2014-04-28, 17:56
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Kunde inte låta bli att lägga upp den bilden ... stor humor

Undrar om Trump vågar spela så mot Robertson. Jag håller Robertson för mer bollsäker än Trump. Dessutom så har Trump en rejäl svacka i sitt spel.
Murphy behöver nog höja sitt spel rejält mot O'Sullivan. Risken finns att ='Sullivan vill ha en snabb match för att kunna vila innan finalen.

Ja fast du var två på bollen så att säga. Se mitt inlägg kl. 16.36
Citera
2014-04-28, 22:23
Medlem
Glappkontakts avatar
Nästan så att man är glad att den här dagen är över. Visst har det varit en del bra snooker. Men ändå lite avslaget på något sätt. Imorgon tar det fart igen

10:00 SELBY v MCMANUS
10:00 HAWKINS v DALE
14:30 O'SULLIVAN v MURPHY
14:30 TRUMP v ROBERTSON
19:00 SELBY v MCMANUS
19:00 HAWKINS v DALE

Ska jag vara ärlig så är nog Selby vs McManus den match som kan bidra med mest spänning. Selby är alltid farlig. McManus har visat att han kan spela på en hyfsat hög nivå. Och rinner inte Selby iväg för lätt i början, då kan det bli spännande.

Hawkins har fått kämpa betydligt hårdare än Dale. Nackdelen är att han kan vara lite tröttare mentalt. Men fördelen är att han är mer inne i tyngre matchtempo. Dale har förmodligen fått en liten push i självförtroendet. Fick en avsevärt lättare match och har inte behövt anstränga sig så mycket.

O'Sullivan är trots allt favorit. Hade en liten svacka mot Perry sist. Tror nog Murphys spelstil passar O'Sullivan bättre än Perrys.
Skulle vara väldigt trevligt om Perry kunde ta fram det spelet han hade mot O'Sullivan. Det var nästan helt felfritt. Givetvis i framtida turneringar, eftersom han är utslagen.

Håller faktiskt Robertson som favorit. Inte bara för att jag avskyr Trump. Utan för att jag anser att Robertson helt enkelt är en bättre spelare. Och det är inte helt otroligt att Robertson kan gå hela vägen.
Citera
2014-04-28, 22:43
Medlem
BleAivanos avatar
Murphy spelade rätt dåligt ändå mot Ryan Day som bjöd Murphy på en hel del.

Något annat än Ronnie-Robertson i final är en skräll. Robertson har imponerat
något enormt än så länge. Otroligt säker. Ronnie hade det lite trögt mot
Perry men gick kanske inte för fullt utan såg nästan ut att "vila sig i form".
Ronnie gjorde inte mer än det som behövdes medan Robertson håller jagar
sin rekord som en besatt.

Jag tror ändå att Robertson kommer att få en tuffare motstånd i Semin
(Selby troligen) medan O'Sullivan troligen möter en slutkörd Hawkins eller Dale.

Ronnie har också haft några dagars vila nu medan Robertson har spelar både
Söndag och Måndag.
Citera
2014-04-29, 07:34
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Håller faktiskt Robertson som favorit. Inte bara för att jag avskyr Trump. Utan för att jag anser att Robertson helt enkelt är en bättre spelare. Och det är inte helt otroligt att Robertson kan gå hela vägen.

Håller med. Ju mer jag ser av Trump desto mer övertygad blir jag att han aldrig kommer bli en storspelare av modell O'Sullivan eller John Higgins. Han saknar deras intuition i breakbyggandet.
Citera
2014-04-29, 10:27
Medlem
BleAivanos avatar
"A Day At The Crucible With Referee Michaela Tabb"

Citat:
While the players undoubtedly take centre stage here at the Crucible
during the World Championship, it is easy to underestimate the role of the referees,
without whom this tournament would not be possible.

In particular, since I have had backstage access here in recent seasons, it has
become clear to be just how much unseen work is done by all of them, so who
better than to tell us exactly what goes on than two-time final referee
Michaela Tabb, who joined me on Saturday to explain what a typical day
would involve for her and what special challenges are posed by this unique venue…

http://www.prosnookerblog.com/2014/04/28/a-day-at-the-crucible-with-referee-michaela-tabb/
Citera
2014-04-29, 11:50
Medlem
BleAivanos avatar
En intervju med Rob Walker som är master of cermonies under VM.

http://www.worldsnooker.com/page/NewsArticles/0,,13165~3793376,00.html
Citera
2014-04-29, 15:24
Medlem
Glappkontakts avatar
Första omgången avklarad.
SELBY 4 v 3 MCMANUS
HAWKINS 6 v 2 DALE
Nästan lite som väntat. kan mcManus fortsätta att bita sig kvar som en liten terrier, då blir det farligt för Selby. McManus är en vinnare oavsett resultatet.
Verkar som att Hawkins är sugen på att revanchera sig för förlusten förra året. Ser tyvärr inte ut som att Dale klarar av att spela på samma nivå.

