Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Zhang kanske pressades till uppgjorda matcher av de som varit inblandade i den typen av aktiviteter och att det har återspeglat sig i hans tidigare sämre resultat. Nu när kinesisk snooker är mer ren så har han kunnat blomma ut. Kan det vara någonting sådant Tom Ford menar? Jag vet inte hur man ska tolka det han säger. Tom Ford har för övrigt själv blommat ut ordentligt under 2023 från att ha varit en okej men inte särskilt vinnande spelare. Sen är det väl inte någon som tror att alla problem är borta bara för att några har åkt dit.
Ja, det är ganska tydligt att det är vad han antyder. (Att det isf. skulle vara kopplat till Wenbos verksamhet känns dock inte helt sannolikt. Känns som att Wenbo angav alla han kunde..)
Men jag tror att jag nämnt det tidigare: Det har på Twitter/X (kanske lite halvironiskt) rätt länge hävdats att Anda bara vinner så mycket "någon" tillåter honom att vinna. Även spelare har tidigare sagt att det är obegripligt att han inte är rankad bättre. (Anda har väl inte ens varit rankad topp-50 innan denna säsong?) Allt detta alltså innan den stora Wenboskandalen.
En mycket kompetent snookerspelare är han dock oavsett.
____
Apropå matchfixning är hanteringen av Mark Kings situation märklig. Nästan ett år sedan han blev avstängd och bara försvann...
Jag har även sett obekräftade rykten om en annan välbekant (europeisk) spelare som föll av touren och inte "kan" komma tillbaka. Vet inte om det har utretts eller om det är enklare så här...