2018-11-13, 15:11
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Northern Ireland Open är redan igång. Några skrällar har redan hunnits med, men regerande mästaren Mark Williams är i alla fall vidare till andra omgången.

Ronnie slog in tre centuries på raken i första, mot någon iranier jag inte kommer ihåg namnet på nu ens fem minuter efter matchen. 971 nu.
Citera
2018-11-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Ronnie slog in tre centuries på raken i första, mot någon iranier jag inte kommer ihåg namnet på nu ens fem minuter efter matchen. 971 nu.
Han är bara där och leker. Han har skrivit av sig rejält på Twitter efter titeln i söndags, framförallt har han delat ut kängor till Hearn.

14.0 i AST är rätt bra tempo, men inte så snabbt som utlovat.

Citat:
@ronnieo147
Today’s game plan, no more then 5 safety shots a frame, and I’m gonna try to get my average shot time down to sub 10 secs, @usainbolt watch out 😜
Citera
2018-11-14, 18:04
Medlem
Det var länge sedan Selby vann något annat än UK/VM i Storbritannien, men jag tycker han ser oerhört stark ut i Nordirland.

Lite lustigt att han precis besegrade Jimmy Robertson med 4-0 samtidigt som Jimmy hade en pot success på 100%. (13/13 eller något sådant.) Jag tror att Selby slutade på 97 eller 98%, men det visar väl bara att man alltid ska ta de siffrorna med en nypa salt.
Citera
2018-11-16, 16:33
Medlem
Millediablos avatar
Tajt Qf där Selby vann, han var lite blekare idag men Un-Nooh missade några kritiska lägen ffa till att gå till 3-1 ledning. 60 rankad tuff thailändare som nog kommer att bli farlig i framtiden.
Vilka spännande matcher det blir i helgen nu när Ronnie och Trumpen också verkar gå bra.
Citera
2018-11-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Tajt Qf där Selby vann, han var lite blekare idag men Un-Nooh missade några kritiska lägen ffa till att gå till 3-1 ledning. 60 rankad tuff thailändare som nog kommer att bli farlig i framtiden.
Vilka spännande matcher det blir i helgen nu när Ronnie och Trumpen också verkar gå bra.
O'Sullivan-Selby kl. 14 och Sharav-Trump kl. 20 idag.

Sharav är visserligen en stor överraskning, men med tanke på hur många topp-16-spelare som försvann redan i första omgången så håller semifinalerna oväntat hög klass. O'Sullivan och Selby har inte möts sedan UK-finalen för två år sedan, vilket är smått otroligt i sig.

Bordet såg svårspelat ut igår, ingen av spelarna kunde hålla samma nivå som tidigare under veckan.
Citera
2018-11-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
O'Sullivan-Selby kl. 14 och Sharav-Trump kl. 20 idag.

Intressanta matcher. Tror vinnaren finns i den första semin. Min förhoppning är att Selby vinner men jag tror att O'Sullivan vinner.
Citera
2018-11-17, 10:03
Medlem
Millediablos avatar
2 dagars lustfylld snooker, hela veckan har varit bra med vass snooker. Jag gillar 7 frames konceptet som är en stark kontrast mot det större VM-formatet. Man får se många matcher varje dag och studion förgyller tittandet. Kul att få intervjuer med vinnarna och det är imponerande hur mycket Selby, Trump och Ronnie bjuder på sig själva både efter och innan sina matcher. Trump fick visa upp lite banana-shots tillsammans med virvelvinden White, fantastiskt.
Citera
2018-11-17, 10:09
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
2 dagars lustfylld snooker, hela veckan har varit bra med vass snooker. Jag gillar 7 frames konceptet som är en stark kontrast mot det större VM-formatet. Man får se många matcher varje dag och studion förgyller tittandet. Kul att få intervjuer med vinnarna och det är imponerande hur mycket Selby, Trump och Ronnie bjuder på sig själva både efter och innan sina matcher. Trump fick visa upp lite banana-shots tillsammans med virvelvinden White, fantastiskt.
Verkligen. Och White tillför enormt som pausunderhållare.
Citera
2018-11-17, 10:38
Medlem
Citat:
Jag tycker inte formatet i Home Nations-turneringarna är särskilt bra, men Eurosports sändningar med studio och allt gör det ändå till riktigt bra TV.

Även om jag tycker att bäst av 7 egentligen är lite kort för snooker är det helt okej i början av mindre turneringar. Det som stör mig mest med Home Nations är att det är spel på åtta bord nästan konstant i fyra dagar. Än hur mycket snooker man har tid att se på så känns det ändå som att man missar mycket av turneringen.
Citera
2018-11-17, 10:52
Medlem
kompjuters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Verkligen. Och White tillför enormt som pausunderhållare.

Verkligen kul med pausunderhållningen, legenden Jimmy White och Trump såg jag, riktigt kul!
Har alltid gillat Trump, hans offensiva stil och tempo. Han verkar vara ordentligt på gång nu efter några halvknackiga säsonger.
Vore ju riktigt kul med Ronnie vs. Judd i en final!
Citera
2018-11-17, 13:09
Medlem
TilleyHats avatar
Tre stjärnor och en joker kvar i semifinalerna av Northern Ireland Open. Att Eden Sharav vann mot Ebdon var en liten överraskning, men ingen skräll. Om han lyckas slå Trump idag är det en betydligt större överraskning och en skräll.
Citera
2018-11-17, 14:01
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Tre stjärnor och en joker kvar i semifinalerna av Northern Ireland Open. Att Eden Sharav vann mot Ebdon var en liten överraskning, men ingen skräll. Om han lyckas slå Trump idag är det en betydligt större överraskning och en skräll.
Skönt att banan-Ebdon åkte ut! Han är ju så tråkig så klockorna stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in