2012-01-08, 00:41
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Idag är den överväldigande delen av asylinvandringen från MENA. Efter ett tag slår detta igenom i anhöriginvandringen. Börjar redan märkas nu när kommunerna ska omhänderta mängder med somaliska anhöriga och lite tafatt försöker påpeka att man inte har råd.

Går inget vidare för nästa generations invandrare i skolan:
http://www.skolvarlden.se/artiklar/lamnar-grundskolan-med-samre-betyg
http://svt.se/2.22620/1.2294149/betygsras_i_utsatta_omraden
http://avpixlat.info/2011/12/17/allt-farre-utlandsfodda-klarar-gymnasiebehorighet/
http://avpixlat.info/2011/11/29/40-av-utrikes-fodda-elever-struntar-i-grundskolekompetens/
http://www.metro.se/se/article/2006/11/10/07/1723-23/index.xml
http://www.dn.se/sthlm/vi-vill-inte-ha-era-pengar-1.813440
Jag har skummat igenom dina länkar. Det är illavarslande att det är så dåliga resultat. Samtidigt tror jag man kan hitta mycket av förklaringen i dåliga skolor samt att familjerna invandrarna växer upp i är fattiga och föräldrarna är dåligt utbildade, vilket ger sämre resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Alla som inte röstade på milöpartiet är inte miljöhatare.
Nu hänger jag inte med, utveckla gärna.
Citera
2012-01-08, 00:41
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Vi har inte bara invandring från MENA-länderna, kom ihåg det.
Nej, och detta är en viktig fråga som många på I&I velat lyfta under lång tid - man måste få göra skillnad på invandrare från olika länder eller områden i statistiken! Det blir ju helt befängt att blanda statistik om invandrande norrmän och somalier till exempel. Det är inte ofta jag citerar en av de mest rättframma ärkerasisterna Varnagel, men här hade hade han en poäng jag faktiskt måste hålla med om även om jag kanske inte skulle uttrycka mig på samma sätt:
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det är mycket lättare att integrera 100.000 norrmän, danskar eller tyskar i Sverige än "bara" 1.000 somalier, negrer eller zigenare. 100.000 norrmän, danskar eller tyskar skulle snabbt smälta in och bli mer eller mindre osynliga och inte heller belasta sociala myndigheter, sjukvården och rättsväsendet mer än inhemska etniska svenskar. De 1.000 somalierna däremot skulle till en majoritet förbli en ekonomisk och social belastning så länge de lever
Vilken som helst av de invandringspolitiska kritikerna du frågar kommer att hålla med om att det är viktigt att skilja på invandrare från MENA och invandrare från andra länder, och de flesta är väl även överens om att det är just MENA-invandringen som kraftigt måste begränsas. Inte för att de är sämre människor, men för att deras kulturella och religiösa uppfostran helt enkelt inte passar särskilt bra ihop med skandinavisk samhällskultur.
Citat:
Inte bara exportökning. Låt mig berätta om en annan liten inkomst. Vad tror du att invandrarnas barn kommer att göra, eller deras barn barn för den delen, eller deras barns barns barn? Tror du att de kommer att vara arbetslösa i en tio års period också? Nja, jag tror snarare att de kommer arbeta precis som vilken annan svensk som helst.
Så du har förstått och godtar nu att invandringen från MENA-länderna är en ren förlustaffär? Jag kan inte tolka din uppenbara desperation på annat sätt.
Citat:
Ja, vi måste tänka på alla elaka invandrare som finns i förorterna också!
Ja, precis. Brottsstatistiken är inte att leka med, skjutningarna i Malmö nu senast är bara toppen på isberget. För att inte tala om överfallsvåldtäkterna! Och alla de som aldrig kommer att skaffa ett jobb, eftersom de varken har kompetens eller lust att göra det. Man kan inte titta på topprocenten och göra sina räkneexperiment utifrån den, bra att du tagit in det.

Citat:
De kommer, var så säker.
Hallelujah!

Citat:
Blunda för problemen i förorterna? Knappast. Vi bör göra så mycket det bara går för att lösa dem. Inte i stil med dig ge upp och utgå ifrån att invandrare alltid kommer vara stökiga.
Men det har väl försökts hittas lösningar länge nu, och det blir bara värre. "Vi har ju ingen lokal ju!" Det görs insatser på insatser. Och återigen - som jag frågade dig förut - Kan vi då inte börja med att dra i nödbromsen och kraftigt begränsa kommande invandring, så att vi får tid att pröva dessa nya och ännu okända mirakelmetoder på de uppenbara problemområden som redan idag finns runtom i Sverige?
Citat:
Ja, men valresultatet talar också sitt tydliga språk. En förkrossande majoritet röstar på partier som för den politik som jag förespråkar, är det inte lite konstigt om nu så många skulle vara mot MENA-invandringen?
Åhå, den gamla klassiska "vi är 95%"-klyschan. 10% röstade på Miljöpartiet, därför hatar 90% av befolkningen miljöfrågor och vill se ökad nedsmutsning, eller hur var det nu?

