2012-01-08, 14:58
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion

Du skrev "Bör vi medborgare alltid verka för en så hög trygghet som möjligt i vårt land?" det är möjligt att låsa in alla människor i små burar för att maximera tryggheten, det kanske är ett rasistiskt drömsamhälle. Men det är inte mitt, i mitt samhälle finns andra värden som frihet, rätten till självbestämmande och ett värdigt liv. Där ser det som oacceptabelt att låsa in alla människor i små burar för att maximera tryggheten. Precis som det är oacceptabelt att döda små barn bara för att de vill fly till tryggheten i Sverige. Det är i slutändan en fråga om människosyn. Där jag väljer att alltid stå upp för människors mänskliga rättigheter oavsett om det handlar om rätten till frihet, rätten till fri rörlighet eller rätten till sitt eget liv.

Sluta tramsa dig. Ditt resonemang, så som det nu är, bygger på att bara för att det finns en ytterlighet så ska ALLA möjligheter före denna ytterlighet förkastas som varande exakt identiskt med nämnda ytterlighet.

Det är givetvis absurt.

Den rent konkreta skillnaden i din och min människosyn är att du sätter negrers och arabers rätt att flytta var det vill över globen FÖRE så stor trygghet som möjligt för alla de människor som lever i Sverige.

Jag sätter vita svenskars väl och ve i första rummet, och därför är jag emot närvaron av negrer och araber i Sverige.

Ditt drömsamhälle ser vi effekterna av varje dag: 40% mer våldtäkter och grov brottslighet, etniska enklaver, etniska konflikter.

Detta är konsekvenserna av din "frihet".
Citera
2012-01-08, 14:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
"billftw" ..debatterar ju uppenbarligen utifrån någon form av utopi och alternativt samhälle utan koppling till verkligheten idag.

Så debatterar ALLA, som förespråkar en politik, som påför befolkningen våldtäkter, misshandel, mord och stora kostnader.

Någon gång i framtiden.. om flera generationer... ska allt hypotetiskt blir bra... (Blygakatten) alt. who cares hur det blir, jag lever i nuet (Orzion).
Citera
2012-01-08, 15:15
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag visste inte detta! Vem är det som dödar små barn för att de vill fly till Sverige? Är det regeringen? Calle Bildt? Eller kanske är det svenska agenter som åker runt och dödar små barn? Varför skrivs det inte mer om det här dödandet? Var det därför stalinisten Schibbye var i Eritrea?

Hur sker dödandet av de små barnen som bara vill komma till tryggheten i Sverige? Hur vet man att de vill komma till tryggheten i Sverige innan man dödar dem? Hur små barn dödar man?

Det här är ju förstasidesstoff! Nu måste du utveckla.
Jag syftar på en del rasister som förespråkat detta på forumet inte att det sker idag.
Citera
2012-01-08, 15:15
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men att medvetet vålla svenskars död, det anser du vara acceptabelt?
Nej.
Citera
2012-01-08, 15:28
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag syftar på en del rasister som förespråkat detta på forumet inte att det sker idag.
OK, är du säker? För jag uppfattade det nästan som om det skedde idag när du skrev så där...

Kan du inte länka till de inläggen där FB-rasisterna vill döda små barn som vill komma till Sverige?
Citera
2012-01-08, 15:33
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Detta har jag förklarat. Låt oss slippa att kasta oss in i en diskussion om en fantasivärld, ok? Jag tar det för sista gången:
Jag anser att den etniskt homogena nationen är den bästa samhällsform i har sett hittills. Jag vill alltså leva i en etniskt homogen nation. Inte stadsstater, inte imperium.

Varför får du kasta dig in i en diskussion om hur lite våldtäkter det hade varit i ett monokulturellt samhälle men inte jag i en diskussion om hur lite mångkultur hade påverkat ofrivilliga om staten inte tvingats på ALLA i ett land?

