2017-08-26, 09:58
Medlem
patrik-wids avatar
Vad är det för märklig kameravinkel de använder sig av i Paul Hunter Classic? Kameran sitter ju alldeles för lågt, så bordet ser ut som det är typ 1.5 meter långt.
Citera
2017-08-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Vad är det för märklig kameravinkel de använder sig av i Paul Hunter Classic? Kameran sitter ju alldeles för lågt, så bordet ser ut som det är typ 1.5 meter långt.
Den är inte helt optimal. Jag har dock sett mycket värre. Här tycker jag ändå man har ett hyfsat "djupseende".
Citera
2017-08-27, 21:52
Medlem
Michael White vinner Paul Hunter Classic efter 4-2 i finalen mot Shaun Murphy. Det är andra rankingtiteln för White. Hoppas att han kan bygga vidare på den här segern, det känns som att han har stannat av lite efter att han tidigare setts som ett stort framtidsnamn.

Murphy å andra sidan förlorade sin andra rankingfinal inom loppet av 6 dagar, jag skulle tro att det är första gången som det händer inom proffssnookern. Imponerande ändå att ladda om för en mindre turnering på andra sidan jordklotet med så lite tid på sig. Han anlände till Fürth i torsdags kväll, efter en resa med totaltid på 28 timmar och fyra olika flyg från Guangzhou.
Citera
2017-08-28, 14:12
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Murphy å andra sidan förlorade sin andra rankingfinal inom loppet av 6 dagar,

Trist för Murphy och förlora igen, men två finalplatser måste väl vara bra för hans ranking.

Nästa tävling är Six-Red world championship, få top-16-spelare som är med. Är det dåligt med pengar/status eller är det svårt/krånglig att kvalificera sig eller för långt till Thailand?
Citera
2017-08-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Nästa tävling är Six-Red world championship, få top-16-spelare som är med. Är det dåligt med pengar/status eller är det svårt/krånglig att kvalificera sig eller för långt till Thailand?
Jag tycker faktiskt turneringen lockar relativt många bra spelare med tanke på att det mest är ett jippo. Förra året verkar faktiskt vinnaren ha fått runt 60.000 pund, vilket naturligtvis inte är fy skam. Men för många av spelarna som inte är med är det nog en kombination av alla tre skälen du anger.

För de spelarna som tänker delta i Indian Open (veckan efter) går det utmärkt att kombinera turneringarna/resandet på ett bra sätt. Däremot är det många av toppspelarna som avstår Indian Open av många anledningar. Flera är oroliga för att bli risiga i kistan, och tycker inte att resan till Indien som helhet är värd att göra när det inte finns så mycket pengar att hämta. Dessutom avgörs inte den turneringen i någon av de absolut största städerna heller.
Citera
2017-09-04, 21:13
Medlem
liddens avatar
Six-red WC har börjat.

Oväntade resultat första dagen:
Ding Junhui 1–5 Noppon Saengkham
Muhammad Sajjad 0–5 Ryan Day
Kyren Wilson 3–5 Thepchaiya Un-Nooh
Kristján Helgason 5–1 Ricky Walden
Liang Wenbo 3–5 Mark Davis

Det är gruppspel så ingen är utslagen än.

Wikipedia
Citera
2017-09-08, 18:46
Medlem
TilleyHats avatar
Dags för final i six red World Championship. En av Mark Williams och Thepchaiya Un-Nooh kan lägga till en VM-titel på sin meritlista. Bäst av 15 frames.
Citera
2017-09-09, 12:57
Medlem
Mark Williams vann six red-finalen med 8-2 mot Thepchayia. Det är första gången Williams vinner den titeln. Prispengarna till vinnaren var faktiskt ännu större än jag trodde, tydligen fick Williams 80.000 pund för segern. De flesta rankingturneringarna har en lägre summa till vinnaren.

Indian Open avgörs nu under kommande vecka. Higgins, Murphy, Bingham, Allen, Brecel och fjolårsvinnaren McGill är de bäst rankade spelarna som deltar. Mönstret hittills under säsongen har ju varit att vi fått oväntade vinnare i rankingturneringarna. Med tanke på det tunna startfältet och det korta matchformatet i Indien ska vi nog inte förvånas över något.
Citera
2017-09-09, 13:37
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Mark Williams vann six red-finalen med 8-2 mot Thepchayia. Det är första gången Williams vinner den titeln. Prispengarna till vinnaren var faktiskt ännu större än jag trodde, tydligen fick Williams 80.000 pund för segern. De flesta rankingturneringarna har en lägre summa till vinnaren.

Indian Open avgörs nu under kommande vecka. Higgins, Murphy, Bingham, Allen, Brecel och fjolårsvinnaren McGill är de bäst rankade spelarna som deltar. Mönstret hittills under säsongen har ju varit att vi fått oväntade vinnare i rankingturneringarna. Med tanke på det tunna startfältet och det korta matchformatet i Indien ska vi nog inte förvånas över något.

Kul för Williams som inte vunnit en turnering på år och dar.

Undrar vad som driver honom mest nu för tiden, att vinna pengar eller turneringar?
Citera
2017-09-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Undrar vad som driver honom mest nu för tiden, att vinna pengar eller turneringar?
Pengarna, helt klart.

Förra året cirkulerade det en fråga på Twitter i samband med nyheten om Home Nations Series-miljonen. (Om någon lyckas vinna samtliga fyra turneringar får den en miljon pund som bonus. Jag vet faktiskt inte om det gäller även i år.) Någon undrade om spelarna hellre skulle bli världsmästare eller vinna miljonen. Williams var väldigt tydlig med att han skulle föredra miljonen, eftersom det är mer pengar än vad man får för en VM-seger. Det var flera spelare som tyckte till, men jag minns bara att Williams skulle föredra miljonen medan Robertson hellre hade vunnit ytterligare en VM-titel. (Iofs var en del av Robertsons argumentation att man på sikt förhoppningsvis även gynnas ekonomiskt av sina VM-titlar, med tanke på all positiv uppmärksamhet, bra seeding osv.)

Samtidigt vet jag att Williams älskar att vara provokativ på Twitter, men jag tror ändå han menar ungefär vad han skriver. Han lägger ofta upp bilder på när han flyger i first class eller ägnar sig åt dyra aktiviteter, så han har nog inget emot att vara en höginkomsttagare.

Fergal O'Brien och Neal Foulds diskuterade pengar när man streamade på Playern från PHC. De var inne på att alla kommer ihåg Hendry som sjufaldig världmästare och Davis som sexfaldig världsmästare, men vem bryr sig egentligen om hur mycket pengar de spelade in som aktiva? Alla deras titlar och historiska status öppnar däremot upp för att de ska kunna tjäna pengar på alla möjliga projekt nu efter avslutade karriärer.
Citera
2017-09-09, 14:15
Medlem
liddens avatar
Citat:
Prispengarna till vinnaren var faktiskt ännu större än jag trodde, tydligen fick Williams 80.000 pund för segern. De flesta rankingturneringarna har en lägre summa till vinnaren.

3,5 miljoner bath vilket i dagens valutakurs blir 826.571 kronor.
Citera
2017-09-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
3,5 miljoner bath vilket i dagens valutakurs blir 826.571 kronor.
Jo, det är ju 80.000 pund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in