2013-04-22, 11:56
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ooopps...jag glömde att vi har några cykelfantaster i tråden...
Vi är minst tre med skatteskolk.
Jag drar, återkommer i kväll.
King leder, kom igen nu Allen.
Citera
2013-04-22, 12:12
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Underbart VM är igång.
Vet inte vad det är med Gould, retar mig något fruktansvärt på han.
Har läst igenom tråden, men hur såg The Rocket ut?
Var den enkel seger, hade han mera att ge?
Ska bli kul att se hans nästa match.

Han gör massa konstiga grimascher som liknar de man ser hos apor. När han spelade mot Selby hade han bestämt sig att han minsann skulle spela på Selbys villkor. Det gick väl an en timme innan hans tålamod tröt och körde sitt vanliga spel. Typ som Judd Trump skulle börja spela som Peter Ebdon.

Dömt att misslyckas...

Ronnie spelade skapligt men brände mycket. Mot en toppspelare hade han förlorat de jämna framen men nu fick han nya chanser. Sista sessionen kändes han lite rastlös och otålig. Det stod i pannan på honom att han ville hem och fått nog för idag. En spelare som Ebdon och Selby hade kunnat göra livet riktigt surt för honom. Därför tror jag det tar slut i nästa omgång när jag såg att

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Kims engelska är inte den bästa, jag tror vi lite grann får skylla på hans ålder. Den dagen han lägger av med kommenterandet blir det tomt...

Jag tror ingen i tråden insinuerar att Kim dricker. Däremot brukar vi skämta om hans långa frånvaroperioder. Det blir tyst i rutan länge och ingen vet om han lagt sig en stund...

Ibland hörs det tydligt att Kim äter samtidigt som han kommenterar. Inget märkligt i det, han behöver ju äta eftersom vissa sändningar håller på länge.

Helga känner vi till!

Kl 11 kör det igång. Eurosport bevakas via TVn på mitt rum och Eurosport 2 via den TV som jag placerat i kafferummet. Enda orosmomentet är cyklingen...

Jag tror att han sagt att han inspirerats mycket av Bengt Grive som också var sparsam med orden. De kommenterade snooker ihop för en herrans massa år sen.

Citat:
Vi är minst tre med skatteskolk.
Jag drar, återkommer i kväll.
King leder, kom igen nu Allen.

Jag är inbiten landsvägscyklist. Speciellt insöad på backträning nu. Dock är jag lite för muskulär för att bli en bergsget men jag gnetar på efter bästa förmåga.
Citera
2013-04-22, 12:56
Medlem
Moltas666s avatar
Dott leder 6-5 mot Ebdon. Ebdon har gått från att vara en levnadsglad yngling med hästsvans till någon med munkliknande uppsyn och en asketisk livsföring.

Ebdon är seg som sirap i sitt spel och när varje turnering startar önskar jag att Ebdon lagt av för att istället satsa på något annat.

Jag håller tummarna för Dott alla dagar i veckan.
Citera
2013-04-22, 13:01
Medlem
Det borde vara förbjudet att sända Ebdons matcher. Han är Snookerns svar på skellefteå AIK, man håller alltid på moståndaren
Citera
2013-04-22, 13:21
Medlem
TilleyHats avatar
Ebdon upp från 2-6 till 6-6. Seg som sirap är ordet. Håller Dott på att tappa spelhumöret?

Det är nästan bisarrt att tänka sig att Ebdon är träningskamrat med Ronnie. Snacka om motpoler i spelstil! Men det är ju en fysikalisk lag att plus och minus attraherar varandra. Q.E.D.
Citera
2013-04-22, 14:21
Medlem
Moltas666s avatar
Dott leder 7-6 mot Ebdon. Jag vet inte om Dott sov på balkongen inatt men köarmen föreföll väldigt stel.

Ebdon kör sitt sirapsspel och Dott har svårt att hålla sig vaken.

Ronnie...lämna oss ALDRIG!!
Citera
2013-04-22, 14:27
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gib
Det borde vara förbjudet att sända Ebdons matcher. Han är Snookerns svar på skellefteå AIK, man håller alltid på moståndaren
Det är fan roligare att titta på en klocka som har stannat än att kolla på Ebdon!!!
Citera
2013-04-22, 15:29
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Han gör massa konstiga grimascher som liknar de man ser hos apor. När han spelade mot Selby hade han bestämt sig att han minsann skulle spela på Selbys villkor. Det gick väl an en timme innan hans tålamod tröt och körde sitt vanliga spel. Typ som Judd Trump skulle börja spela som Peter Ebdon.

Dömt att misslyckas...

Ronnie spelade skapligt men brände mycket. Mot en toppspelare hade han förlorat de jämna framen men nu fick han nya chanser. Sista sessionen kändes han lite rastlös och otålig. Det stod i pannan på honom att han ville hem och fått nog för idag. En spelare som Ebdon och Selby hade kunnat göra livet riktigt surt för honom. Därför tror jag det tar slut i nästa omgång när jag såg att

Jag tror att han sagt att han inspirerats mycket av Bengt Grive som också var sparsam med orden. De kommenterade snooker ihop för en herrans massa år sen.

Jag är inbiten landsvägscyklist. Speciellt insöad på backträning nu. Dock är jag lite för muskulär för att bli en bergsget men jag gnetar på efter bästa förmåga.
Fan vad skulle man ut för, kallt blåst och regn efter 55 km.
Tyvärr är det fler cyklister som HATAR snooker, man ska dock komma ihåg att cykel ofta drar över tiden på Esp, men när snooker gör det får man alltid höra det i cykelkretsar.
Kan bara hålla med om The Rocket fick önskelottning första omgången, ska bli riktigt kul att se han igen.
Förhoppningsvis kan han spela bättre än han tydligen gjorde.
Citera
2013-04-22, 16:04
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Dömt att misslyckas...

Det är underbart med backar!

(Off topic)

Citera
2013-04-22, 16:14
Medlem
pettachis avatar
Oj, Davis leder över Higgins.
Hoppas han håller i, jag har inget emot om Higgins får respass direkt.
Känns som John Higgins passerat bäst före datum.
Citera
2013-04-22, 17:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Det är fan roligare att titta på en klocka som har stannat än att kolla på Ebdon!!!
Ja till och med en digital variant.
Citera
2013-04-22, 17:13
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ja till och med en digital variant.

En man i publiken somnar under en tidigare Dott-Ebdon-match: https://www.youtube.com/watch?v=msVLfPIFCH8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in