Hur många omröstningar om invandringspolitiken som sådan har du sett? Hur stor skillnad är det i sjuklöverns invandringspolitik? Hur många invandringskritiska partier har det funnits att rösta på? Hur snabbt har problemen vuxit? Hur stor har debatten kring invandrings- och integrationsfrågan varit? Har du någon aning om hur korsfäst och förklarad persona non grata man blir om man som politiker inom sjuklövern gör något annat än att sjunga mångkulturens och massinvandringens lov?

Du är ju själv ett lysande exempel på ungefär vilken enorm okunskap som finns i sakfrågorna - no offense - eftersom sakfrågorna helt enkelt inte diskuteras! Vi ska diskutera lösningar på de problem som massinvandringen skapar, men gud nåde den som säger att kejsaren är naken och att den enklaste och naturligaste lösningen kanske är att se till att minska inflödet. Gud förbjude statistik som visar på negativa konsekvenser, gud förbjude forskning som visar på att svenska folket vill ha något annat. Hallelujah!

Att ett invandringskritiskt parti kom in i riksdagen senast, trots massiva hatkampanjer från både media och etablerade politiska partier, tror inte du att det säger något om situationen?

Citat:
Ja, usch så hemskt. Hela vår kultur blir ju helt förstörd om vi skulle anställa en person i slöja. Alla våra seder kommer försvinna och hela vårt folk.
Varför ska Sverige i princip kräva att religiösa ska ta av sig vissa klädesplagg som spelar en så central roll i deras religion?
Jag trodde inte att vi talade om en enskild individ, utan om en princip där religiösa klädesplagg skulle användas inom sekulariserade yrken. Så dumt av mig. Om det bara rör sig om en person så föreslår jag att vi genast lägger ner Diskrimineringsombudsmannen.

Och jo, jag tycker att det är förjävla illa med snutar i turban eller slöja. Vi är ett sekularisterat land, och det är en skam att religiösa symboler ska få en plats där.
Citera
2012-01-08, 00:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag tror inte dessa invandrarna har speciella gener som gör att de begår brott.

Inga brottsgener kanske. Men de (vissa grupper) kan ha skadade gener pga inavel:

Citat:
Kim Thyssen säger vidare att Beechwood Park främst bebos av araber, och att det är en grupp av statslösa palestinier som sätter dagordningen i samband med brott i området. Många av dem som den lokala polisen har att göra med är svagt begåvade. Områdets skolpsykologer har även präglat några av de ungdomar som "efterblivna" som det kallas på fackspråk.

Yrkesverksamma inom Odense kommun, som danska polisen har talat med alla säga att försummelse, bristande stimulans och följderna av kusinäktenskap är de främsta orsakerna till flera av områdets ungdomar är dåligt begåvade begåvade och därför hamnar lätt i brott. De ser upp till äldre kamrater och vinner erkännande när de begår brott.

- Ungdomarna här har dåligt ordförråd, de är impulsdrivna och bryr sig inte om konsekvenser och därför mycket svåra att nå. De har helt enkelt inte de verktyg som behövs för att diskutera. Många av dem har också en extrem passion för brand. Under sommaren registrerade vi över 100 incidenter bakom Beechwood Park, berättar Kim Thyssen.

http://www.dansk-politi.dk/Default.aspx?ID=635&ProductID=PROD740

Lycka till att prata dem här personerna till rätta...

- - -

Artikeln är från en dansk nyhetstidning. Att hitta en motsvarande artikel i en svensk nyhetstidning är nog omöjligt (pga rådande PK:ism) men i våra nordiska grannländer kan man hitta ganska mycket.

