2017-08-21, 15:35
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Hmmm, ska jag våga mig på en gissning på final: Det blir Carter mot Brecel!

Mitt första tips var fel. Det blir Murphy i final mot antingen Brecel eller Hang. Lika bra att säga så så får jag rätt i alla fall.
Citera
2017-08-21, 16:50
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Mitt första tips var fel. Det blir Murphy i final mot antingen Brecel eller Hang. Lika bra att säga så så får jag rätt i alla fall.
Tror också på detta.
Citera
2017-08-21, 18:31
Medlem
Citat:
Brecel klarade sig till sist och vann med 6-5. Hang är verkligen mer taktiskt lagd och hade egentligen spelat till sig det avgörande läget, men missade en röd tidigt som inte var jättesvår. Brecel utnyttjade läget och spelade hem matchen.

Klockan hann i princip bli halv ett i Kina, hoppas Brecel kan ladda om inför finalen mot Murphy och äntligen vinna en titel.
Citera
2017-08-22, 10:17
Medlem
liddens avatar
Nån som ser finalen Murphy-Brecel, man kan undra om de drack whisky i stället för te i pausen. Rejäl dipp i kvalitet efter pausen.
Citera
2017-08-22, 10:53
Medlem
TilleyHats avatar
Om Luca Brecel vinner finalen mot Shaun Murphy så hoppar han upp på topp-16-listan. Det torde väl vara första gången för honom i så fall?
Citera
2017-08-22, 11:02
Medlem
liddens avatar
Citat:
Om Luca Brecel vinner finalen mot Shaun Murphy så hoppar han upp på topp-16-listan. Det torde väl vara första gången för honom i så fall?

Ja, hans bästa sen tidigare är 26. Tror han blir 18 om han förlorar och 15 om han vinner, det blir alltså hans bästa ranking oavsett resultat i finalen. Stor skillnad på att vara i top-16 eller inte.

Edit: ... och Mark Williams är den som trillar ur top-16 om Brecel vinner.
Senast redigerad av lidden 2017-08-22 kl. 11:18.
Citera
2017-08-22, 13:34
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Ja, hans bästa sen tidigare är 26. Tror han blir 18 om han förlorar och 15 om han vinner, det blir alltså hans bästa ranking oavsett resultat i finalen. Stor skillnad på att vara i top-16 eller inte.

Edit: ... och Mark Williams är den som trillar ur top-16 om Brecel vinner.

Inte omöjligt att Brecel vinner sin första stora titel i karriären. Just nu leder han med 5-4 inför andra sessionen. Brecel har för övrigt vunnit 3 av de 4 senaste mötena mot Murphy.

Brecel är en sådan där spelare som alltid varit lovande men som man egentligen inte riktigt trott på allvar på, i alla fall inte jag, men nu får jag kanske säga att han klivit in i eliten på allvar. Han är inte mer än 22 år och behöver få ett stabilare spel om han ska kunna vinna turneringar. Ökat självförtroende borde han definitivt ha fått oavsett utgången av finalen. Jag tycker det vore roligt om han vann men jag blir inte ledsen om Murphy vinner heller.
Citera
2017-08-22, 14:12
Medlem
liddens avatar
Murphy måste skärpa till sig om det ska bli en jämn match, jag hoppas också på Brecel men en jämn match är alltid intressantare.

Citat:
Han är inte mer än 22 år och behöver få ett stabilare spel om han ska kunna vinna turneringar. Ökat självförtroende borde han definitivt ha fått oavsett utgången av finalen. Jag tycker det vore roligt om han vann men jag blir inte ledsen om Murphy vinner heller.

Han är bra på att skjuta i bollar men verkar ganska ointresserad av de mer taktiska aspekterna av spelet. (från vad jag sett i den här matchen, jag har sett väldigt lite av honom tidigare och dra slutsatser av en halv match är inte helt rättvist)
Citera
2017-08-22, 14:45
Medlem
TilleyHats avatar
Som mest sex frames kvar i finalen mellan Murphy och Brecel och Murphy måste vinna fem av dessa för att vinna matchen. Jag tror det blir en Brecelseger och det borde väl vara den första kontinentala vinsten i en större rankingtävling. Jag kan inte komma på någon kontinentaleuropé just nu som har vunnit. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2017-08-22, 15:17
Medlem
liddens avatar
Citat:
Jag kan inte komma på någon kontinentaleuropé just nu som har vunnit. Rätta mig gärna om jag har fel.

Du har rätt.

Murphy måste vinna fem raka nu, osannolikt att han klarar det.
Citera
2017-08-22, 16:01
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Du har rätt.

Murphy måste vinna fem raka nu, osannolikt att han klarar det.

Då var det klart med en ny turneringsvinnare! Härligt för Luca Brecel att äntligen på allvar bryta igenom. Skön slant får han också (150.000 pund) och som grädde på moset ett ordentligt uppsving på rankingen.
Citera
2017-08-22, 17:04
Medlem
Citat:
Då var det klart med en ny turneringsvinnare! Härligt för Luca Brecel att äntligen på allvar bryta igenom. Skön slant får han också (150.000 pund) och som grädde på moset ett ordentligt uppsving på rankingen.
Underbara nyheter! Även om det inte är någon klassisk traditionstung turnering så kan jag lova att toppspelarna var riktigt motiverade med tanke på prispengarna. Ingen kan ta den här fina turneringen ifrån Luca.

Förmodligen extra nyttigt för snookern med sin första fastlandseuropé som vinnare. European Masters som spelas i början av oktober hålls ju i Belgien i år. Jag kan tänka mig att den här segern för Luca även kommer ge den turneringen en del positiv uppmärksamhet.

Citat:
Han är bra på att skjuta i bollar men verkar ganska ointresserad av de mer taktiska aspekterna av spelet. (från vad jag sett i den här matchen, jag har sett väldigt lite av honom tidigare och dra slutsatser av en halv match är inte helt rättvist)
Det är så han spelar. Han måste nog lära sig att spela mer taktiskt kyligt, men han är inte oäven i det spelet när han blir tvungen att göra det.

Det är många unga spelare som börjar på det sättet. Om man vill gå långt i turneringarna mer kontinuerligt måste man dock runda till spelet lite. Vissa lär sig den hårda vägen, andra fortsätter attackera ohälsosamt mycket och kan ändå knipa en titel här och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in