2018-11-19, 14:18
Medlem
TilleyHats avatar
Rättvis seger för Trump som var den starkare på slutet.

Spontant känns det som att O'Sullivan inte mäktar med att försvara sin UK-titel. Det känns lite märkligt att säga det när han precis har varit i en rankingfinal och dessutom nyligen vunnit Champion of Champions, men kan man inte ana att formen är på väg neråt något?
Citera
2018-11-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Rättvis seger för Trump som var den starkare på slutet.

Spontant känns det som att O'Sullivan inte mäktar med att försvara sin UK-titel. Det känns lite märkligt att säga det när han precis har varit i en rankingfinal och dessutom nyligen vunnit Champion of Champions, men kan man inte ana att formen är på väg neråt något?
Skönt ändå att se Trump tillbaka(?) på den här nivån. Han verkar ha fått lite av en nytändning efter ett lite sämre år.

Jag tror definitivt att O'Sullivan kan försvara sin titel, även om han kanske inte är den solklara favoriten. Vad är det som gör att du tycker formen verkar gå nedåt? Min upplevelse är att han har varit ojämn under hela säsongen. Det spelet han visade upp mot Selby i lördags och även mot Higgins i CoC är dock väldigt nära hans högstanivå.
Citera
2018-11-19, 23:03
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Skönt ändå att se Trump tillbaka(?) på den här nivån. Han verkar ha fått lite av en nytändning efter ett lite sämre år.

Jag tror definitivt att O'Sullivan kan försvara sin titel, även om han kanske inte är den solklara favoriten. Vad är det som gör att du tycker formen verkar gå nedåt? Min upplevelse är att han har varit ojämn under hela säsongen. Det spelet han visade upp mot Selby i lördags och även mot Higgins i CoC är dock väldigt nära hans högstanivå.

Jag kan inte peka på något särskilt. En känsla jag får bara. Matchen mot Higgins var världsklass. Finalen mot Trump var en bit under normal Ronnie-nivå. Jag hoppas jag har fel men jag kan se en negativ reaktion för hans del under UK. Men han tillhör förstås favoriterna. Som alltid.
Citera
2018-11-20, 21:23
Medlem
Lottningarna till UK Championship och Scottish Open är nu officiella. Till UK är det egentligen fel att kalla det för lottning eftersom samtliga 128 spelare är seedade och placerade i ett rakt slutspelsträd. Första omgången brukar därför sällan bjuda på några överraskningar bland toppnamnen. Vi kan ändå notera att O'Sullivan har bla. Murphy, Ding, Trump och Higgins på sin halva, medan Selby får kämpa om den andra finalplatsen mot spelare som Wilson, Allen, Robertson och Williams.

Vad gäller Scottish Open så kan vi konstatera att Selby och Williams står över turneringen, men i övrigt saknas inte några stjärnor där.
Citera
2018-11-26, 20:18
Medlem
Jag har skapat en eventtråd till UK Championship som drar igång imorgon.

(FB) Snooker - UK Championship - 27 november - 9 december 2018
Citera
2018-12-01, 10:55
Medlem
http://www.worldsnooker.com/wpbsa-statement-9/

Yu Delu kommer vara avstängd fram till och med 24 februari 2029. Cao Yupeng kommer vara avstängd fram till och med 24 november 2020. De har 28 dagar på sig att överklaga besluten.

Delu lär vi aldrig mer se på proffstouren då han är född -87. Yupeng kan eventuellt komma tillbaka, han är fortfarande ganska ung när hans (förmodade) avstängning löper ut.

Bra att det blir ordentliga avstängningar och inte bara en massa tomt prat.
Citera
2018-12-09, 12:43
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
http://www.worldsnooker.com/wpbsa-statement-9/

Yu Delu kommer vara avstängd fram till och med 24 februari 2029. Cao Yupeng kommer vara avstängd fram till och med 24 november 2020. De har 28 dagar på sig att överklaga besluten.

Delu lär vi aldrig mer se på proffstouren då han är född -87. Yupeng kan eventuellt komma tillbaka, han är fortfarande ganska ung när hans (förmodade) avstängning löper ut.

Bra att det blir ordentliga avstängningar och inte bara en massa tomt prat.

Glädjer mig med. I grund och botten är det här bettingbolagens fel som gör att du kan satsa pengar på obskyra vad. Så länge sådana incitament finns och någon kan vinna stort, då kommer det här fenomenet fortsätta att existera.

En enkel lösning är att man bara spelar på resultat. Inte vem som gör första foul etc. Samma sak i fotboll. Första hörna, första inkast.
Citera
2018-12-09, 17:21
Medlem
TilleyHats avatar
Lottningen till Masters blev klar idag. Saxat från Worldsnookers hemsida:

Mark Allen v Luca Brecel – Sunday January 13 at 1pm
Ding Junhui v Jack Lisowski – Monday January 14 at 7pm
John Higgins v Ryan Day – Sunday January 13 at 7pm
Ronnie O’Sullivan v Stuart Bingham – Monday January 14 at 1pm
Mark Selby v Stephen Maguire – Wednesday January 16 at 7pm
Judd Trump v Kyren Wilson – Wednesday January 16 at 1pm
Barry Hawkins v Shaun Murphy – Tuesday January 15 at 7pm
Mark Williams v Neil Robertson – Tuesday January 15 at 1pm

Varje match skulle kunna vara en final i en rankingtävling. Vilken match skulle ni välja som mest oviss respektive mest given?

Mest oviss för mig: Judd mot Kyren.
Mest given: Allen vinner lätt mot Brecel.
Citera
2018-12-09, 19:20
Medlem
Citat:
Varje match skulle kunna vara en final i en rankingtävling. Vilken match skulle ni välja som mest oviss respektive mest given?

Allen är den enda jag ser som stor favorit i första omgången.

Mest oviss är svårare. Trump-Wilson har potential, men Trump verkar ha svårt med Wilsons spelstil och har faktiskt förlorat deras fyra senaste möten. Day mot en formsvag Higgins är inte heller lätt att förutspå. Klarar Lisowski av pressen och besegrar Ding, vilket han bör göra med tanke på säsongen? Robertson-Williams och Selby-Maguire känns också spännande.

Måste jag välja en match som mest oviss väljer jag nog ändå Robertson-Williams.
Citera
2018-12-10, 11:50
Medlem
liddens avatar
Citat:
Lottningen till Masters blev klar idag. Saxat från Worldsnookers hemsida:

... snip ...

Allen borde vinna.
Selby - Maguire kan gå hur som helst.
Citera
2018-12-10, 22:55
Medlem
Millediablos avatar
Innan vi öppnat julklapparna så har vi skotska mästerskapet i full gång. Noterbart är att Ronnie O'Sullivan inte gick vidare från första rundan, 60-rankade Daniel Wells från Wales fick en promenadseger bokstavligt talat då Raketen inte spelade idag.

Zhou Yuelong slog ut Barry Hawkins och noterade turneringens högsta break på 138. Tätt med turneringar just nu, man har knappt hämtat andan från igår.
Citera
2018-12-11, 19:54
Medlem
Millediablos avatar
John Higgins vinner sin 1000:e match när han med minsta marginal klår amatören Adam Dyffy från England med 4-3.

Kvällsmatch mellan Judd Trump och Jimmy White, kan vi hoppas på slagfärdig snooker?
Senast redigerad av Millediablo 2018-12-11 kl. 19:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in