Hur som helst så finns det många faktorer som skapar brottslingar. Att prata med dem hjälper inte överhuvudtaget i vissa fall.
Citera
2012-01-08, 00:47
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
För övrigt kan det vara bra att upprepa frågor som inte anses besvarade. Just nu verkar långa diskussioner mest ha förts de senaste 10 sidorna vilket gör det svårt att hitta frågor att svara på. Därför rekommenderar jag korta, tydliga och raka frågor annars måste man lägga ner väldigt mycket tid på att läsa igenom hela tråden och försöka utskilja vad som är frågor och vad som är diskussioner.
Håller med!
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Mer konkret OnTopic: Jag trodde detta var Fråga Mångkulturalisterna, går man igenom alla posts så ser det ut som att de som ska svara istället ställer massor med frågor och motfrågor enbart. Känns lite fånigt i min mening. Är det verkligen så svårt att svara rakt på raka och enkla frågor?

Hittills ser jag bara en person som ärligt gör ett försök och det är Blygakatten, all heder och respekt till dig. Måste kännas ensamt på "din läktare". Jag håller på dig, även om jag inte alltid håller med dig .
Samtidigt måste man använda motfrågor ibland, i alla fall jag. Om mina svar är intetsägande påpeka gärna det, så att man kan förbättra sig. Tack för att du ger mig respekt även om du inte håller med mig. Jag önskar att fler skribenter var som du och inte idiotförklara sina motståndare hela tiden!
Citera
2012-01-08, 00:53
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Du vet själv att alternativ ett är orimligt. På alternativ två svarar jag självklart att jag absolut inte vill låta några svenskar skadas. Men svara mig varför är inte brottsförebyggande arbete ett alternativ? Om du svarar att det är för att det sitter i generna på invandrarna kan vi nog inte komma vidare i diskussionen.
Det där duger inte. Du kunde svarat rakt som jag gjorde på din fråga.
Brottsförebyggande arbete är inget alternativ. Under tiden man släppt in dem i landet och ägnar sig åt information och temakvällar så skadas svenskar.
Dessutom så har det redan lagts gigantiska resurser på brottsförebyggande arbete och trots det så är MENA-invandrare rejält överrepresenterade i brottsstatistiken och i synnerhet vålds och sexualbrott.

Och: Brottsförebyggande arbete är ofta långsiktigt och riktar sig inte till nyanlända, primitiva folkslag som inte kan absorbera informationen.

Hur du än vänder och vrider på det så kommer svenskar att skadas av att ta in ickevita i landet. Detta är anledningen till att multkultarna elegant undviker frågeställningen.
Men tack för att du ändå försöker.
Senast redigerad av kakburk 2012-01-08 kl. 00:57.
Citera
2012-01-08, 01:23
Medlem
Vad anser ni skall vara den enande kraften i ett samhälle?

Hur mångkulturellt bör ett land vara?

Hur definieras kultur, enligt er?

Bör världen få en världsstat?

Hur ser ni på gränsdragningarna i Afrika?
Citera
2012-01-08, 01:25
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Nej, och detta är en viktig fråga som många på I&I velat lyfta under lång tid - man måste få göra skillnad på invandrare från olika länder eller områden i statistiken! Det blir ju helt befängt att blanda statistik om invandrande norrmän och somalier till exempel. Det är inte ofta jag citerar en av de mest rättframma ärkerasisterna Varnagel, men här hade hade han en poäng jag faktiskt måste hålla med om även om jag kanske inte skulle uttrycka mig på samma sätt:
Vilken som helst av de invandringspolitiska kritikerna du frågar kommer att hålla med om att det är viktigt att skilja på invandrare från MENA och invandrare från andra länder, och de flesta är väl även överens om att det är just MENA-invandringen som kraftigt måste begränsas. Inte för att de är sämre människor, men för att deras kulturella och religiösa uppfostran helt enkelt inte passar särskilt bra ihop med skandinavisk samhällskultur.
Jag tänker inte förneka att invandringen från MENA antagligen kostar mer än invandring från Europa. Däremot tänker jag inte säga att det är en anledning att helt sluta ta emot invandrare därifrån. Givetvis kan man inte ta in alla men som jag skrev tidigare, så länge det är ekonomiskt hållbart. Jag skulle aldrig kunna se en invandrare från MENA i ögonen och säga, tyvärr du är från fel land, du kostar lite för mycket pengar de första åren och därför skickar vi tillbaka dig. Jag håller fast vid att jag vill ge alla en chans, även om det kanske låter idiotiskt i dina öron. Ibland handlar det inte bara om pengar...
Citat:
Så du har förstått och godtar nu att invandringen från MENA-länderna är en ren förlustaffär? Jag kan inte tolka din uppenbara desperation på annat sätt.
Nej, jag har fortfarande inte gett upp. Jag medger att MENA-invandrarna som startar export företag inte drar in särskilt mycket pengar, men de kanske startar andra företag också. Sedan har vi det jag skrev i förra posten. MENA-invandrarnas barn barn barn osv, kommer dra in mängder med inkomster om man tittar på ett längre perspektiv.
Citat:
Ja, precis. Brottsstatistiken är inte att leka med, skjutningarna i Malmö nu senast är bara toppen på isberget. För att inte tala om överfallsvåldtäkterna! Och alla de som aldrig kommer att skaffa ett jobb, eftersom de varken har kompetens eller lust att göra det. Man kan inte titta på topprocenten och göra sina räkneexperiment utifrån den, bra att du tagit in det.
Har du hört talas om brottsförebyggande arbete? Jag tror inte du är en sådan person som tror att invandrarnas brottslighet sitter i deras gener.
Citat:
Hallelujah!
Haha, jag förstår din poäng. Men om jag säger såhär då, är det fel att ställa upp en vision och sedan arbeta mot den?
Citat:
Men det har väl försökts hittas lösningar länge nu, och det blir bara värre. "Vi har ju ingen lokal ju!" Det görs insatser på insatser. Och återigen - som jag frågade dig förut - Kan vi då inte börja med att dra i nödbromsen och kraftigt begränsa kommande invandring, så att vi får tid att pröva dessa nya och ännu okända mirakelmetoder på de uppenbara problemområden som redan idag finns runtom i Sverige?
Jo när det har gått för långt gör vi det.
Citat:
Åhå, den gamla klassiska "vi är 95%"-klyschan. 10% röstade på Miljöpartiet, därför hatar 90% av befolkningen miljöfrågor och vill se ökad nedsmutsning, eller hur var det nu?

