2012-11-06, 01:40
Medlem
mycket viktigt att Trump vände och vann finalen med 10-8!

har en fråga till er läsare, är det någon av er som spelar snooker på 12 fots snookerbord?

det är nämligen såhär att jag är en spelare från vimmerby (brukar åka upp och tävla ibland i Sthlm), de tre bästa av oss från Vimmerby är Jonas Johansson på plats 50, Edwin Ekberg på plats 59 och sedan jag (Simon Gustavsson) på plats 62, sen har vi några mer som tävlar men de ligger på lite sämre rankingplatser.
Vi är ett gäng som kallas oss Vimmerby snookermafia och vi spelar på Vimmerbys fritidsgård och Kim har snackat om oss på Eurosport några ggr har jag fått höra från lite allt möjligt folk i stan.. tänkte fråga er om ni har lust att skriva det ni har hört Kim säga om oss från Vimmerby?

Tack på förhand!
Citera
2012-11-06, 17:06
Medlem
Moltas666s avatar
Nästa rankingtävling är UK Championship som spelas den 1-9 december. Dessutom spelas både PTC och European Tour, oklart om dessa visas på Eurosport.
Citera
2012-11-06, 18:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nästa rankingtävling är UK Championship som spelas den 1-9 december. Dessutom spelas både PTC och European Tour, oklart om dessa visas på Eurosport.

Asian PTC3, November 5-9, Zhengzhou, China. Visas på Eurosport.
Citera
2012-11-06, 20:08
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmegust2

har en fråga till er läsare, är det någon av er som spelar snooker på 12 fots snookerbord?

det är nämligen såhär att jag är en spelare från vimmerby (brukar åka upp och tävla ibland i Sthlm), de tre bästa av oss från Vimmerby är Jonas Johansson på plats 50, Edwin Ekberg på plats 59 och sedan jag (Simon Gustavsson) på plats 62, sen har vi några mer som tävlar men de ligger på lite sämre rankingplatser.
Vi är ett gäng som kallas oss Vimmerby snookermafia och vi spelar på Vimmerbys fritidsgård och Kim har snackat om oss på Eurosport några ggr har jag fått höra från lite allt möjligt folk i stan.. tänkte fråga er om ni har lust att skriva det ni har hört Kim säga om oss från Vimmerby?

Tack på förhand!
Något har han pratat om nu när du nämner det,kommer dock inte ihåg då mitt närminne inte är det bästa efter några smällar mot skallen.
Citera
2012-11-06, 22:48
Medlem
BleAivanos avatar
Det verkar som om The Rocket funderar på att lägga av.
Vi lär inte få se honom någonting den här säsongen som det ser ut nu.

http://www.independent.ie/sport/other-sports/snooker-ronnie-osullivan-may-be-on-verge-of-retirement-3285705.html
Citera
2012-11-07, 08:27
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano

http://www.independent.ie/sport/other-sports/snooker-ronnie-osullivan-may-be-on-verge-of-retirement-3285705.html
Synd om han lägger av,men har själv alltid tyckt man ska sluta på topp.
Vill inte se The Rocket som Hendry var mot slutet,visst inte jättedålig men långt från sin forna form.
Är forfarande lite bitter att min stora idol Schumacher inte slutade efter 04,och sedan den där jävla combacken.
Citera
2012-11-07, 10:47
Medlem
Pinchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmegust2

Tack på förhand!

"Solen går upp över Vimmerby"
Riktigt skoj att ni kör på så fokuserat och grattis till fina resultat nu på senaste rankingtävlingen!
Citera
2012-11-08, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinchy
"Solen går upp över Vimmerby"
Riktigt skoj att ni kör på så fokuserat och grattis till fina resultat nu på senaste rankingtävlingen!
jaa visst är det! och då har vi bara spelat på 12 fots snookerbord i ca 3 månader, innan spelade vi ett halvår på ett 9 fots snookerbord och innan det när jag började så spelade vi på ett 8 fots poolbord..
Citera
2012-11-09, 18:54
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Asian PTC3, November 5-9, Zhengzhou, China. Visas på Eurosport.

Finalen visas på Eurosport 21.00 i eftersändning.

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano

Är det så illa att vi just fått se en stjärna släckas???

Citera
2012-11-09, 21:33
Medlem
Zenophobias avatar
Finalen på fredag? Vad är det för tävling som väljer att lägga finalen på en fredag? Här har man sett fram emot en helg full av snooker och så blir det nada. Nåja får väl försöka njuta av den här matchen i alla fall. Li Hang, vilken kines han är. Men ärligt var är Dominic Dale någonstans? Han skulle vara med. Var är han? Vad har hänt med Dominic Dale? Dandyn.
Citera
2012-11-09, 22:25
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Finalen på fredag? Vad är det för tävling som väljer att lägga finalen på en fredag? Här har man sett fram emot en helg full av snooker och så blir det nada. Nåja får väl försöka njuta av den här matchen i alla fall. Li Hang, vilken kines han är. Men ärligt var är Dominic Dale någonstans? Han skulle vara med. Var är han? Vad har hänt med Dominic Dale? Dandyn.
Ja lite skumt med finalen en fredag.
På Esp I helgen kan jag annars rekomendera Scottish open I Bowls,verkar vara en sport för gamlingar om man tittar på publiken,har dock själv följt det några år via Esp och tycker det är rätt intressant att slötitta på.
Citera
2012-11-10, 12:44
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Ja lite skumt med finalen en fredag.
På Esp I helgen kan jag annars rekomendera Scottish open I Bowls,verkar vara en sport för gamlingar om man tittar på publiken,har dock själv följt det några år via Esp och tycker det är rätt intressant att slötitta på.

Tack för tipset. Men när jag förstod att det inte skulle bli någon snooker i helgen bestämde jag mig för att lämna civilisationen för en gammal stuga i bergen. Dale då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in