2019-03-22, 23:07
Medlem
Allen kom ikapp till 6-6, men Neil gjorde ett ryck och vann till slut ganska komfortabelt med 10-6. Robertson känns vassare för tillfället och jag tror att han kan göra en bättre final än vad Allen hade mäktat med. Chans till revansch för Robertson. Han gjorde ingen dålig final för två veckor sedan, även om han blev besegrad med ganska stora siffror.
Citera
2019-03-23, 06:01
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Allen kom ikapp till 6-6, men Neil gjorde ett ryck och vann till slut ganska komfortabelt med 10-6. Robertson känns vassare för tillfället och jag tror att han kan göra en bättre final än vad Allen hade mäktat med. Chans till revansch för Robertson. Han gjorde ingen dålig final för två veckor sedan, även om han blev besegrad med ganska stora siffror.
Håller med, det var en blek Allen tyvärr. Ska vi titta i backspegeln så har ingen final/semi sett likadan ut i år.
Jag tror inte ens Ronnie mäktar med samma spel som i förra finalen mot Robertson i bäst av 25 och 3 sessioner.

Både Ronnie och Neil har senaste tiden visat en fin moral i att "komma tillbaka" ur underlägen. Men för matchens skull så hoppas jag det blir jämnt.
Citera
2019-03-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag tror inte ens Ronnie mäktar med samma spel som i förra finalen mot Robertson i bäst av 25 och 3 sessioner.
Självklart är det orealistiskt att förvänta sig den nivån igen, men man vet aldrig. Förhoppningsvis blir det en jämnare match denna gång.

____
Jag såg detta på Twitter, om besökare på snooker.org:
Citat:
Here is a list of the top 10 countries for visitors per capita (person), in the last 12 months:

1. Finland
2. Malta
3. Ireland
4. United Kingdom
5. Latvia
6. Norway
7. Sweden
8. Luxembourg
9. Estonia
10. Iceland
Stort intresse i de nordiska länderna.
Citera
2019-03-23, 17:35
Medlem
TilleyHats avatar
För mig spelar det ingen större roll vem av Ronnie eller Neil vinner, men på ett sätt vore det skönt med en seger för O'Sullivan eftersom han då petar ner Selby från förstaplatsen på världsrankingen. Han har suttit tryggt där i fyra år nu och det utan att egentligen ha spelat särskilt bra de senaste åren.
Citera
2019-03-24, 08:12
Medlem
5-3-ledning för O'Sullivan inför dagens spel. Neil gjorde snabba 2-0, men därefter tog O'Sullivan över spelet och dominerade nästan totalt under en period. Neil såg nöjd ut med att komma undan med 3-5, trots att han ledde med 2-0 i början. Det säger ganska mycket om hur bra spel det var från O'Sullivan i framförallt frame 3 till 6.

Ny dag, nya möjligheter. Matchen är fortfarande jämn resultatmässigt och man vet aldrig hur en match utvecklar sig över natten.
Citera
2019-03-24, 13:58
Medlem
TilleyHats avatar
Senaste gången en final, utöver VM, spelades över minst 25 frame måste väl ha varit på den tiden då UK Championship var bäst av 31? När kan det ha varit, 20-25 år sedan? Jag vet inte vad ni andra tycker men jag tycker det är bra att det finns längre matcher också. Trenden har ju varit det motsatta med allt kortare matcher.

EDIT: Kollade upp UK Championship och finalen 1992 mellan White och Parrott var senaste gången UK gick till 16 vunna frame.
Senast redigerad av TilleyHat 2019-03-24 kl. 14:10.
Citera
2019-03-24, 17:10
Medlem
Millediablos avatar
Nu med 8-8 ska det bli ett rent nöje att skåda resten av finalen. Det böljar sådär härligt fram och tillbaka, det kan bli nervöst på sluttampen precis som det ska vara i en stor final.
Bägge spelarna har verkligen fått kämpa sig fram hit, galet svårt det måste vara att missa och bara sitta och titta på när motståndaren tar framet.

Pausen kom nog lägligast för Ronnie, hoppas bägge får lite vila inför kvällen.
Citera
2019-03-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Nu med 8-8 ska det bli ett rent nöje att skåda resten av finalen. Det böljar sådär härligt fram och tillbaka, det kan bli nervöst på sluttampen precis som det ska vara i en stor final.
Bägge spelarna har verkligen fått kämpa sig fram hit, galet svårt det måste vara att missa och bara sitta och titta på när motståndaren tar framet.

Pausen kom nog lägligast för Ronnie, hoppas bägge får lite vila inför kvällen.
Lite märkligt att han inte kämpade i det sista framet. Han behövde ju bara en snooker.
Citera
2019-03-24, 21:29
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagRonny
Lite märkligt att han inte kämpade i det sista framet. Han behövde ju bara en snooker.
Det var synd faktiskt, nu 20 frames spelade och helt lika.
Ronnie ser het ut med Neil kämpar på trots att varit i underläge eller lika i hela matchen.
Kan det bli 12-12 tro?

Edit.Neil ledde ju visst med 2-0 (det känns som igår ).
Senast redigerad av Millediablo 2019-03-24 kl. 21:35.
Citera
2019-03-24, 22:53
Medlem
liddens avatar
O'Sullivan vann 13-11. Det betyder också att han tar över förstaplatsen på rankingen från Selby.
Citera
2019-03-24, 23:13
Medlem
Finalen hade inte det där lilla extra, trots att det var hög nivå och jämnt hela vägen. O'Sullivan är världsetta igen och tangerar Hendrys 36 rankingtitlar.

Selby tar tillbaka förstaplatsen om han vinner China Open, men han har också en hel massa poäng att försvara i VM och måste vinna VM om han ska ha någon chans att avsluta säsongen som etta. Williams är också med i den kampen.
Citera
2019-03-25, 00:43
Medlem
TilleyHats avatar
Häftigt 2019 för Ronnie O'Sullivan:

Nått 1.000 maximum i karriären.
Tangerat Hendrys rekord i antalet rankingsegrar.
Världsetta för första gången på 9 år.

Vad mer kan vi förvänta oss under 2019 av denne snookermagiker? Otroligt. Han fyller 44 år i år och är till synes bättre än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in