Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Vi har inte bara invandring från MENA-länderna, kom ihåg det.
Nej, och detta är en viktig fråga som många på I&I velat lyfta under lång tid - man måste få göra skillnad på invandrare från olika länder eller områden i statistiken! Det blir ju helt befängt att blanda statistik om invandrande norrmän och somalier till exempel. Det är inte ofta jag citerar en av de mest rättframma ärkerasisterna Varnagel, men här hade hade han en poäng jag faktiskt måste hålla med om även om jag kanske inte skulle uttrycka mig på samma sätt:
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det är mycket lättare att integrera 100.000 norrmän, danskar eller tyskar i Sverige än "bara" 1.000 somalier, negrer eller zigenare. 100.000 norrmän, danskar eller tyskar skulle snabbt smälta in och bli mer eller mindre osynliga och inte heller belasta sociala myndigheter, sjukvården och rättsväsendet mer än inhemska etniska svenskar. De 1.000 somalierna däremot skulle till en majoritet förbli en ekonomisk och social belastning så länge de lever
Vilken som helst av de invandringspolitiska kritikerna du frågar kommer att hålla med om att det är viktigt att skilja på invandrare från MENA och invandrare från andra länder, och de flesta är väl även överens om att det är just MENA-invandringen som kraftigt måste begränsas. Inte för att de är
sämre människor, men för att deras kulturella och religiösa uppfostran helt enkelt inte passar särskilt bra ihop med skandinavisk samhällskultur.
Citat:
Inte bara exportökning. Låt mig berätta om en annan liten inkomst. Vad tror du att invandrarnas barn kommer att göra, eller deras barn barn för den delen, eller deras barns barns barn? Tror du att de kommer att vara arbetslösa i en tio års period också? Nja, jag tror snarare att de kommer arbeta precis som vilken annan svensk som helst.
Så du har förstått och godtar nu att invandringen från MENA-länderna är en ren förlustaffär? Jag kan inte tolka din uppenbara desperation på annat sätt.
Citat:
Ja, vi måste tänka på alla elaka invandrare som finns i förorterna också!
Ja, precis. Brottsstatistiken är inte att leka med, skjutningarna i Malmö nu senast är bara toppen på isberget. För att inte tala om överfallsvåldtäkterna! Och alla de som aldrig kommer att skaffa ett jobb, eftersom de varken har kompetens eller lust att göra det. Man kan inte titta på topprocenten och göra sina räkneexperiment utifrån den, bra att du tagit in det.
Citat:
De kommer, var så säker.
Hallelujah!
Citat:
Blunda för problemen i förorterna? Knappast. Vi bör göra så mycket det bara går för att lösa dem. Inte i stil med dig ge upp och utgå ifrån att invandrare alltid kommer vara stökiga.
Men det har väl försökts hittas lösningar länge nu, och det blir bara värre. "Vi har ju ingen lokal ju!" Det görs insatser på insatser. Och återigen - som jag frågade dig förut - Kan vi då inte börja med att dra i nödbromsen och kraftigt begränsa kommande invandring, så att vi får tid att pröva dessa nya och ännu okända mirakelmetoder på de uppenbara problemområden som redan idag finns runtom i Sverige?
Citat:
Ja, men valresultatet talar också sitt tydliga språk. En förkrossande majoritet röstar på partier som för den politik som jag förespråkar, är det inte lite konstigt om nu så många skulle vara mot MENA-invandringen?
Åhå, den gamla klassiska "vi är 95%"-klyschan. 10% röstade på Miljöpartiet, därför hatar 90% av befolkningen miljöfrågor och vill se ökad nedsmutsning, eller hur var det nu?
Hur många omröstningar om invandringspolitiken som sådan har du sett? Hur stor skillnad är det i sjuklöverns invandringspolitik? Hur många invandringskritiska partier har det funnits att rösta på? Hur snabbt har problemen vuxit? Hur stor har debatten kring invandrings- och integrationsfrågan varit? Har du någon aning om hur korsfäst och förklarad persona non grata man blir om man som politiker inom sjuklövern gör något annat än att sjunga mångkulturens och massinvandringens lov?
Du är ju själv ett lysande exempel på ungefär vilken enorm okunskap som finns i
sakfrågorna - no offense - eftersom sakfrågorna helt enkelt inte diskuteras! Vi ska diskutera lösningar på de problem som massinvandringen skapar, men gud nåde den som säger att kejsaren är naken och att den enklaste och naturligaste lösningen kanske är att se till att minska inflödet. Gud förbjude statistik som visar på negativa konsekvenser, gud förbjude forskning som visar på att svenska folket vill ha något annat.
Hallelujah!
Att ett invandringskritiskt parti kom in i riksdagen senast, trots massiva hatkampanjer från både media och etablerade politiska partier, tror inte du att det säger något om situationen?
Citat:
Ja, usch så hemskt. Hela vår kultur blir ju helt förstörd om vi skulle anställa en person i slöja. Alla våra seder kommer försvinna och hela vårt folk.
Varför ska Sverige i princip kräva att religiösa ska ta av sig vissa klädesplagg som spelar en så central roll i deras religion?
Jag trodde inte att vi talade om en enskild individ, utan om en princip där religiösa klädesplagg skulle användas inom sekulariserade yrken. Så dumt av mig. Om det bara rör sig om en person så föreslår jag att vi genast lägger ner Diskrimineringsombudsmannen.
Och jo, jag tycker att det är förjävla illa med snutar i turban eller slöja. Vi är ett sekularisterat land, och det är en skam att religiösa symboler ska få en plats där.