wilson

Cao Yupeng
Allister Carter
Ryan Day
David Gilbert

Mest välbekanta namn och med det korta formatet egentligen inte mycket att säga om. Allen och Gilbert har kanske spelat bäst, men det spelar nog ganska liten roll imorgon.

Bai Langning sticker ut. 19-årig kines som detta året spelar som top-up (amatör) efter att ha misslyckats återkvala via Q-School. Efter en svag första säsong med bara två matchvinster dök han förra säsongen upp först till VM-kvalet (pandemiskäl förmodar jag) där han tog sig till sista kvalomgången men förlorade mot Martin Gould.

Cao Yupeng bör väl också nämnas. Första turneringen efter sin avstängning på tre säsonger och inleder med att ta välbehövliga rankingpoäng. Han hade ju sin klart bästa säsong precis innan avstängningen, så blir intressant att se om han kan ta vid där han slutade.
Citera
2021-08-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Mest välbekanta namn och med det korta formatet egentligen inte mycket att säga om. Allen och Gilbert har kanske spelat bäst, men det spelar nog ganska liten roll imorgon.
Spelade kanske lite roll trots allt. Blev final mellan Allen och Gilbert som Gilbert vann med 3-1 och därmed är han nu officiellt en rankingtitelvinnare. Hade naturligtvis varit roligare om han vann en större titel, men måste ändå vara skönt att få det avklarat vilket kanske kan få det att släppa framöver.

Tror Allen gjorde tio centuries på tio bäst-av-4-matcher (bäst av 5 i finalen), vilket är en bedrift i sig. Men vi vet ju sedan tidigare att Allen kan göra höga serier.
Citera
2021-08-15, 12:14
Medlem
TilleyHats avatar
På tiden att David Gilbert vinner en rankingtävling, låt vara i en singla slanttävling som Championship League, men den segern är hur som helst officiell och det kan ingen ta ifrån honom. Det är mer än t.ex. Jack Lisowski lyckats med. Han är kanske den siste kvar av de "stora spelarna" som aldrig vunnit en rankingtävling. Dags denna säsong?
Citera
2021-08-16, 14:15
Medlem
god.childs avatar
Säsongen inleds på riktigt av att Higgins gör ett maximum, första gången jag ser ett "live". Fantastiskt!
Citera
2021-08-16, 16:02
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Säsongen inleds på riktigt av att Higgins gör ett maximum, första gången jag ser ett "live". Fantastiskt!
Higgins är ju också titelförsvarare, klart han är taggad! Nog för att det var några år sedan det begav sig!
Citera
2021-08-16, 20:25
Medlem
Thepchaiya Uh-Nooh gör 155 på träning mot Hussein Vafaei: https://www.youtube.com/watch?v=mv7SegsW5Tc
Senast redigerad av wejo 2021-08-16 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in