Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Nu skrev jag mitt inlägg lite på skoj och lite på allvar men ärligt talat tror jag inte att jag är helt fel ute. Det blir allt viktigare för snookerspelare att hålla sig i form.
Har man tendenser till att gå upp i vikt och samtidigt gillar mat och dryck så kan långhelger som jul och nyår vara förödande.
Med glimten i ögat eller inte är din tes intressant och något jag absolut kan köpa. Att tröttheten spelarna in och orken tryter.
I Dings fall tror jag inte att han haft tre veckors semester utan tre veckor av PR, utnyttjande av företag. Har svårt att se honom hålla i många år till om han inte får utrymme och lite mindre krav från olika håll hemma i Kina.
Robertson skyllde på mental utmattning. Han sa att det tog kraft att koncentrera sig över en timme i stadskörning till matchen när han åkte ut. Visst, må så vara. Fast det lär ju inte vara något nytt. Då får han väl ordna resa på annat sätt eller bo på hotell. Han underpresterade hela turneringen.
Om det inte varit för pet-tack-i hade jag missat att snookern börjat. Skidskyttet måste blivit inställt.