2013-04-09, 18:06
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Även Tony Drago vann sin första match, kanske flera veteraner i årets VM.
Seger även i andra matchen mot Andy Hicks 7-10
Andy kom tillbaka mot slutet.
Citera
2013-04-09, 19:12
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Seger även i andra matchen mot Andy Hicks 7-10
Andy kom tillbaka mot slutet.

Kul! Ett av mina första minnen av snooker på TV var finalen i Mita World Masters 1991 mellan Jimmy White och Tony Drago. Det var Dragos första (och enda tror jag) stora final, som för övrigt White vann och fick 200.000 pund (mer än VM-segraren det året).

Mer info om det spännande experimentet Mita World Masters finns här: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Masters
Citera
2013-04-09, 19:49
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Kul! Ett av mina första minnen av snooker på TV var finalen i Mita World Masters 1991 mellan Jimmy White och Tony Drago. Det var Dragos första (och enda tror jag) stora final, som för övrigt White vann och fick 200.000 pund (mer än VM-segraren det året).

Mer info om det spännande experimentet Mita World Masters finns här: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Masters
Du har följt snooker lite längre än mig, jag fick upp ögonen för sporten 2003 när Ken förlorade finalen i VM.
1991 var Tony hetlevrad redan då?
Citera
2013-04-09, 22:37
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Du har följt snooker lite längre än mig, jag fick upp ögonen för sporten 2003 när Ken förlorade finalen i VM.
1991 var Tony hetlevrad redan då?

Japp, det var han!
Citera
2013-04-10, 15:08
Medlem
TilleyHats avatar
Jimmy White är i farten igen, nu mot kinesen Xia Gudong och än så länge ser det bra ut för virvelvinden. 6-3-ledning i pausen. Jag har inte sett honom på TV på ett tag och jag undrar i mitt sinne om han är lika snabb som tidigare eller om han har lugnat ner sig. Gud förbjude i så fall!

Legendaren Steve Davis har i skrivande stund 4-4 mot "norrbaggen" Kurt Maflin.

Desto jobbigare har en annan virvelvind från det förflutna, Thailands James Wattana, mot den uppåtgående stjärnan Jack Lisowski, som jag tror kan vinna VM inom 5 år. Jag tror att han, Judd Trump och Luca Brecel kommer att bli lika dominerande inom snookern som trojkan Hendry, White och Parrott var på sin tid. Eller varför inte senare tiders supertrojka O'Sullivan, Higgins och Williams!

Förhoppningsvis kan det komma ett par kineser (förutom Ding) och australiensare (efter Robertson) som kan utmana framtidens trojka om de stora segrarna.
Citera
2013-04-11, 11:09
Medlem
TilleyHats avatar
Lite uppdatering från VM-kvalet: Jimmy White vann mot Guaodong och är nu bara en match från Crucible. Steve Davis förlorade mot Kurt Maflin som möter Peter Ebdon i slutmatchen om en VM-plats. Alan MacManus vann pga leda hos motståndaren. Matchen tog nio timmar! Jack Lisowski vann väntat mot Wattana, 10-4.
Citera
2013-04-11, 21:03
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Lite uppdatering från VM-kvalet: Jimmy White vann mot Guaodong och är nu bara en match från Crucible. Steve Davis förlorade mot Kurt Maflin som möter Peter Ebdon i slutmatchen om en VM-plats. Alan MacManus vann pga leda hos motståndaren. Matchen tog nio timmar! Jack Lisowski vann väntat mot Wattana, 10-4.

Och där möter han Robert Milkins, rankad 19. Vet ingenting om killen. Har hört namnet en jäkla massa år men tror jag fan inte sett honom en enda gång på eurosport!?!

Är man rankad 19 så är man ju inte dålig. Hoppas verkligen White fixar honom också!
Citera
2013-04-11, 23:51
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Och där möter han Robert Milkins, rankad 19. Vet ingenting om killen. Har hört namnet en jäkla massa år men tror jag fan inte sett honom en enda gång på eurosport!?!

Är man rankad 19 så är man ju inte dålig. Hoppas verkligen White fixar honom också!

Jag har sett honom ett par gånger på TV och upplever honom som en humörspelare som kan spela riktigt bra emellanåt men när det börjar gå honom emot så kan han klappa igenom totalt. Jag tror att Jimmy White har en hygglig chans mot honom. White är ju extremt mer rutinerad och en plats i VM-slutspelet står ju på spel. Vore riktigt kul om White vann!
Citera
2013-04-12, 15:51
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Jag har sett honom ett par gånger på TV och upplever honom som en humörspelare som kan spela riktigt bra emellanåt men när det börjar gå honom emot så kan han klappa igenom totalt. Jag tror att Jimmy White har en hygglig chans mot honom. White är ju extremt mer rutinerad och en plats i VM-slutspelet står ju på spel. Vore riktigt kul om White vann!

Klart intressant tes. Visst är Milkins humörsspelare. En hårding som Hartman säger. Dock tror jag det kan bli jämt för virvelvinden verkar inspirerad. Alla vet att inspiration är livsfarligt.

Dock tror jag inte Lisowski vinner VM inom fem år. Hade du sagt en av de tre stora titlar om fem-tio år säger jag absolut. Han är lite för orutinerad och saknar lite defensivt tänk. Ska man vinna VM måste man ha en plan c. Judd Trump har inte ens en plan b. Trump och Lisowski är väldigt lika i spelet och tränar ihop. Unga båda två. Klart det är roligare att spela bländande attacksnooker.
Citera
2013-04-13, 15:51
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Klart intressant tes. Visst är Milkins humörsspelare. En hårding som Hartman säger. Dock tror jag det kan bli jämt för virvelvinden verkar inspirerad. Alla vet att inspiration är livsfarligt.

Dock tror jag inte Lisowski vinner VM inom fem år. Hade du sagt en av de tre stora titlar om fem-tio år säger jag absolut. Han är lite för orutinerad och saknar lite defensivt tänk. Ska man vinna VM måste man ha en plan c. Judd Trump har inte ens en plan b. Trump och Lisowski är väldigt lika i spelet och tränar ihop. Unga båda två. Klart det är roligare att spela bländande attacksnooker.

Jag kan hålla med dig om att Lisowski känns lite valpig, men jag tycker mig märka att han har ett stort spel inom sig. Kan han bara arbeta bort denna valpighet så tror jag att han mycket väl kan vinna en stor titel, kanske till och med VM.

Vad gäller Trump så tycker jag att han lite grann har stannat i växten. Ett konstigt uttalande kanske med tanke på att han för bara några veckor sedan var rankad etta i världen, men nog trodde jag att han skulle ha minst en stor titel ytterligare i bagaget vid det här laget (UK, Masters eller VM).
Citera
2013-04-14, 11:24
Medlem
anre24s avatar
Maria Wetterstrand kommenterar med Kim i VM ?
Citera
2013-04-14, 22:35
Medlem
TilleyHats avatar
Fan också!! Jimmy White är utslagen. Tråkmånsen och humörspelaren Robert Milkins vann med 10-5. Hur sexigt är det? Zippo nada!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in