2014-01-18, 17:09
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du har säkert rätt, jag är inte så insatt just i spelarnas religiösa eskapader.

Så klart tvungen att kolla. Han var religiös innan han träffade exet. De möttes på kristen dejtingsite.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shaun_Murphy_%28snooker_player%29

Dock står jag fast vid att den biten har tonats ner rejält efter skilsmässan.
Citera
2014-01-18, 17:19
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det känns som vi har en drömfinal på gång.
Selby vs The Rocket
Underbart, precis inne och ser att Selby har 5-1 och leder aktuellt frame.

Hehe läser även att snookernördarna är igång..
Citera
2014-01-18, 17:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Underbart, precis inne och ser att Selby har 5-1 och leder aktuellt frame.

Hehe läser även att snookernördarna är igång..

Hehe...

Selby vann komfortabelt med 6-1. Jag trodde nog att Murphy skulle stå upp bättre mot Selby.

Att tippa kvällens match känns inte aktuellt för min del. Det kanske är så att kvällens match är den moraliska finalen. Riktigt var Maguire står jämfört med Selby vet vi dock inte.

Det är möjligt att vi får reda på det imorgon kväll...
Citera
2014-01-18, 19:16
Medlem
Skatteskolks avatar
Det finns en intressant touch med kvällens semifinal som nämnts tidigare. O'Sullivan hyllade Maguire och sa att han skulle dominera sporten efter två segrar på kort tid samt turneringsseger i bl.a. British Open (var det väl?). Sen gick det som det gick.

Hoppas och tror att O'Sullivan vinner idag. Mot Selby kan det bli lite grinigare. Han vill inte ha låst spel och det är vad Selby lär bjuda på. Tror på öppet spel i kvällens match med en lite mer normal nivå på O'Sullivan. Inte ens med hans mått mätt var det standardnivå igår. Magisk nivå.

Kan dock bli hetsk stämning på läkaren om O'Sullivan går till final. Har tidigare funnits och lär fortfarande finns två olika läger. Vet egentligen inte varför det blivit så. Andra spelare går hem hos båda. Jag tycker om de flest. Även Selby i viss mån men blir less på honom när det bara blir defensivt fegspel. Absolut häftigt att se ibland men inte hela tiden och inte på kvällssessionen.

Ska man tippa lyckosamt får man skippa känslorna. Hjärtat säger O'Sullivan med Selby som slutsegrare oavsett motståndare om han får vinna första framen. Då blir han skojig och avslappnad. Annars mer sammanbiten och stel.
Citera
2014-01-18, 20:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Ska man tippa lyckosamt får man skippa känslorna. Hjärtat säger O'Sullivan med Selby som slutsegrare oavsett motståndare om han får vinna första framen. Då blir han skojig och avslappnad. Annars mer sammanbiten och stel.

Man skall komma ihåg att det handlar enormt mycket om känslor när vi börjar närma oss slutet på Masters. Det sägs ofta att snookerspelare håller tillbaka känslor men det är inte riktigt sant. I det direkta spelet gör man det (eller försöker) men för övrigt är det ett kraftfullt känslofyllt positionskrig som gäller.

I alla organisationer där man har en beundrad och accepterad No 1 (som Ronnie) pågår hela tiden ett intensivt spel om vem eller vilka som positionerar sig själv(a) bäst i väntan på att No 1 skall abdikera.

Som åskådare märker vi inte alltid detta men i England är det mycket tydligare. Det finns dessutom en klar konkurrens mellan England, Skottland, Wales och Nord-Irland. Den är inte aggressiv men mycket påtaglig.
Citera
2014-01-18, 20:12
Medlem
warks avatar
Hoppas vi får se Maguire i toppslag ikväll så Ronnie får sig en rejäl match.
Citera
2014-01-18, 20:19
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wark

Ja det hoppas jag på också fast alla här kanske inte håller med.
Citera
2014-01-18, 20:22
Medlem
NorthSNKRs avatar
Ronnie är INTE road av Maguires turstöt...!
Citera
2014-01-18, 20:23
Medlem
Skatteskolks avatar
Första framet vinner Maguire på första chansen. En lång röd längs långvallen. Vid 80 poängen smäller Maguire till och bollarna går huller om buller och en röd trillar i. Då är framet avgjort. Ronnie zoomas in och ser måttligt road ut.
Citera
2014-01-18, 20:23
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wark
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ja det hoppas jag på också fast alla här kanske inte håller med.
Sir M får spela hur bra som helst. Bara Sir Rocket står som vinnare i slutet
Väldigt bra start av Mguire. Ett väldisignat 98 break.
Citera
2014-01-18, 20:42
Medlem
pettachis avatar
Bra defensivspel av båda, Ronnie inne på turstöt så där är det lika nu då.
Trodde Ronnie skulle gå till 1-1 men.
Citera
2014-01-18, 20:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Bra defensivspel av båda, Ronnie inne på turstöt så där är det lika nu då.
Trodde Ronnie skulle gå till 1-1 men.

1-1...tät match med få misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in