2005-04-19, 23:10
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Tack för infon. Är det klart vem han skall möta?

Han ska möta Ali Carter. Här kan du se hela spelschemat.

Citat:
En fråga angående Steve Davis, har han blivit sämre eller har de andra blivit bättre, eller är det en kombination? Hur länge kan man egentligen spela profosionell snooker tror ni? Kan man vara lika stabil i armen när man blir äldre?

Jag tror det är en kombination. Dels har nivån höjts enormt på spelet. De unga spelarna är helt enkelt mycket seriösare än vad de äldre var. Träning och sådant har som i all sport förbättras en hel del. Dock är det ju väldigt ovanligt att man kan tillhöra toppen i någon sport så länge som Steve Davis och Jimmy White har gjort så även de har ju förbättrat sig, dock inte i samma takt som det övriga spelet.

Det är i alla fall min teori.
Citera
2005-04-20, 10:54
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg
Jag tror det är en kombination. Dels har nivån höjts enormt på spelet. De unga spelarna är helt enkelt mycket seriösare än vad de äldre var. Träning och sådant har som i all sport förbättras en hel del. Dock är det ju väldigt ovanligt att man kan tillhöra toppen i någon sport så länge som Steve Davis och Jimmy White har gjort så även de har ju förbättrat sig, dock inte i samma takt som det övriga spelet.

Det är i alla fall min teori.

Den teorin kan nog stämma.
Men är det någon sport som man skall kunna hålla på med länge så är det ju snooker och en del andra inte så fysiskt krävande sporter.
Citera
2005-04-20, 18:03
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Den teorin kan nog stämma.
Men är det någon sport som man skall kunna hålla på med länge så är det ju snooker och en del andra inte så fysiskt krävande sporter.

Men det krävs ju mycket träning iallafall, annars hamnar man ohjälpligt efter.
Citera
2005-04-20, 19:00
insomnias avatar
Ojojojojoj!! Mark Williams gör 147 poäng! Maximum points!

http://www.worldsnooker.com/news_latest-17293.htm

Han vann dessutom med 10-1!
Citera
2005-04-20, 19:14
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Ojojojojoj!! Mark Williams gör 147 poäng! Maximum points!

http://www.worldsnooker.com/news_latest-17293.htm

Han vann dessutom med 10-1!

Fan var synd att man missade det. Men eurosport lär väl visa det framet ett dussintal gånger innan denna VM är över. En sak jag har funderat på, om man är på väg mot ett maximumbreak och bara har en ganska lätt svart boll kvar, tror ni de blir nervösa? Det hade ju varit ett gigantisk misslyckande och missa sista svarta.
Citera
2005-04-20, 19:19
insomnias avatar
Citat:
Fan var synd att man missade det. Men eurosport lär väl visa det framet ett dussintal gånger innan denna VM är över. En sak jag har funderat på, om man är på väg mot ett maximumbreak och bara har en ganska lätt svart boll kvar, tror ni de blir nervösa? Det hade ju varit ett gigantisk misslyckande och missa sista svarta.

Alla färgade bollarna var lite pirriga, motståndaren satt ner blixtstilla. Kim Hartman sa då "Milkins vågar inte ens röra på sitt huvud".

Drago och Lee spelade i bordet, bredvid, de satt och smygkolla på hans spel, sen kom Drago fram och skaka hans hand.

Publiken blev helt förstummade när vit boll rullade lite för långt när han skulle sätta rosa bollen, men som sagt, 147 poäng.

O'Sullivan har satt 2 st under sin karriär, den enda i sitt slag.
Men vet inte om det bara gäller Embassy eller alla TV-sända turneringar.
Citera
2005-04-20, 21:14
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Alla färgade bollarna var lite pirriga, motståndaren satt ner blixtstilla. Kim Hartman sa då "Milkins vågar inte ens röra på sitt huvud".