Och jag vill leva på en landyta utan någon som INTE bor där som bestämmer över mig. Varför ska jag flytta eller ge upp makten om MIN yta där JAG bor, snarare än att du ska ge upp makten om ytor där du INTE bor?

Citat:
Jag är ganska säker på att den demokratiska tanken innehåller något gott, men att demokratier, som vi ser, löper risk att bli befängda skapelser där de korkade och de fega och de omoraliska har något att säga till om. Hur jag vill utforma en nations styrelse har jag ingående gått genom på andra ställen på FB. Ett exempel jag tar är att endast folk som har gjort en lång militärtjänsst ska få rösta, och Straybullet infogade det rimliga i att man även ska bidra till samhället med skatt.

Nobelpriset till dig och Straybullet. Er nya utopi, låter det rimligt att direkt låta den appliceras på hela Sveriges yta eller borde den börja i mindre skala? Hur gör man med typ uppfinningar i dagens läge? Skriver man direkt ut den nya medicinen till alla eller testar man den på frivilliga försökspersoner först?

Citat:
Jag begär inte att få alla mina önskningar uppfyllda av de styrande. Det är förmätet och naivt - vi är ETT folk, och vi består av många människor. Jag begär däremot att de styrande ska tillgodose alla människor grundläggande behov: trygghet, mat och husrum, sjukvård, kommunikation och transport, friheten att ha och uttrycka en åsikt.

Jag vill inte vara ETT folk med dig. Kan du acceptera det? Eller hade du accepterat att Somalia ville vara ETT folk med dig och tvinga på dig deras kultur med demokratiska val? Nej precis, för att vara kompisar räcker det inte med att en vill det.

Jag vill att de styrande ska tillgodose folket med sex (detta kan vara ironi), hur gör vi med oliktänkare i din utopi? Slänger vi ut dom från mark i inte äger (t.ex. deras tomt) eller skiter vi helt enkelt i att inkludera dom i vårt samhälle?

Citat:
Detta är kort min idealvärld. Låt oss nu komma till exakt hur du hela tiden missförstår mig:
Det finns ingen "rätt" att stifta lagar, någon TAR sig den rätten. Om vi missycker så försöker vi ändra detta. Det är allt vi kan göra. De som styr nu är en bunke ryggradslösa förrädare, och de missköter sin uppgift utifrån sitt folks grundläggande behov. Deras inbjudande till absurda mängder svartmuskiga människor leder till minskad trygghet, nostadsbrist, försämrad välfärd vilket drabbar sjukvård, vägar och deras nit att deras politik är GOD och inte får sägas emot har lett till en begränsning av åsikts- och yttrandefriheten.
Bara en djupt störd, eller okunnig, människa (mångkulturalister) kan acceptera detta och inbilla sig att det är bra.

Precis, och för att du ska slippa denna bostadsbrist som de frivilligt drar på sig så måste du ha rätt att avskärma dig från dessa idioter, precis som du idag avskärmar dig från Somalia eller vill från utländska våldtäktsmän. Varför VILL ni tvunget ha med batikhäxan Ulla i ert fina samhälle? Bara för att hon är född på en yta som kallas Sverige? Skojar ni? Någon två meter på andra sidan Finska gränsen kan vara mycket vettigare, vitare eller vad fan ni nu går på än Ulla?

Citat:
Vi kan alltså helt objektivt, om vi går med på att de styrande har dessa förpliktelser gentemot sitt folk, konstatera att vår regim inte är bra för oss. Den är bra för zigenare, kosovoalbaner, negrer och araber... men inte för oss vita svenskar. Detta är ett faktum.

Nej, och ni vill ha rätt att slippa de negativa saker denna regim tvingar er till. Men vad som är negativt är helt relativt, och för att låta andra slippa det som dom uppfattar som negativt t.ex. rökning eller monokultur kan vi inte ha ETT magiskt recept som ska gäller över hela ytan Sverige. Vissa saker får helt enkelt skilja sig åt över områden. Som du redan idag accepterar i viss grad med tanke på kommuner och lokala bestämmelser.

