2015-12-17, 11:16
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det här känns definitivt oroande. Jag betraktade BBC som ett gediget fundament och bergfast förankrat. Nu känns det mer osäkert.

Visst...snooker kan ibland vara svårplanerat eftersom matchtiderna sällan är exakta.

Att Eurosport börjat hatta fram och tillbaka förvånar mig inte men BBC...
Jag har dålig koll, men har intresset minskat så kraftigt i Storbritannien?
Nu spelar ju Ronnie när han känner men vad kommer hända med intresset när han lägger kön på hyllan?
Tror ni något CCTV eller något annat Kinesiskt bolag kan vara intresserad?
Många frågor där, frågor på det?
Citera
2015-12-17, 18:16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Jag har dålig koll, men har intresset minskat så kraftigt i Storbritannien?
Nu spelar ju Ronnie när han känner men vad kommer hända med intresset när han lägger kön på hyllan?
Tror ni något CCTV eller något annat Kinesiskt bolag kan vara intresserad?
Många frågor där, frågor på det?

Det vore märkligt om intresset för snooker skulle minska i Storbritannien. Dom brittiska öarna + alla gamla brittiska kolonier har alltid varit fundamentet när det gäller snooker.

Kim verkar inte vara så behjälplig med information heller...
Citera
2015-12-18, 15:46
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Det vore märkligt om intresset för snooker skulle minska i Storbritannien. Dom brittiska öarna + alla gamla brittiska kolonier har alltid varit fundamentet när det gäller snooker.

Kim verkar inte vara så behjälplig med information heller...
Jag har en känsla att snooker på Eurosport går i graven efter denna säsongen. Redan nu har snooker många gånger fått stryka på foten. Känns som kanalen mer och mer blir en fotbolls-kanal vilket är synd. Själv är jag totalt ointresserad av all fotboll, så jag är lite jävlig. Tycker dock det visas för mycket boll i alla möjliga kanaler redan nu. Eurosport har endå stuckit ut där i mängden med snooker, cykel och tennis. Tittar inte på tennis men trevligt för dom som gör det
Citera
2015-12-18, 16:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag har en känsla att snooker på Eurosport går i graven efter denna säsongen. Redan nu har snooker många gånger fått stryka på foten. Känns som kanalen mer och mer blir en fotbolls-kanal vilket är synd. Själv är jag totalt ointresserad av all fotboll, så jag är lite jävlig. Tycker dock det visas för mycket boll i alla möjliga kanaler redan nu. Eurosport har endå stuckit ut där i mängden med snooker, cykel och tennis. Tittar inte på tennis men trevligt för dom som gör det

Det känns helt klart lite osäkert med snookern. Jag förlitade mig på styrkan hos BBC...det är kanske fel?
Citera
2015-12-18, 16:13
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Det känns helt klart lite osäkert med snookern. Jag förlitade mig på styrkan hos BBC...det är kanske fel?
Vi får hoppas, försvinner snooker är det bara cykel kvar för mig på kanalen och lite bilsport även om det också har blivit sämre när WRC försvann från kanalen.
Har mycket svårt att se någon svensk kanal som tar över snooker, det är för liten sport för det här.
Nu är bowls ännu mindre, men det verkar vara borta från Eurosport.
Citera
2015-12-19, 01:05
Medlem
TilleyHats avatar
Jag älskar snooker (och cykel) och hoppas verkligen den blir kvar på Eurosport. Tyvärr kan inte snookern konkurrera om några världsvida sponsorer som exempelvis fotbollen kan göra. I en utopisk värld skulle Nike, Audi, McDonalds och Coca Cola sponsra snookertouren men ni hör själva, hur sannolikt är det? Snookertouren sponsras i mångt och mycket av regionala företag och det räcker inte i en globaliserad värld där pengarna styr. Om världsledande företag sponsrar tysk eller polsk fotboll, då är det detta som visas på TV.
Citera
2015-12-19, 11:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag älskar snooker (och cykel) och hoppas verkligen den blir kvar på Eurosport. Tyvärr kan inte snookern konkurrera om några världsvida sponsorer som exempelvis fotbollen kan göra. I en utopisk värld skulle Nike, Audi, McDonalds och Coca Cola sponsra snookertouren men ni hör själva, hur sannolikt är det? Snookertouren sponsras i mångt och mycket av regionala företag och det räcker inte i en globaliserad värld där pengarna styr. Om världsledande företag sponsrar tysk eller polsk fotboll, då är det detta som visas på TV.

Tyvärr så har du nog rätt.

Nåja...vi kan alltid trösta oss med någon repris från den polska andradivisionen i konstsim för damer.

Citera
2015-12-19, 18:52
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Tyvärr är det pengarna som styr.
På senare år har ju fler spelbolag hittat till snooker men en riktigt stor jätte vore nog bra för snooker.
Snooker vill nog också tvätta bort stämpeln med tobak och spritreklam, dock vet jag inte om spelreklamen är så mycke bättre.

Edit: Cykel har ju problem att hitta sponsorer. Även om cykelintresset är stor och företagen säljer mycke cyklar så håller det inte i längden med så många cykeltillverkare som sponsrar eller co - sponsor. Aldrig varit så många cykeltillverkare som sponsorer som nu, behövs större bredare företag.
Senast redigerad av pettachi 2015-12-19 kl. 18:57.
Citera
2015-12-23, 11:47
Bannlyst
Alltid pengarna som styr
Citera
2015-12-26, 14:22
Medlem
Moltas666s avatar
Biljetter till Masters...

http://snookerhq.com/2015/12/23/more-tickets-for-the-masters/

Rumänien nytt land för turnering...

http://news.xinhuanet.com/english/2015-12/21/c_134938384.htm

Mer nyheter här...

http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Snooker
Citera
2015-12-27, 11:49
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Biljetter till Masters...

http://snookerhq.com/2015/12/23/more-tickets-for-the-masters/

Rumänien nytt land för turnering...

http://news.xinhuanet.com/english/2015-12/21/c_134938384.htm

Mer nyheter här...

http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Snooker
Undra hur intresset är i Rumänien, misstänker det kommer vara rätt glest på läktaren.
10 januari börjar Masters innan det dart VM från Lakeside som Eurosport visar även i år.
Citera
2015-12-27, 16:22
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Undra hur intresset är i Rumänien, misstänker det kommer vara rätt glest på läktaren.
10 januari börjar Masters innan det dart VM från Lakeside som Eurosport visar även i år.

Jag har samma känsla. Dom gamla östländerna är lite speciella. Man kan jämföra med hur det var i Kina när snookern inte var så väletablerad i Asien. Lite småstökigt på läktarna, burop åt icke-asiatiska spelare och ständiga mobilsignaler. Asiaterna har blivit duktigare, helt klart. Vad man behöver lära sig i både Kina, Thailand och Indien är att utforma spellokalerna mer ändamålsenligt. Sluta med tunna plywoodgolv som buktar sig när spelarna går, bygg bort alla luftkonditioneringsanläggningar, fixa belysningen så bollarna får sina riktiga färger. Var mer noga med ljudåtergivningen och mikrofonplacering.

Jag postar en matchtråd i god tid innan Masters.
Senast redigerad av Moltas666 2015-12-27 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in