2019-06-13, 13:37
Medlem
Millediablos avatar
Hur många turneringar snyter Trump denna säsong 2019-2020?
A.1-3
B. 4-5
C. 6+

Själv tror jag på 4-5 och ffa hoppas jag på vinst i samtliga "Home Nations" något som anses nästan omöjligt. Det är väl fortfarande 1M pund sterling i pris för den bragden?
7 framesmatcher innebär ju att man måste vara på tårna direkt, bra lottning är ju också viktigt.

Längtar efter första turneringen för att se om Judd konserverat stötarmen eller t.o.m förbättrat (om möjligt) spelet till en ännu högre nivå, vilket han själv utlovat mer eller mindre.

Glad sommar på er snookerfantaster!
Citera
2019-06-14, 00:45
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Hur många turneringar snyter Trump denna säsong 2019-2020?
A.1-3
B. 4-5
C. 6+

Själv tror jag på 4-5 och ffa hoppas jag på vinst i samtliga "Home Nations" något som anses nästan omöjligt. Det är väl fortfarande 1M pund sterling i pris för den bragden?
7 framesmatcher innebär ju att man måste vara på tårna direkt, bra lottning är ju också viktigt.

Längtar efter första turneringen för att se om Judd konserverat stötarmen eller t.o.m förbättrat (om möjligt) spelet till en ännu högre nivå, vilket han själv utlovat mer eller mindre.

Glad sommar på er snookerfantaster!

Realistiskt sett, A, dvs 1-3 tävlingar.

---

I kvalet till Riga Masters har tre ex-världsmästare åkt på däng direkt: Murphy, Bingham och Ebdon som alla tre får några extra lediga veckor. Även den så hete Gilbert är ute efter 4-3-förlust mot amatören Ian Preece. Gilbert ledde 3-0 för övrigt.

Det nyblivna proffset James Cahill (förste "amatör" i The Crucible) avfärdade Jimmy White tämligen enkelt. Starke Barry Hawkins är också utslagen.

Två turneringsvinnare från förra säsongen möttes i kvalet: Matthew Selt besegrade Jimmy Robertson med 4-2.

Nästa kval som ska genomföras i dagarna är till International Championship.
Citera
2019-06-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Nästa kval som ska genomföras i dagarna är till International Championship.
När det blev bäst av 11 och större prissummor att spela om så blev det inte heller några direkta skrällar som i kvalet till Riga Masters. Haotian förlorade mot Duane Jones och några av de unga nykomlingarna på touren lyckades besegra mer rutinerade motståndare. Inget märkvärdigt egentligen. Fyra matcher kvar att spela nu under kvällen iofs.

Tom Ford gjorde sitt fjärde 147-break i karriären. Lite udda att han gjort så många, det är faktiskt bara sex spelare som gjort fler. (Och inte vilka spelare som helst.)

_______

Om en vecka inleds World Cup (eller lag-VM) i Kina. Idag offentliggjordes vilka spelare som ska delta.

England: K Wilson, Lisowski - Jag antar att ROS, Trump, Selby och kanske även Hawkins tackat nej.
Kina A: Ding, Bingtao - Kina använder samma fyra spelare som för två år sedan, men sätter ihop paren på ett annat sätt.
Kina B: Wenbo, Yuelong - Känslan är att Wenbo bara är med på gamla meriter, jag tycker iaf det finns några spelare som borde gått före.
Thailand: Un-Nooh, Saengkham - Det bästa Thailand har, kan nog räcka ganska långt i detta format.
Nordirland: Allen, Brown - Nordirland har tyvärr ingen bättre andreman än Jordan Brown om man går efter rankingen.
Iran: Vafaei, Vahedi - Två tillräckligt bra spelare för att kunna ta sig till kvartsfinal tror jag, men kanske inte så mycket mer.
Irland: Doherty, O'Brien - Irlands bästa även om båda har passerat bäst före-datumet.
Skottland: Higgins, Maguire - Toppat lag.
Belgien: Brecel, Mertens - Osäker på om Ben Mertens nämnts här på FB, men det är iaf en 14-årig supertalang från Belgien. Relativt enkel grupp för Belgien, vilket ger dem en god chans att nå en kvartsfina.
Wales: Williams, Day - Precis som hos skottarna verkar det inte vara några problem att få de stora stjärnorna att tacka ja.

