2016-09-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det jag har sett av Selby i Shanghai (inte så mycket) så verkar han lika säker som vanligt. Han har en grundkompetens som säkert skulle räcka långt även efter tre whisky på fastande mage...
Vi hoppas på en välspelad final!
Jag tycker det är lite märkligt att se på Selby. Som du säger, han är ju verkligen säkerheten själv och ångar på i turnering efter turnering. Däremot får jag sällan intrycket av att han spelar riktigt bra. Ibland känns det som att offensiven kan krångla hur mycket som helst, men han får det ändå att gå ihop.

Visst gör han många fina defensivstötar och håller en oerhörd lägstanivå defensivt, men ibland undrar jag om inte den största skillnaden mellan honom och många andra spelare är att Selby har en oerhörd fingertoppskänsla för att avgöra när han ska spela defensivt eller offensivt. Dessutom har han tålamodet och känslan för att stöka till bordet så fort han känner sig pressad.

______

Dessvärre kommer jag inte ha möjlighet att se så mycket av finalen imorgon, men den får ju gärna bli välspelad trots det.
Citera
2016-09-24, 22:01
Medlem
TilleyHats avatar
Kan bli en spännande final som går distansen ut. Som alltid håller jag på Ding. :-)
Citera
2016-09-25, 10:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag tycker det är lite märkligt att se på Selby. Som du säger, han är ju verkligen säkerheten själv och ångar på i turnering efter turnering. Däremot får jag sällan intrycket av att han spelar riktigt bra. Ibland känns det som att offensiven kan krångla hur mycket som helst, men han får det ändå att gå ihop.

Visst gör han många fina defensivstötar och håller en oerhörd lägstanivå defensivt, men ibland undrar jag om inte den största skillnaden mellan honom och många andra spelare är att Selby har en oerhörd fingertoppskänsla för att avgöra när han ska spela defensivt eller offensivt. Dessutom har han tålamodet och känslan för att stöka till bordet så fort han känner sig pressad.

Jag håller med, Selby har en otrolig fingertoppskänsla. Han är dessutom enormt duktig defensivt och är inte sämre offensivt än någon annan spelare.

Selby ger heller aldrig upp, han har en otrolig vinnarskalle. Han älskar krångliga lägen och gillar att spela i långa matcher där vi andra redan hoppat in i pyjamasen och kämpar mot John Blund...
Citera
2016-09-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag håller med, Selby har en otrolig fingertoppskänsla. Han är dessutom enormt duktig defensivt och är inte sämre offensivt än någon annan spelare.

Det vet jag faktiskt inte riktigt om jag riktigt kan skriva under på. Möjligen att hans genomsnittliga offensiva nivå är i paritet eller bättre än övriga spelares, men jag tycker nog det finns några som har en högre högstanivå åtminstone.
Citera
2016-09-25, 11:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det vet jag faktiskt inte riktigt om jag riktigt kan skriva under på. Möjligen att hans genomsnittliga offensiva nivå är i paritet eller bättre än övriga spelares, men jag tycker nog det finns några som har en högre högstanivå åtminstone.

Det finns, som du nämner, några spelare vars offensiva kvalitéer är särskilt tydliga och dessa har nog en högre högstanivå.
Citera
2016-09-25, 17:02
Medlem
Kul med turneringsseger för Ding!

Intensivt just nu för snookerspelarna, redan imorgon och på tisdag ska det kvalas till European Masters . (I England) Det verkar som att Selby och Ding spelar sina matcher på tisdag kväll, men ändå ett tight schema får man säga.
Citera
2016-09-25, 17:18
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:

Intensivt just nu för snookerspelarna, redan imorgon och på tisdag ska det kvalas till European Masters . (I England) Det verkar som att Selby och Ding spelar sina matcher på tisdag kväll, men ändå ett tight schema får man säga.
Vissa klarar sig ganska hyfsat. Men Jetlag kan ställa till enorma problem.
Citera
2016-09-25, 19:47
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Verkligen roligt, men snacka om upp-och ner-match med 4-5 raka frames per spelare!
Citera
2016-09-25, 22:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Mycket tight med tanke på resor och och andra omställningsproblem.

Publiken fick mycket snooker för pengarna, dessutom var publiken väldigt sportslig mot Selby.
Citera
2016-09-26, 13:42
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Härligt att Ding vann.
Citera
2016-09-26, 16:32
Medlem
Citat:

Ser nu att Ding lämnat walkover, kanske inte så oväntat.
Citera
2016-09-26, 22:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ser nu att Ding lämnat walkover, kanske inte så oväntat.

Det är tätt mellan turneringarna nu...

http://www.snooker.org/res/index.asp?template=2#current
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in