Alldeles strax börjar
14:30 TRUMP v ROBERTSON
14:30 O'SULLIVAN v MURPHY
En bollsäker kille från Down Under har möjlighet att sätta nya normer för 100-break. Tror dock att han inte bryr sig speciellt mycket om det händer. Han vill nog bara vinna och helst i komfortabel stil.
Men det är tight mellan dom.
Trump leder vunna matcher med 10-9 och Robertson leder frames med 71 -70.
(siffrorna hämtade fr o m 2006 -)

O'Sullivan är ju odiskutabel favorit. Men, It ain't over until the fat lady sings.
Matcher leder O'Sullivan: 8 - 2 Draw: 1 (gruppspel) och Frames går även det till O'Sullivan 55-38.
(siffrorna hämtade fr o m 2005 -)
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-04-29 kl. 15:49.
Citera
2014-04-29, 19:27
Medlem
Skatteskolks avatar
Judd Trumps spel bekymrar mig en smula. Robertson bara måste göra ett century till.

O'Sullivan stöt där han håller krattan i luften är helt galen. Som Kim sa. Vem gör det i VM? Mannen har självförtroende. Stark vändning mot smurfen måste jag säga. Hoppas Neil tar sig samman med. Bara han får göra ett century till.

Halvtimme kvar nu tills nästa sändning. Hoppas kunna se lite mer nu då jag missade massor i helgen.
Citera
2014-04-29, 19:48
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Judd Trumps spel bekymrar mig en smula. Robertson bara måste göra ett century till.

O'Sullivan stöt där han håller krattan i luften är helt galen. Som Kim sa. Vem gör det i VM? Mannen har självförtroende. Stark vändning mot smurfen måste jag säga. Hoppas Neil tar sig samman med. Bara han får göra ett century till.

Halvtimme kvar nu tills nästa sändning. Hoppas kunna se lite mer nu då jag missade massor i helgen.

Ja jag hoppas Robertson gör ett century till sedan är det som du säger lite galet att hålla krattan i luften och stöta med en hand, kul att se dock.
Citera
2014-04-29, 21:33
Medlem
Citat:

Haha ja det är ju tur att karln inte är stadig på handen alls. Tycker nästan synd om alla andra

Självförtroende har han nog gott om, som när han frågade hur mycket pengar det var i bonus för ett MB mitt under spelets gång för att sedan göra det

Jävla skön typ denne O'Sullivan, behövs fler såna inom sport överhuvudtaget.
Citera
2014-04-29, 21:42
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha ja det är ju tur att karln inte är stadig på handen alls. Tycker nästan synd om alla andra

Självförtroende har han nog gott om, som när han frågade hur mycket pengar det var i bonus för ett MB mitt under spelets gång för att sedan göra det

Jävla skön typ denne O'Sullivan, behövs fler såna inom sport överhuvudtaget.

Fast det var ingen bonus för det utan Verhaas(?) övertalade honom att sänka svarta med. Glad att han lyckades så han norpade en av Hendrys rekord. Får mer än gärna vinna två-tre VM till. I mitt tyckte är han mycket större än Hendry ändå.
Citera
2014-04-29, 21:49
Medlem
Citat:
Fast det var ingen bonus för det utan Verhaas(?) övertalade honom att sänka svarta med. Glad att han lyckades så han norpade en av Hendrys rekord. Får mer än gärna vinna två-tre VM till. I mitt tyckte är han mycket större än Hendry ändå.

Det var väl bonus för högsta break om jag inte minns fel, så nåt fick han väl extra.

Ja, självklart ska han fortsätta. Varför sluta när man är så bra liksom, tycker det skulle vara tråkigt om han slutade. Nu är ju Higgins inte så bra längre heller. På Henry's tid så visste jag inte ens vad Snooker var för nånting så jag missade hans storhetstid. Så det är väl O'Sullivan och Higgins som är de bästa spelarna som jag har sett i direktsändning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in