Citat:
Har jag en "rätt" att slippa detta? Nej, jag måste stå ut med det, för jag och likasinnade har inte makten. Måste jag acceptera det? Nej, det måste jag inte, varför skulle jag? De som har makten har tagit sig rätten att agera som de gör. Jag kan bara hoppas på att jag en dag kan vara med och ta den rätten ifrån dem, att vara en liten kugge i det eviga kriget om makten.

Men jag vill ge dig rätt att slippa det. Hoppas bara att du ger mig rätt att slippa monokultur på min ägo om det inte är min önskan. Du vill kriga om makten över mig och andra, jag vill bara vara ifred. Ändå tycker du att jag är boven i dramat, jag har ju sagt att du inte borde bli påverkad av min mångkultur. Vad mer begär du? Ska du välja färg på slipsen åt mig också?

Citat:
Om mina likasinnade en dag tar makten så kommer någon förstås att känna likadant som jag gör nu inför makten idag. Det kan inte undvikas. Men faktum är att de inte behöver stå ut med situationen såsom jag och likasinnade måste - för de kan NÄR DE VILL resa ut i vår mångkulturella värld och träffa sina älskade araber och zigenare, bo med dem om de så önskar. Om det bara är mångkultur de vill ha så finns den på jorden i överflöd.

Det kan undvikas om du bara kunde bli ledare för nationalisterna, och jag för liberalerna (om de nu velat ha det), varför vill du ens leda och ha med multikulti-liberaler i ditt samhälle?

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Så debatterar ALLA, som förespråkar en politik, som påför befolkningen våldtäkter, misshandel, mord och stora kostnader.
Någon gång i framtiden.. om flera generationer... ska allt hypotetiskt blir bra... (Blygakatten) alt. who cares hur det blir, jag lever i nuet (Orzion).

Så debatterar ALLA som förespråkar snabbmat som leder till åderförkalkning, diabetes och fetma, stora kostnader för oss nyttiga. Någon gång tänkte jag ni kunde leva i nuet, det finnns faktiskt grönsaker. Jag har massa bevis på att snabbmat är dåligt, lyd mig bara plz.

Citat:
De flesta är medvetna om, att du och likasinnade är egotrippade och skrupelfria.
Hur många våldtagna kvinnor anser du, att invandringspolitiken i praktiken får kosta?
Finns det någon gräns betr. hur mycket våldtäkter m.m. och annat lidande som du *i praktiken* är beredd att utsätta befolkningen för - och var går isf gränsen?

Jag vill att du ska vara fri att förbjuda invandrare på din egendom, eller bara välja invandrarfria sociala sammanhang, så den risken torde vara obefintlig om du nu inte stormar in naken på min tomts flyktingförläggning.
Citera
2012-01-08, 15:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billftw

Varför får du kasta dig in i en diskussion om hur lite våldtäkter det hade varit i ett monokulturellt samhälle men inte jag i en diskussion om hur lite mångkultur hade påverkat ofrivilliga om staten inte tvingats på ALLA i ett land?

Därför att jag jämför två existerande samhällen: Sverige före negrerna och araberna, och Sverige av idag.

Det är meningslöst att ingående diskutera våra utopier. Min utopi kanske visar sig vara att Mars och Jorden ska glida nära varandra i en tvillingbana, och att vi ska skapa två världar - den ena mångkulturell och den ena etniskt homogen, och sedan utformar jag en politik som aldrig har existerat som ska råda där.

Förstår du? Det blir bara tröttsamt.

Det Sverige jag vill ha är något som jag vill ha TILLBAKA, det har existerat. Och kan med lätthet existera igen.
Citera
2012-01-08, 15:43
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Jag försöker så gott jag kan!

