2012-02-27, 08:51
Medlem
Brain Damages avatar
Och i dag fick man lära sig att man inte behöver betala äldre skulder än 3 år till a-kassan.

http://www.nj.se/artjidtemp/D040889DCF1D40FEC12579AE00481249
Citat:
A-kassan väckte talan mot en kvinna avseende två obetalda medlemsavgifter. Tingsrätten ansåg att kassans fordran omfattades av en tioårspreskription och biföll talan. Men hovrätten anser att rättsförhållandet av en konsument kan uppfattas som ett privaträttsligt och anser därför att kassans fordran är preskriberad såsom en konsumentfordran.
Förmodligen rör sig detta om en liknande skuld som jag själv drabbades av för något år sedan. I samband med att alliansen levde rövare i kassareglerna uppstod moment-22 liknade situationer där den aktuella avgiften inte var möjlig att räkna fram förrän i ett senare skede. Rätta mig om jag har fel, men vissa kassor valde då att inte kräva in avgifterna då medlemmarna inte var de som felat. Nu har kassorna i och med regelverket tvingats kräva in ersättningen.

Själv hade jag autogiro och hade ingen aning att jag var "skyldig" kassan pengar. när dom väl krävde in "skulden" hade jag sedan länge bytt a-kassa. Till skillnad mot kvinnan ovan betalade jag snällt...
Citera
2012-02-28, 18:37
Medlem
Fan va bra ide. http://www.dn.se/ekonomi/carl-far-ingen-a-kassa--nu-ska-han-soka-6200

Fan va bra ide
http://www.dn.se/ekonomi/carl-far-ingen-a-kassa--nu-ska-han-soka-62000-jobb
men hur gjorde han det?

Någon som vet?
Citera
2012-02-28, 18:42
Medlem
Sockermissbrukares avatar
hahaha jävla skön kille, en riktig knäpp på näsan mot alliansen ska bli väldigt intressant o se om han lyckas.
Citera
2012-02-28, 18:46
Medlem
Läskigs avatar
Skön idé, vore kul om han fixade en hemsida med scriptet så att alla kan ta del av det. Arbetsförmedlingens usla arbetssökar-system skulle inte överleva länge efter det.
Citera
2012-02-29, 10:15
Medlem
dethalvabarnets avatar
Är mer intresserad av hur det gick för honom.

Carl, lust att skapa ett temp konto och posta i denna tråd och säga hur det gick?
Citera
2012-02-29, 10:21
Medlem
123456outsiderns avatar
klart man vill veta hur det går för han. Det bästa jag läst på länge!
Citera
2012-02-29, 10:49
Medlem
Protons avatar
Databaser -> Arbetsliv&arbetsmarknad/Mod
Citera
2012-02-29, 11:06
Medlem
Jag har en fråga.. ställer den är för man kommer fan aldrig fram till Alfa Kassan... miljoner menyer och sen tar de inte ens emot samtalet.

Jag undrar; När man ska skicka in arbetsgivarintygen... ska man skicka in originalen eller kopior?
Citera
2012-02-29, 11:48
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta
Jag har en fråga.. ställer den är för man kommer fan aldrig fram till Alfa Kassan... miljoner menyer och sen tar de inte ens emot samtalet.

Jag undrar; När man ska skicka in arbetsgivarintygen... ska man skicka in originalen eller kopior?
alltid original! Behåll en kopia.
Citera
2012-02-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123456outsidern
klart man vill veta hur det går för han. Det bästa jag läst på länge!
Regeringskansliet är tydligen inte så förtjusta över tilltaget de är rädda för att arbetslösheten ska sjunka om fler satsar på samma ide. Dvs som jag alltid har misstänkt regeringens arbetslinje är en lögn de vill inte att folk ska få riktiga jobb utan i stället leva på bidrag i fas systemet. http://regeringsnyheter.se/snabbt-okande-sysselsattningsgrad-skapar-obalans-pa-arbetsmarknaden/
Citera
2012-02-29, 13:57
Medlem
dethalvabarnets avatar
Det som man får en del misstankar bekräftade, Jobbtillsättning verkar vara helt och hållet politisk,
vilka som får jobb och vilka som inte får jobb enligt någon konstig nationalekonomipolitisk-strategi.

Väldigt bra och kort artikel som var välskriven.(kudos till Stig).
Citera
2012-02-29, 14:06
Medlem
Preatures avatar
Jag undrar hur han tänkt att han ska gå på alla intervjuer. Haha, men endå en skön kille vafan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in