2024-02-27, 15:41
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Senaste avsnittet av Talking Snooker-podden med Tom Ford var oväntat intressant. Spännande att han vågade antyda saker angående Zhang Anda...

Vad handlade de antydningarna om? Riggade spel?
Citera
2024-02-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vad handlade de antydningarna om? Riggade spel?
När han får frågan om hur han skulle förklara Andas fantastiska säsong, om det är mentalt eller vad det egentligen handlar om, väljer han att inleda svaret på detta sätt:

"I don't really want to tell the truth on this one. Because it's... Obviously everyone got a different opinion on some of the chinese players. Anda is one of them, he is a good player. We dont know why he didn't do so well for so many years, but all of a sudden he is doing well. Like I said, I don't wanna say too much on it, but all that I can say is that Anda is a very good player. And obviously it shows, he's winning matches..."
Citera
2024-02-27, 23:11
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
När han får frågan om hur han skulle förklara Andas fantastiska säsong, om det är mentalt eller vad det egentligen handlar om, väljer han att inleda svaret på detta sätt:

"I don't really want to tell the truth on this one. Because it's... Obviously everyone got a different opinion on some of the chinese players. Anda is one of them, he is a good player. We dont know why he didn't do so well for so many years, but all of a sudden he is doing well. Like I said, I don't wanna say too much on it, but all that I can say is that Anda is a very good player. And obviously it shows, he's winning matches..."

Zhang kanske pressades till uppgjorda matcher av de som varit inblandade i den typen av aktiviteter och att det har återspeglat sig i hans tidigare sämre resultat. Nu när kinesisk snooker är mer ren så har han kunnat blomma ut. Kan det vara någonting sådant Tom Ford menar? Jag vet inte hur man ska tolka det han säger. Tom Ford har för övrigt själv blommat ut ordentligt under 2023 från att ha varit en okej men inte särskilt vinnande spelare. Sen är det väl inte någon som tror att alla problem är borta bara för att några har åkt dit.
Citera
2024-02-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Zhang kanske pressades till uppgjorda matcher av de som varit inblandade i den typen av aktiviteter och att det har återspeglat sig i hans tidigare sämre resultat. Nu när kinesisk snooker är mer ren så har han kunnat blomma ut. Kan det vara någonting sådant Tom Ford menar? Jag vet inte hur man ska tolka det han säger. Tom Ford har för övrigt själv blommat ut ordentligt under 2023 från att ha varit en okej men inte särskilt vinnande spelare. Sen är det väl inte någon som tror att alla problem är borta bara för att några har åkt dit.
Ja, det är ganska tydligt att det är vad han antyder. (Att det isf. skulle vara kopplat till Wenbos verksamhet känns dock inte helt sannolikt. Känns som att Wenbo angav alla han kunde..)

Men jag tror att jag nämnt det tidigare: Det har på Twitter/X (kanske lite halvironiskt) rätt länge hävdats att Anda bara vinner så mycket "någon" tillåter honom att vinna. Även spelare har tidigare sagt att det är obegripligt att han inte är rankad bättre. (Anda har väl inte ens varit rankad topp-50 innan denna säsong?) Allt detta alltså innan den stora Wenboskandalen.

En mycket kompetent snookerspelare är han dock oavsett.

____

Apropå matchfixning är hanteringen av Mark Kings situation märklig. Nästan ett år sedan han blev avstängd och bara försvann...

Jag har även sett obekräftade rykten om en annan välbekant (europeisk) spelare som föll av touren och inte "kan" komma tillbaka. Vet inte om det har utretts eller om det är enklare så här...
Citera
2024-02-28, 15:12
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Apropå matchfixning är hanteringen av Mark Kings situation märklig. Nästan ett år sedan han blev avstängd och bara försvann...

Jag har även sett obekräftade rykten om en annan välbekant (europeisk) spelare som föll av touren och inte "kan" komma tillbaka. Vet inte om det har utretts eller om det är enklare så här...

Ja, vad händer med Mark King? Skumt att det tar så lång tid.
Citera
2024-02-29, 13:26
Medlem
Något förvånande dök Ronnie upp och spelade första dagen i sin Championship League-grupp innan han drog sig ur.

Kanske är trotsåldern?
Citera
2024-02-29, 18:16
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Något förvånande dök Ronnie upp och spelade första dagen i sin Championship League-grupp innan han drog sig ur.

Kanske är trotsåldern?

Blev aningen överraskad när jag såg att han dök upp. Måste varit uttråkad och ville passa på att reta upp lite folk. Tittade på matcherna och det var ingen återhållsamhet, konstant full attack på allt som fanns.
Citera
2024-02-29, 18:27
Moderator
Hjv9s avatar
Joe O’Connor gjorde nyss snookerns tvåhundrade 147a. Lite tråkigt att den precis som den 147:e kom i Championship League.
Citera
2024-02-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Blev aningen överraskad när jag såg att han dök upp. Måste varit uttråkad och ville passa på att reta upp lite folk. Tittade på matcherna och det var ingen återhållsamhet, konstant full attack på allt som fanns.
Ovanligt många spelare som lämnat återbud till Championship Leauge den här säsongen. Kanske dags att lägga ned turneringen?
Citera
2024-03-01, 00:08
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ovanligt många spelare som lämnat återbud till Championship Leauge den här säsongen. Kanske dags att lägga ned turneringen?

Men vad ska alla speltorskar då syssla med?

För min del kan den gärna läggas ned.
Citera
2024-03-01, 11:05
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Joe O’Connor gjorde nyss snookerns tvåhundrade 147a. Lite tråkigt att den precis som den 147:e kom i Championship League.

Just den 147:e irriterar mig att den kom i en mindre tävling. Den 100:e kom i alla fall i UK Championship och gjordes av Selby. 🙂

Nu ska vi börja vänja oss vid: "Vem gjorde den första 167:an?" 🥺
Citera
2024-03-02, 14:46
Medlem
Sauditurneringen inleds imorgon och idag kom nyheten att Ding och Higgins adderas till startfältet.

Konungariket levererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in