Samtidigt tror jag knappast att de kommer gå på bidrag i tio-tals år, som deras föräldrar kanske tvingades göra när de kom till Sverige. Det är möjligt att majoriteten av MENA-invandrarna förblir en underklass i några generationer. Men även underklassen har jobb och drar in pengar, jag har hört att många invandrare tar "skit jobb" som inga svenskar vill ha.

Men VARFÖR tror du det? Allting tyder ju på motsatsen! Vilka jobb kan en person få som inte ens har klarat av grundskolan? http://www.nyhetspressen.se/1252471.html

Och ja, det stämmer förmodligen att en del invandrare får okvalificerade arbeten. Sådana arbeten finns det rätt få av nuförtiden, och vi behöver dessa till våra egna ungdomar. Att svenskar inte vill ha sådana arbeten är självklart bara en myt, och vill du hävda annorlunda så är det upp till dig att bevisa det. Jag själv exempelvis är student, och skulle gladeligen ta ett "skitjobb" för att dryga ut kassan.

Citat:
Nja, om vi ska ställa krav på att invandrarna ska utbilda sig och arbeta precis som svenskarna, måste vi inte ge de samma förutsättningar som alla andra svenska ungdomar?
Jag tror att det är bättre att lägga ner resurser till att utbilda ungdomarna, än att hoppas att de trots en dålig skola, ska lyckas få ett välbetalt jobb i framtiden.

Men hallå? Invandrareleverna har redan MYCKET BÄTTRE förutsättningar än genomsnittseleven, de når ändå inte upp till målen.
Citera
2012-01-08, 15:47
Medlem
Severstals avatar
Ni försvarar oftast mångkulturen utifrån ett liberalt perspektiv. Orzion verkar nästan förespråka en nattväktarstat av Nozicks slag.

Eftersom det mångkulturella samhället bekostas med skattemedel undrar jag om ni mångkulturalister anser att vi som inte vill bidra till det, skall tvingas att göra det?

Med ett liberalt synsätt, borde inte individens rättighet att välja bort (opt-out) det mångkulturella accepteras? Är friheten från, lika stark som friheten till ett mångkulturellt samhälle?

Eller kort sagt: Tillåter det mångkulturella samhället en (sub)kultur som är emot det? I så fall, skall inte denna kulturella säryttring skyddas lika mycket som övriga kulturer?
Senast redigerad av Severstal 2012-01-08 kl. 15:50.
Citera
2012-01-08, 16:02
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Bra, du verkar hålla med om att det går att få ner den höga invandrings brottsligheten genom förebyggande arbete. Självklart kan vi inte ha överdriven säkerhet, det är inte det jag förespråkar heller. Det finns säkert fler oprövade brottsförebyggande åtgärder som ännu inte är prövade, vi kan säkert förbättra vårt arbete och arbeta mer effektivt. I slutändan kommer det handla om hur mycket pengar vi egentligen vill lägga ner på att få ner brottsligheten. Eftersom jag tycker att det här är en viktig fråga, kan jag tänka mig att lägga ner mer resurser på brottsförebyggande arbete, ja.
Såå...du medger alltså den höga invandrarbrottsligheten. Bra, då tar vi det därifrån.
Jag kommer nu att ställa dig frågor där du ska svara ja eller nej. Vill du sväva ut i teoretiska resonemang så gör du det efteråt.
1. Skadas svenskar av invandrares brottslighet?
2. Om man låter invandrare som enligt BRÅ är överrepresenterade i kriminalitet flytta till Sverige kommer då a. Svenskar att skadas? b. Den totala brottsligheten i landet att stiga?
3. Vet man (borde man veta) på förhand att svenskar kommer att skadas när man låter dessa grupper invandra?
Vi rasister har konfronterats och varit tillmötesgående genom att svara konkret, hur imbecilla frågeställningarna än har varit. Kan ni multkultare vara lika tillmötesgående? Kan ni svara enkelt ja eller nej på frågor utan att väva in en dimma i svaren? Låt oss se.

