2020-01-12, 17:44
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
God jul! Idag bjuder jag på mina profetior för snookeråret 2020:

1) Ding vinner Masters.

Några invändningar?

En liten en med facit (inte lexikonet) i hand
Citera
2020-01-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
En liten en med facit (inte lexikonet) i hand
Ja, det började inte på bästa sätt.

Masters är alltid en lite knepig turnering att tippa med tufft motstånd för de flesta direkt efter juluppehållet, men jag trodde verkligen på Ding efter hans fina avslutning på förra året.
Citera
2020-01-13, 14:55
Medlem
TilleyHats avatar
Selby har haft svårt i Masters de senaste 5-6 åren. Det är precis som att han behöver lättare motstånd i de första matcherna för att blomma ut mot slutet av turneringarna. I Masters möter han en toppspelare direkt och det tycks inte fungera för honom just nu. Samma gäller för övrigt också i Coral-turneringarna. Är det en tillfällighet kanske eller kan man se en trend här?

Trist att Ding Junhui åkte ut, men han är extremt ojämn nuförtiden så egentligen var det ingen superöverraskning.
Citera
2020-01-13, 18:27
Medlem
Stephen Maguires amazing fluke/not fluke mot Neil Robertson.

Steve Davis: The most amazing shot in the history of snooker.

https://www.youtube.com/watch?v=j5aPiUXCw-s
Citera
2020-01-13, 19:39
Medlem
Millediablos avatar
Glöm inte Masters matchtråd https://www.flashback.org/p69914588#p69914588
Citera
2020-01-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Gott nytt år! Så här blir snookeråret 2020:

1. Ronnie O'Sullivan ställer upp i Shoot-Out.
Neal Foulds sa precis i Eurosportstudion att det finns rykten som säger att Ronnie ska spela Shoot-Out.
Citera
2020-01-19, 23:08
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Neal Foulds sa precis i Eurosportstudion att det finns rykten som säger att Ronnie ska spela Shoot-Out.

Haha! 😄
Citera
2020-01-20, 11:55
Medlem
TilleyHats avatar
Svängig final i Masters! Jag trodde nog Carter skulle ta det efter sin rush fram till 7-5, men Bingham tog verkligen fram storspelet när det som bäst behövdes.

De två kommande turneringarna är Bingham inte kvalificerad till.
Citera
2020-01-20, 17:13
Medlem
Jag bli alltid lika överraskad när Bingham spelar på den nivån som han gjorde igår. Egentligen borde man veta att han är kapabel till det efter VM-titeln 2015 som verkligen inte var någon bluffseger.

Det finns inte många spelare som får det att se enklare ut att bygga serier än Bingham. O'Sullivan och Ding när de är som bäst kanske, men i övrigt matchar han de flesta i högstanivå inne bland de röda bollarna.

Bästa finalen i London på många år, men överlag tycker jag det var en av de sämsta Mastersturneringarna på länge. Dåligt spel och framförallt väldigt många ojämna matcher, med några få undantag.

______

Ja, turneringar i Österrike och Tyskland nu. Intressanta och blandade startfält då många av toppspelarna inte lyckades kvalificera sig för båda turneringarna. Chans för någon ny förmåga att visa upp sig, men vi ska kanske inte hoppas på för mycket...
Citera
2020-01-20, 18:18
Medlem
liddens avatar
Citat:
Chans för någon ny förmåga att visa upp sig, men vi ska kanske inte hoppas på för mycket...

Man kan ju hoppas, men varken Gilbert eller Lisowski har kvalifiserat sig.

I Österrike har Selby fått en bra halva, största hoten rankingmässigt före finalen är Hawkins och Williams som inte visat mycket sista tiden. Bingtao, G Wilson och Brecel finns på den halvan, för fyra år sedan hade man nästan kunnat skriva in honom i finalen redan nu.

Trump har liknande halva i Tyskland.
Citera
2020-01-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Man kan ju hoppas, men varken Gilbert eller Lisowski har kvalifiserat sig.

I Österrike har Selby fått en bra halva, största hoten rankingmässigt före finalen är Hawkins och Williams som inte visat mycket sista tiden. Bingtao, G Wilson och Brecel finns på den halvan, för fyra år sedan hade man nästan kunnat skriva in honom i finalen redan nu.

Trump har liknande halva i Tyskland.
Jo, jag tänkte på spelare som Bingtao, Gary Wilson och kanske Un-Nooh. Fu ser också ut att vara tillbaka på någorlunda nivå efter ögonoperationen och har ju en rimlig väg till semifinal som lottningen ser ut.

Selby har gjort det bra mot sämre motstånd på sistone, så på det sättet håller jag med dig om att han har en god chans. Dock är det väl egentligen ingen toppspelare som kan sägas ha en särskilt tuff väg i detta startfält?
Citera
2020-01-21, 09:46
Medlem
liddens avatar
Citat:
Dock är det väl egentligen ingen toppspelare som kan sägas ha en särskilt tuff väg i detta startfält?

Sant, men övre halvorna ser lite svårare ut i båda turneringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in