2019-12-13, 11:16
Medlem
Millediablos avatar
Pang-pang-snooker ikväll? Lisowski-Un-nooh möts efter att ha slagit ut Higgins respektive Robertson med ganska stora siffror.
Tv-bord gynnar i mitt tycke Un-nooh då Lisowski ofta får lite gummiarm när det gäller.

O'Sullivan-Selby klockan 3 (specialtid?), en klassiker och förhoppningsvis en rysare.
Ronnie sa ju i studion igår att om Selby börjar att gneta så ger han honom matchen eller börjar spela superoffensivt på alla bollar. Mark har spelat bättre senaste tiden men jag tror Ronnie tar hem matchen.

Mark Allen spelar dessförinnan mot Scott Donaldson och det känns för mig som att Allen är mycket bättre i allt. Sista paret ut ikväll blir Gilbert-Trump, David mot Goliat. Jag ger inte Gilbert mycket chans mot Judd så länge inte frustrationen blir för hög för Trump.

Riktigt nice snookerdag/kväll att se fram emot, köpt lite glögg (Dufvenkroks Limone), pepparkakor och mögelost (St: Agur) att mumsa på.
God lussebulle!
Citera
2019-12-13, 20:41
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Pang-pang-snooker ikväll? Lisowski-Un-nooh möts efter att ha slagit ut Higgins respektive Robertson med ganska stora siffror.
Tv-bord gynnar i mitt tycke Un-nooh då Lisowski ofta får lite gummiarm när det gäller.

O'Sullivan-Selby klockan 3 (specialtid?), en klassiker och förhoppningsvis en rysare.
Ronnie sa ju i studion igår att om Selby börjar att gneta så ger han honom matchen eller börjar spela superoffensivt på alla bollar. Mark har spelat bättre senaste tiden men jag tror Ronnie tar hem matchen.

Mark Allen spelar dessförinnan mot Scott Donaldson och det känns för mig som att Allen är mycket bättre i allt. Sista paret ut ikväll blir Gilbert-Trump, David mot Goliat. Jag ger inte Gilbert mycket chans mot Judd så länge inte frustrationen blir för hög för Trump.

Riktigt nice snookerdag/kväll att se fram emot, köpt lite glögg (Dufvenkroks Limone), pepparkakor och mögelost (St: Agur) att mumsa på.
God lussebulle!

Selby segrar i skiljeframe , härlig holmgång. Gissar att jag är en av få härinne som jublar åt att Selby drog det längsta strået.
Citera
2019-12-14, 12:23
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Selby segrar i skiljeframe , härlig holmgång. Gissar att jag är en av få härinne som jublar åt att Selby drog det längsta strået.
Nej då, jag är mer för bra spel än att heja på någon speciell spelare. Det var en jäkligt bra hård match som avgjordes med minsta marginal, synd att ingen såg Ronnies bollträff på röd där han fick en foul. Aldrig sett en tunnare träff som bara syntes på slow-motion.

Selby-Gilbert först ut idag, hoppas den blir mer jämn än English Open-finalen 9-1. Får Gilbert till det kan det bli en riktigt bra fajt. Allen-Lisowski är oviss, spelar Mark stabilt, håller Jacks nerver? Jag hoppas på en final mellan Gilbert och Lisowski, mest för att det är kul med lite spridning på titlarna.
Citera
2019-12-14, 12:39
Medlem
Citat:
Jag hoppas på en final mellan Gilbert och Lisowski, mest för att det är kul med lite spridning på titlarna.
Då borde ju någon av dem lyckas vinna en titel till sist?
Citera
2019-12-14, 15:38
Medlem
liddens avatar
Citat:
Selby-Gilbert först ut idag, hoppas den blir mer jämn än English Open-finalen 9-1.

Selby leder 4-0 i pausen, så det ser inte ut att bli en jämn match.
Citera
2019-12-14, 16:19
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Selby leder 4-0 i pausen, så det ser inte ut att bli en jämn match.
Nej Selby kör över Gilbert som ett ångvält just nu. Jag hoppades på någon form av nytändning vid 4-1 men David lämnar för mycket till Mark som hittat siktet.
Citera
2019-12-14, 17:36
Medlem
Innan vi vet vem Selby kommer att möta imorgon kan vi konstatera att han vunnit 13 av de senaste 14 rankingfinalerna han spelat.

Edit: De 13 finalerna har han vunnit med ett snitt på 4,4 frames marginal.
Senast redigerad av EatableAcrobat 2019-12-14 kl. 17:40.
Citera
2019-12-14, 23:04
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Innan vi vet vem Selby kommer att möta imorgon kan vi konstatera att han vunnit 13 av de senaste 14 rankingfinalerna han spelat.

Edit: De 13 finalerna har han vunnit med ett snitt på 4,4 frames marginal.

Wow, inte illa! Tuff nöt för den som får möta "the Jester from Leicester. Lisowski spelar galen attacksnooker där det mesta åker i.
Väldigt jämnt nu 5-4 till Jack, kommer han över linjen återstår att se.
Citera
2019-12-14, 23:43
Medlem
Stark prestation av Lisowski som vinner i sklijeframe mot Mark Allen!

Dessvärre inte osannolikt att han blir överkörd av Selby imorgon är min känsla...
Citera
2019-12-15, 01:55
Medlem
TilleyHats avatar
Ja, det känns som att Lisowski nog får vänta på sin första rankingseger ytterligare ett tag. Selby är en seg jäkel som blir svårknäckt. Men hatten av för Lisowski för sin vinst idag!
Citera
2019-12-15, 08:32
Medlem
Millediablos avatar
Oddsen ligger på 3.0 - 1.5 i snitt för seger Lisowski-Selby när jag snabbkollade ett par sajter för dobbel.
Håller armen och nerverna så kan det bli bra för Jack, hörde att han inte kollar resultatavlan mitt i matchen. Han hade ingen aning om att det var frameboll i sista det 11:e, talar lite för en strategi för att motverka nervositet.
Citera
2019-12-15, 10:20
Medlem
liddens avatar
Jag tror också Selby vinner, även om det vore kul med en ny rankingvinnare. Samtidigt så gillar jag tanken på att årtiondets framgångsrikaste spelare vinner årtiondets sista rankingturnering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in