Citat:
Ursprungligen postat av
EatableAcrobat
Jag tycker inte formatet i Home Nations-turneringarna är särskilt bra, men Eurosports sändningar med studio och allt gör det ändå till riktigt bra TV.
Även om jag tycker att bäst av 7 egentligen är lite kort för snooker är det helt okej i början av mindre turneringar. Det som stör mig mest med Home Nations är att det är spel på åtta bord nästan konstant i fyra dagar. Än hur mycket snooker man har tid att se på så känns det ändå som att man missar mycket av turneringen.
Jo jag hade också velat se mer, många intressanta matcher som spelades på bord 4-8. Ronnie skämtade ngt om att det var som att spela på en mässa där publiken gick omkring mellan matchborden. Qf-mötet mellan Ebdon och hans baneman där har det inte visats mycket kring deras respektive vägar i turneringen. Det är en sak att läsa siffror på nätet än att se bilder från matchen, det vore kul med ett sammandrag dag för dag på säg 15 minuter i Eurosport.
När ämnet sammandrag ändå är uppe, någon som vet någon blogg eller tidning som skriver om turneringar/spelare?