Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
1) Att staten dödar i mitt namn tycker jag helt enkelt inte är ok.
2) Med fallen som uppdagats i bakfickan får jag enbart ytterligare en anledning att bli skeptisk.
Hur menar du att man räddar människor genom att ta någons liv? Det går inte ihop.
1) Konstigt. Du anser ju att det är okej att invandrare från överriskfolkslag väller in i Sverige i tiotusentals varje år, vilket leder till att folk dör, skadas, våldtas... och det är STATEN som står för denna politik. Och den är du för.
2) Men inte när det gäller att döda livsfarliga individer som orsakat abnormt lidande och utfört horribla handlingar... som de skulle upprepa igen om de lyckas fly ut i samhället igen, eller en smart advokat får dem fria eller på permis. Studera det uppmärksammande fallet i Massachusetts och "
forlong programs", som är till för småkriminella som inte begått grova brott, som som en liberal guvernör lät omfatta även mördare och våldtäktsmän - varav en dömd mördare och våldtäktsman avvek efter en dryg vecka och misshandlade och våldtog en kvinna i timmar, efter att ha misshandlat och bundit hennes make i badrummet.
Hade han dömts till döden hade detta aldrig hänt. Jag har fler sådana fall än du har oskyldigt dömda fall. Du kan inte garantera att en farlig mördare blir kvar i fängelset hela sitt liv (men du kanske är mot livstidsstraffet också?)... och eftersom du inte kan garantera det så KAN mördaren döda och plåga och våldta igen, även barn.
Skulle DU personligen våga skriva på ett papper där DU tog ansvaret för en eventuell sådan händelse om du på så sätt kunde rädda en mördare undan dödsstraffet?
Det handlar om att skydda invånarna i sitt land. Jag är för dödsstraffet av samma orsaker som jag är mot invandring av svartmuskigt folk - det gör invånarna i ett land tryggare.
Är det inte det alla normala människor vill?
Varför skulle någon normal människa vilja "rädda" främmande folk från främmande folkslag (du känner dem inte) när konsekvensen blir att främmande folk från det egna folkslagen dödas, våldtas och misshandlas?
Vilken är den "helhet" som du talar om som rättfärdigar en sådan perversitet?