Citat:
Ursprungligen postat av
lugnare
Hej,
Efter tittat igenom tusen olika gamla och äckliga trådar så känns det som att vi behöver en fräsch update vilken a-kassa som är bäst.
Alfa kassan är bäst för arbetslösa?
Unionen är väll bäst om man har haft ett jobb i 6 månader eller kan man ha unionen fast man är arbetslös? Vilken betalar ut mest som arbetslös?
Finns några mer bra a-kassor?
Du kan få upp till 80 procent av din tidigare lön, och högst 20 000 kronor per månad före skatt om du är medlem i en a-kassa sedan minst ett år. Det finns inga variationer mellan a-kassor där. Det är alltså inte så att du som med t.ex. försäkringsbolag kan leta olika förmånliga alternativ.
Plusmenyer som lönegarantier finns, ja, men det får du också betala för.
Sedan kan du ju inte välja rakt upp och ner vilken a-kassa du ska vara med i. Det hör ofra ihop med vad för arbete du har.