Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det fritar inte dig från ett ansvar för de "tråkigheter" - våldtäkter, misshandel, mord m.m. - som DU väljer att påföra andra människor.
Men jag vill ha mångkultur under förutsättningen att det inte påverkar dig tygghetsmässigt eller ekonomiskt. Hur får du ont, hur blir oskyldiga kvinnor våldtagna om jag har en svart familj på min och min grannes tomt som vi betalar för och som ni andra får förbjuda var ni vill?
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Det blir mer rätt därför att vi HAR mer rätt. Vi kan helt enkelt mer än du. Jag har ju sagt det förut: det du talar om går under namnet Folkvandringstiden, och jag tror inte att du hade överlevt ett år i den världen - jag tror inte ens du hade velat vistas i den tiden.
Lyssna på dig själv. Nej det kommer aldrig bli som folkvandringstiden då villkoren är helt annorlunda, världen ser ut på ett helt annat sätt och våld är inte alls lika accepterat nu för tiden. Förutom då du ska ta makten genom revolution förstås, då är det helt okej.
Citat:
Bra att du tog upp tiden före Vasa som exempel, även om du skippade två århundraden i processen. Det du talar om kallas feodaltiden. Och om du tror att ingen ägde marken då så misstar du dig.
Då skippar jag väl 200 år ännu längre tillbaka bara för att visa att mitt grundtillstånd funnits bra mycket längre än ditt trams. Inte för att jag ens VILL bevisa något med hjälp av historia, utan bara få dig att inse att lika lite som du förespråkar något regelrätt grundtillstånd så behöver du få din vilja applicerad på hela Sverige, kan du inte nöja dig med att leda nationalisterna? Varför vill du ha med folk som du hatar och som hatar dig och dina idéer i ditt samhälle? Jag förstår bara inte vad du tjänar på det?
Det spelar ingen roll om någon säger sig äga marken, jag kan säga att jag äger 200 km^2 i Afrika, ingen kommer bry sig om jag nu inte, som en stat, har en militär och Polis bakom mig som finansieras av rånoffren och som tvingar dig till skatt om du bor på deras mark.
Citat:
Jag tror att du, utan att ha kunskaperna att definiera det, är ute efter det som brukar förknippas med Rousseau, och det intressanta med det är att det snarare är en utopi som brukar tilltala kommunister.
Utan att vilja sätta mig in i det så kan man väl säga att jag inte har något emot det om det rymms inom liberala ramverket. Hade du någon poäng?