2020-01-21, 17:44
Medlem
Bingtao har dragit sig ur European Masters pga. ryggskada. Trist!

Bäst-av-9-matcherna kommer spelas utan en kvarts paus efter fyra frame i European Masters. Det är väl framförallt för arrangören och åskådarna på plats som pausen finns, som TV-tittare har jag ingenting emot det även om pausen ibland kan förändra matchbilden.
Citera
2020-01-22, 16:24
Bannlyst
Fascinerande sport, men samtidigt lite lurig att börja kolla på. Man ska kika en halvtimme, men man blir sittande ett par timmar. De är så sjukt skickliga att man tappar hakan ibland, sen är kommentatorn grym.
Citera
2020-01-24, 16:49
Medlem
Carter och Robertson första semifinalparet som är klart. Har inte sett dem spela denna vecka, men Robertson verkar göra höga serier på löpande band. Imponerande av Carter att följa upp sin fina Mastersturnering med bra resultat. Jag hade inte blivit förvånad om det kommit en reaktion och förlust i första rundan för honom.

Vidöppen undre halva där kvartsfinalerna spelas ikväll. Zhou mot Hawkins och Fu mot G Wilson.

Det var en fascinerande match när Hawkins slog ut Selby igår kväll. I inledningen spelade Selby förbluffande dåligt och bjöd Hawkins på fina lägen som Barry förvaltade relativt effektivt och gick snabbt till 4-0. I det femte framet hade Hawkins ett par gyllene lägen att vinna, men slarvade och Selby lyckades kämpa till sig det. Efter det var den normala Selby tillbaka som snabbt gick ikapp till 4-4. Jag trodde definitivt att Selby skulle ta det, men Hawkins gjorde ett imponerade skiljeframe där Selby stod för misstagen.
Citera
2020-01-24, 20:20
Medlem
Tycker Österrike är en rätt lam turnering på något sett men man måste ju ju se så är det.
Jag har mkt högre förväntningar på turneringen i Berlin.
Skönt att Kim kommenterar iaf.
Fast kan inte komma ifrån tanken på dom bägge i studion samtidigt🙂
Citera
2020-01-25, 14:32
Medlem
Med bara ett bord och välfyllda läktare så får man säga att de fått till en fin snookerarena i Österrike. Såg lite folktomt och trist ut tidigare på veckan.

Jag hoppas på Robertson och Wilson, tror det finns potential att bli en bra final isf.
Citera
2020-01-25, 17:13
Medlem
Millediablos avatar
Dåligt spel och en ganska lätt kvartsfinal för Neil. Carter hade lämnat spelhumöret på hotellet och såg mest ut att vilja vara någon annanstans. Jag har stora förhoppningar på Gary Wilson ikväll så som han har spelat.
Citera
2020-01-25, 21:57
Medlem
Millediablos avatar
100% long pott på Gary innan paus, otroligt bra i defensiven. 3-1 välförtjänt.
Citera
2020-01-25, 23:28
Medlem
Millediablos avatar
Seg historia detta, 3-3 och snart midnatt. Den Österrikiska publiken verkar vara tålmodig
Citera
2020-01-26, 01:23
Medlem
Millediablos avatar
Zhou vinner 6-5 och möter Robertson i sin första rankingfinal. Svårt att hålla sig vaken trots spänningen, blir kul att se hur det går i första sessionen. Brukar ju vara fördel för den som fått vila längst men Zhou är ung....
Citera
2020-01-26, 15:36
Medlem
TilleyHats avatar
Zhou Yuelong har det tufft just nu i finalen mot Neil Robertson. 4-0 i baken och en välbehövlig paus för den unge kinesen. Förhoppningsvis kan han omgruppera och göra match av finalen.
Citera
2020-01-26, 16:22
Medlem
Millediablos avatar
Zhou bränner första chansen på länge i 6:e, spel mot ett mål just nu.
Citera
2020-01-26, 16:30
Medlem
Finns verkligen ingenting som talar för att Yuelong ska kunna göra match av detta.

Om Robertson vinner så är det femtonde kalenderåret i rad där han vinner en professionell titel. Ändå är känslan att han hade kunnat vinna mer än han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in