Det är väl de tio lagen jag tycker är värda att nämna. Robertson och Fu deltar inte, vilket gör att Hong Kong och Austalien inte har mycket att komma med.
Senast redigerad av EatableAcrobat 2019-06-17 kl. 21:11.
Citera
2019-06-18, 01:33
Medlem
Millediablos avatar
Tack, undrar om det visas på tv? Skottland ser på papperet starkt ut men ingen vet hur formen är väl?
Sen hittar jag ingen info om formatet varken på arrangörens hemsida ej heller på den svenska wiki-sidan.
Är det 2 singlar som gäller eller spelas det en dubbel?
Citera
2019-06-18, 13:18
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Tack, undrar om det visas på tv? Skottland ser på papperet starkt ut men ingen vet hur formen är väl?
Sen hittar jag ingen info om formatet varken på arrangörens hemsida ej heller på den svenska wiki-sidan.

På Worldsnookers hemsida finns en PDF-fil med info om format, etc:

http://www.worldsnooker.com/wp-content/uploads/2019/06/World-Cup-Draw-and-Format.pdf
Citera
2019-06-18, 13:23
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Tom Ford gjorde sitt fjärde 147-break i karriären. Lite udda att han gjort så många, det är faktiskt bara sex spelare som gjort fler. (Och inte vilka spelare som helst.)

Ja, det är lite märkligt. Lika många som Trump och Robertson, men fler än t.ex. Selby och Williams.
Citera
2019-06-18, 20:18
Medlem
Citat:
Eurosport kommer visa World Cup.
Citera
2019-06-24, 16:56
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Eurosport kommer visa World Cup.

Är live nu på E1, står inte i tablån. Hartman kommenterar.
Citera
2019-06-27, 15:59
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Kan inte nån ring K.H och säga att han pluggat in headsetet i fel hål. Han hörs ju knappt idag.
Citera
2019-06-28, 19:12
Medlem
Kvartsfinalklart i World Cup nu.

Kina 1 - Hong Kong
Wales - Skottland
England - Thailand
Belgien - Kina 2

Egentligen bara Hong Kong (utan Fu) som sticker ut. Andy Lee och Cheung Ka Wai slutar tvåa bakom England i gruppen, men före Irland, Nordirland och Iran som alla hade sina bästa lag på plats. Imponerande!

Kvartsfinalerna spelas imorgon och semifinaler/final på söndag.
Citera
2019-06-30, 15:54
Medlem
Skottland vinner World Cup efter en 4-0-seger i finalen mot Kinas andralag. Det känns som att Higgins och Maguire trivs med lagformatet och att få representera Skottland. Ganska svårt att säga desto mer om nivån på spelet när det blir så hackigt med ett frame åt gången. Känslan är dock att Skottland hade den bästa kombinationen av klass och koncentration. Spelet blir snabbt en taktisk historia när man känner att varje frame räknas.

Nu är det ingen snooker på så gott som en månad, eftersom Riga Masters spelas under sista helgen i juli.
Citera
2019-07-02, 14:19
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Skottland vinner World Cup efter en 4-0-seger i finalen mot Kinas andralag. Det känns som att Higgins och Maguire trivs med lagformatet och att få representera Skottland. Ganska svårt att säga desto mer om nivån på spelet när det blir så hackigt med ett frame åt gången. Känslan är dock att Skottland hade den bästa kombinationen av klass och koncentration. Spelet blir snabbt en taktisk historia när man känner att varje frame räknas.

Nu är det ingen snooker på så gott som en månad, eftersom Riga Masters spelas under sista helgen i juli.

Kul att den ordinarie säsongen snart börjar. I Riga får vi dock varken se Higgins eller Maguire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in