Citat:
Vad menar du med drömma drömmar? Du skrev själv att det går att få ner invandrarnas brottsligheten med förebyggande arbete, varför skriver du då som att det skulle vara en omöjlighet att få ner den?
Du kan inte ställa alla invandrare till svars när en person blir våldtagen. Gör du på samma sätt om en skåning skulle våldta en stockholmare? Klaga på alla skåningar?
Nu kommer jag att ha en längre "monolog". Jag hoppas att ni orkar läsa allt jag skriver. Jag hoppas även att ni finner mitt resonemang rimligt.

Ja, man kan straffa ut hela kollektivet "invandrargruppen" genom att neka alla inträde i landet om de är en högriskgrupp. Med högriskgrupp menar jag att de är överrepresenterade i kriminalitet och kommer således att bidraga till en ökad brottslighet i landet samt åsamka oskyldiga svenskar skador och lidande genom sin närvaro.
Detta resonemang försökte jag få svar på genom min frågeställning tidigare i tråden. Naturligtvis uteblev svaren från majoriteten av multkultanhängarna då de insåg att de inte kunde svara.
1. Man kan inte leta upp de brottsliga individerna innan inträde då man inte vet vilka som kommer att begå brott.
2. Detta var knäckfrågan: Ska man låta hela gruppen invandra och låta svenskar skadas medan man får reda på vilka de brottsliga individerna är?
Ja, så går det faktiskt till idag. Naturligtvis ville inte multkultarna svara ja på detta för då hade de erkänt att svenskar faktiskt skadas på grund av deras ideologiska övertygelse. Multkultarna kunde inte heller svara nej på frågan då de hade talat mot sin ideologiska övertygelse och sin falska altruism samt gett oss rasister rätt.

Det ger oss ett dödläge. Alternativ 3 var optionellt. Mitt svar blir detta: Man ska neka alla inträde på grund av att man vet om att svenskar kommer att skadas om man släpper in en högriskgrupp. Vi har ju redan konstaterat dödläget genom fråga 1 och 2 därför blir detta den logiska följden.
Om multkultarna varit ärliga så kunde de svarat att de gärna ser svenskar skadas bara de får hjälpa främmande folkslag. Naturligtvis ligger inte ärlighet i multkultarnas natur men jag hade åtminstone respekterat det mer än flummet och fluffet de ihärdigt kör med.

Vad är då en högriskgrupp?
Ja, hundar biter i regel inte barn. Men låt oss säga att var femte individ i en hundras hugger barn, vad händer då? Jo det blir ramaskri, tidningarna har artiklar och myndigheterna utredningar angående rasens lämplighet i offentliga miljöer. De kommer kanske fram till att rasen är en högrisk och ålägger alla att bära munkorg när de lämnar hemmet.
Men hur hänger detta ihop? 80% biter faktiskt inte barn ändå måste alla bära munkorg.
Om du då säger att man ska titta på individen bland hundarna för att du tycker det är synd om de som måste bära munkorg i onödan så blir du hånad och utskrattad.
Motargumentet blir: Ska man chansa och låta dem ha möjlighet förstöra ett barns liv medan du utreder vilka som bör bära hundkorg? Alternativet blir att förbjuda hundrasen på svensk mark på grund av att barn skadas av dess aggressivitet.

En motorsåg förses med kastskydd. Kanske en såg av hundra kastar uppåt och försöker skära halsen av användaren.
Är det inte onödigt att förse de andra 99 med kastskydd då?
Vad fan, låt sågarna skära halsen av några människor så får ju tiden utvisa vilka som behöver kastskydd. Varför ska vi behöva kränka hela gruppen, även de skötsamma, med kastskydd på grund av vad enstaka gör?
Allt handlar om riskbedömning.

