Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Nästa kval som ska genomföras i dagarna är till International Championship.
När det blev bäst av 11 och större prissummor att spela om så blev det inte heller några direkta skrällar som i kvalet till Riga Masters. Haotian förlorade mot Duane Jones och några av de unga nykomlingarna på touren lyckades besegra mer rutinerade motståndare. Inget märkvärdigt egentligen. Fyra matcher kvar att spela nu under kvällen iofs.
Tom Ford gjorde sitt fjärde 147-break i karriären. Lite udda att han gjort så många, det är faktiskt bara sex spelare som gjort fler. (Och inte vilka spelare som helst.)
_______
Om en vecka inleds World Cup (eller lag-VM) i Kina. Idag offentliggjordes vilka spelare som ska delta.
England:
K Wilson, Lisowski - Jag antar att ROS, Trump, Selby och kanske även Hawkins tackat nej.
Kina A:
Ding, Bingtao - Kina använder samma fyra spelare som för två år sedan, men sätter ihop paren på ett annat sätt.
Kina B:
Wenbo, Yuelong - Känslan är att Wenbo bara är med på gamla meriter, jag tycker iaf det finns några spelare som borde gått före.
Thailand:
Un-Nooh, Saengkham - Det bästa Thailand har, kan nog räcka ganska långt i detta format.
Nordirland:
Allen, Brown - Nordirland har tyvärr ingen bättre andreman än Jordan Brown om man går efter rankingen.
Iran:
Vafaei, Vahedi - Två tillräckligt bra spelare för att kunna ta sig till kvartsfinal tror jag, men kanske inte så mycket mer.
Irland:
Doherty, O'Brien - Irlands bästa även om båda har passerat bäst före-datumet.
Skottland:
Higgins, Maguire - Toppat lag.
Belgien:
Brecel, Mertens - Osäker på om Ben Mertens nämnts här på FB, men det är iaf en 14-årig supertalang från Belgien. Relativt enkel grupp för Belgien, vilket ger dem en god chans att nå en kvartsfina.
Wales:
Williams, Day - Precis som hos skottarna verkar det inte vara några problem att få de stora stjärnorna att tacka ja.
Det är väl de tio lagen jag tycker är värda att nämna. Robertson och Fu deltar inte, vilket gör att Hong Kong och Austalien inte har mycket att komma med.