2018-11-17, 14:27
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Skönt att banan-Ebdon åkte ut! Han är ju så tråkig så klockorna stanna.

Han är en färgklick på sitt eget speciella sätt. Jag tycker det finns spelare som är tråkigare att titta på, men visst är det roligare med attacksnooker. Till skillnad från många andra defensivspelare har Ebdon ändå lite karisma och kan blixtra till och spela offensivt. Lite synd att han inte visar det lite oftare.
Citera
2018-11-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Han är en färgklick på sitt eget speciella sätt. Jag tycker det finns spelare som är tråkigare att titta på, men visst är det roligare med attacksnooker. Till skillnad från många andra defensivspelare har Ebdon ändå lite karisma och kan blixtra till och spela offensivt. Lite synd att han inte visar det lite oftare.
(Om du missade det.) Från igår kväll: https://twitter.com/MattSelt/status/1063531848687603712

Jag har aldrig sett någon släppa kön i golvet medvetet, smällde rätt bra.
Citera
2018-11-17, 14:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
(Om du missade det.) Från igår kväll: https://twitter.com/MattSelt/status/1063531848687603712

Han har temperament, den gode Ebdon!
Citera
2018-11-17, 15:04
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Jag tycker inte formatet i Home Nations-turneringarna är särskilt bra, men Eurosports sändningar med studio och allt gör det ändå till riktigt bra TV.

Även om jag tycker att bäst av 7 egentligen är lite kort för snooker är det helt okej i början av mindre turneringar. Det som stör mig mest med Home Nations är att det är spel på åtta bord nästan konstant i fyra dagar. Än hur mycket snooker man har tid att se på så känns det ändå som att man missar mycket av turneringen.
Jo jag hade också velat se mer, många intressanta matcher som spelades på bord 4-8. Ronnie skämtade ngt om att det var som att spela på en mässa där publiken gick omkring mellan matchborden. Qf-mötet mellan Ebdon och hans baneman där har det inte visats mycket kring deras respektive vägar i turneringen. Det är en sak att läsa siffror på nätet än att se bilder från matchen, det vore kul med ett sammandrag dag för dag på säg 15 minuter i Eurosport.

När ämnet sammandrag ändå är uppe, någon som vet någon blogg eller tidning som skriver om turneringar/spelare?
Senast redigerad av Millediablo 2018-11-17 kl. 15:11.
Citera
2018-11-17, 15:24
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:

Var väl någon som skrek i publiken som tröttnat på att han slowspelar🤣
Citera
2018-11-17, 17:50
Medlem
kompjuters avatar
Oj oj...vilken rafflande avslutning, vilken match!
Citera
2018-11-17, 18:25
Medlem
Millediablos avatar
Helt slut vilket drama
Citera
2018-11-18, 08:32
Medlem
Ja, vad ska man egentligen säga om O'Sullivan-Selby. Högre nivå på en match (åtminstone fram till 5-4 för Ronnie) vet jag inte om jag någonsin sett. Jag kan inte låta bli att hoppas lite extra på en final mellan dessa herrar i UK Championship nu i december.

Trump-O'Sullivan har alla ingredienser för att bli en enastående match, men Trump måste nog städa bort sina slarviga misstag som jag tycker han har gjort mot slutet av veckan. Inte osannolikt att en final mot Ronnie skärper koncentrationen hos Judd.
Citera
2018-11-18, 13:05
Medlem
cephs avatar
En flukesnooker neutraliserad av en flukepottning, det var underhållande iallafall. Selby ångrar nog bittert att han inte tog den första fribollen där!

Förresten, hur kommer det sig att det är så många unga tjejer från just Bulgarien som är domare?
Citera
2018-11-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Förresten, hur kommer det sig att det är så många unga tjejer från just Bulgarien som är domare?
Är det fler än Proletina och Desislava på proffstouren? Söta är de iaf.

Finns även ett par polskor, ett par tyskor och Ben Woollastons fru som är från Vitryssland som syns relativt ofta på TV. Egentligen vet jag inte om det är så märkvärdigt att det finns bulgariska domare. Det arrangerades fyra PTC-turneringar i Sofia när det existerade, också Polen och Tyskland hade PTC-turneringar. Kanske naturligt att utbilda domare i de länderna då?
Citera
2018-11-18, 17:04
Medlem
4-4 efter första delen, Trump dominerade rätt bra efter korta pausen och kan inte vara nöjd med oavgjort. Judd kan ha ihjäl vem som helst med sitt långa spel, men slarvade också en hel del i sin breakbuilding. Det är lite så det har sett ut hela veckan, som jag var inne på i mitt tidigare inlägg.
Citera
2018-11-19, 08:48
Medlem
Millediablos avatar
Grattis Judd, grym turnering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in