Drago och Lee spelade i bordet, bredvid, de satt och smygkolla på hans spel, sen kom Drago fram och skaka hans hand.

Publiken blev helt förstummade när vit boll rullade lite för långt när han skulle sätta rosa bollen, men som sagt, 147 poäng.

O'Sullivan har satt 2 st under sin karriär, den enda i sitt slag.
Men vet inte om det bara gäller Embassy eller alla TV-sända turneringar.

Jävlar vad avundsjuk jag blir nu jag har aldrig lyckats se ett maximum break 'live'. Det närmsta jag sett var när Hendry satte 14st röd-svart i rad, sen missade han 15:e röd och jag började nästan gråta. Jag har dock laddat ned O'Sullivans maximum break på 5m40s (dock med tyska kommentatorer). Det är helt otroligt att se.

Det är 2 st i embassy som O'Sullivan har gjort. Jag tror han gjort 7 st totalt i rankingturneringar.
Citera
2005-04-20, 21:30
insomnias avatar
Citat:
Jävlar vad avundsjuk jag blir nu jag har aldrig lyckats se ett maximum break 'live'. Det närmsta jag sett var när Hendry satte 14st röd-svart i rad, sen missade han 15:e röd och jag började nästan gråta. Jag har dock laddat ned O'Sullivans maximum break på 5m40s (dock med tyska kommentatorer). Det är helt otroligt att se.

Det är 2 st i embassy som O'Sullivan har gjort. Jag tror han gjort 7 st totalt i rankingturneringar.

Det är dem här stunderna man lever för. .
Var helt extatisk när jag såg det, verkligen ni missade ngt. Har dessutom inte varit intresserad av snooker i mkt mer än.. ett halvår? Varje match man har kollat på har man velat se ngn göra ett maximum break.

Vart kan man ladda ner O'Sullivans maximum break?

Misstänkte att det var ngt sådant, hörde Kim Hartman lägga till ngt eller så när han berättade om O'Sullivans 2 maximum breaks.
Citera
2005-04-20, 21:33
Medlem
icys avatar
Citat:

O'Sullivans blixtsnabba maximum break är nog något av det bästa man sett på ett snookerbord. Hoppas det görs fler maximubreak under VM, gärna av O'Sullivan.
Citera
2005-04-20, 22:14
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Det är dem här stunderna man lever för. .
Var helt extatisk när jag såg det, verkligen ni missade ngt. Har dessutom inte varit intresserad av snooker i mkt mer än.. ett halvår? Varje match man har kollat på har man velat se ngn göra ett maximum break.

Vart kan man ladda ner O'Sullivans maximum break?

Misstänkte att det var ngt sådant, hörde Kim Hartman lägga till ngt eller så när han berättade om O'Sullivans 2 maximum breaks.

Såg precis reprisen på Eurosport, vilken njutning! Blev helt nervös trots att jag visst hur det skulle gå, hade jag sett det live hade min puls blivit ohälsosamt hög.

Jag laddade ned O'Sullivans maximum break på någon dc-hub. Kommer tyvärr inte ihåg vilken, sorry.

Varför vägrar Eurosport visa live? Jag vill se Dott spela nu, inte en repris på Lee-Drago matchen. Mycket irriterande!
Citera
2005-04-20, 22:16
insomnias avatar
Citat:
Såg precis reprisen på Eurosport, vilken njutning! Blev helt nervös trots att jag visst hur det skulle gå, hade jag sett det live hade min puls blivit ohälsosamt hög.

Jag laddade ned O'Sullivans maximum break på någon dc-hub. Kommer tyvärr inte ihåg vilken, sorry.

Hoppas de visar den igen och igen.. sen kan de räcka..

Okey, ska leta själv på DC.
Citera
2005-04-21, 09:36
Medlem
någon som vet hur det gick i matcherna Stephen Lee - Tony Drago & Graeme Dott - Ian McCulloch ? eller dom har väl spelats ?

//garmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in