Blygakatten gottade sig över att jag sa att brottsförebyggande arbete kunde löna sig.
Måhända är Blygakatten en aning förvirrad eller rent av naiv. Det jag menar är att vi kan få bukt med brottsligheten beroende på vilka resurser vi lägger ner och hur vi vill att samhället ska se ut.
Vi skulle kunna bygga om landet till en totalitär kontrollstat där man inte ens kan gå på toaletten utan att vara övervakad. Absurda mängder poliser överallt.
Kanske man rentav ska implantera datachips i hjärnan på varenda medborgare så man kan spela in deras aktiviteter på en stor centraldator.
Vill vi ha det så? Kommer vi att nå den punkten förr eller senare?

Jag menar att om man ska få bukt med den invällda brottsligheten så finns det tre alternativ:
1. Den totalitära polis och kontrollstaten. Eftersom lagen är lika för alla så kommer svenskarnas liv bli odrägliga i inskränkningar när man inför åtgärder för invällarna.

2. Särlagstiftning. Totalitärt system för invällarna med minutiösa kontroller och inskränkningar men frihet för svenskarna utan restrektioner.

3. Utvisa alla problemgrupper och tillåt inga att invandra.
Citera
2012-01-08, 16:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Citat:

Hur många våldtagna kvinnor anser du, att invandringspolitiken i praktiken får kosta?
Finns det någon gräns betr. hur mycket våldtäkter m.m. och annat lidande som du *i praktiken* är beredd att utsätta befolkningen för - och var går isf gränsen?

Jag vill att du ska vara fri att förbjuda invandrare på din egendom, eller bara välja invandrarfria sociala sammanhang, så den risken torde vara obefintlig om du nu inte stormar in naken på min tomts flyktingförläggning.

Din tomts hypotetiska flyktingförläggning existerar inte. Våldtäkter, misshandel och mord pga den politik, som du förespråkar - existerar (tyvärr).

Citera
2012-01-08, 16:13
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk

Ja, hundar biter i regel inte barn. Men låt oss säga att var femte individ i en hundras hugger barn, vad händer då? Jo det blir ramaskri, tidningarna har artiklar och myndigheterna utredningar angående rasens lämplighet i offentliga miljöer. De kommer kanske fram till att rasen är en högrisk och ålägger alla att bära munkorg när de lämnar hemmet.
Men hur hänger detta ihop? 80% biter faktiskt inte barn ändå måste alla bära munkorg.

Om du då säger att man ska titta på individen bland hundarna för att du tycker det är synd om de som måste bära munkorg i onödan så blir du hånad och utskrattad.

Motargumentet blir: Ska man chansa och låta dem ha möjlighet förstöra ett barns liv medan du utreder vilka som bör bära hundkorg? Alternativet blir att förbjuda hundrasen på svensk mark på grund av att barn skadas av dess aggressivitet.

Bra exempel. En hundras med samma överrisk att skada människor som vissa folkgrupper uppvisar skulle få fiffiga namn som Dödshunden eller Skräckhunden av journalisterna.

Det fetade är viktigt. Vi måste, om vi vill hävda någon sorts moral, agera utifrån det vi VET. Därmed inte sagt att vi inte vill att saken ska utredas och studeras. Men att lugnt nöja sig med utredningar och studier medan människor dör och skadas TROTS att detta kan undvikas... är inget annat än ett totalt moraliskt haveri.

Nu är Blygakatten faktiskt en av de få mångkulturalister som faktiskt diskuterar med trevlig ton här - alla andra svamlar om alternativa verkligheter eller kommer med meningslösa utsvävningar som hör föga till saken.

En eloge till Blygakatten för att hon ställer upp där ingen annan av hennes sort vågar. Det tyder på en mycket viktig sak: Blygakatten är ung och menar gott. En dag kommer hon att ändra sig i frågan. De övriga är som jag förutspådde - förrädare som absolut inte vill hamna i rampljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in