Hur många omröstningar om invandringspolitiken som sådan har du sett? Hur stor skillnad är det i sjuklöverns invandringspolitik? Hur många invandringskritiska partier har det funnits att rösta på? Hur snabbt har problemen vuxit? Hur stor har debatten kring invandrings- och integrationsfrågan varit? Har du någon aning om hur korsfäst och förklarad persona non grata man blir om man som politiker inom sjuklövern gör något annat än att sjunga mångkulturens och massinvandringens lov?
Jo, men samtidigt är det omöjligt att tysta folket. Titta bara här på flashback, här förs en fri debatt. Hela internet är fritt, folk pratar vid midagsbordet. Om svenska folket är emot något tror du inte att det tillslut blir så ändå?
Citat:
Du är ju själv ett lysande exempel på ungefär vilken enorm okunskap som finns i sakfrågorna - no offense - eftersom sakfrågorna helt enkelt inte diskuteras! Vi ska diskutera lösningar på de problem som massinvandringen skapar, men gud nåde den som säger att kejsaren är naken och att den enklaste och naturligaste lösningen kanske är att se till att minska inflödet. Gud förbjude statistik som visar på negativa konsekvenser, gud förbjude forskning som visar på att svenska folket vill ha något annat. Hallelujah!
Kan du inte rada upp sakfrågorna då, så man kan se vilka du menar!
Citat:
Att ett invandringskritiskt parti kom in i riksdagen senast, trots massiva hatkampanjer från både media och etablerade politiska partier, tror inte du att det säger något om situationen?
Jo, självklart. Vi får se hur det blir i nästa riksdagsval.
Citat:
Jag trodde inte att vi talade om en enskild individ, utan om en princip där religiösa klädesplagg skulle användas inom sekulariserade yrken. Så dumt av mig. Om det bara rör sig om en person så föreslår jag att vi genast lägger ner Diskrimineringsombudsmannen.

Och jo, jag tycker att det är förjävla illa med snutar i turban eller slöja. Vi är ett sekularisterat land, och det är en skam att religiösa symboler ska få en plats där.
Så länge det inte försvårar arbetet så har jag svårt att se varför man ska förbjuda det. Det handlar inte om så jätte många individer ändå. Och som jag sa tidigare, om problemet visar sig vara för stort så får man ju tänka om.
Citera
2012-01-08, 01:31
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det där duger inte. Du kunde svarat rakt som jag gjorde på din fråga.
Brottsförebyggande arbete är inget alternativ. Under tiden man släppt in dem i landet och ägnar sig åt information och temakvällar så skadas svenskar.
Dessutom så har det redan lagts gigantiska resurser på brottsförebyggande arbete och trots det så är MENA-invandrare rejält överrepresenterade i brottsstatistiken och i synnerhet vålds och sexualbrott.

Och: Brottsförebyggande arbete är ofta långsiktigt och riktar sig inte till nyanlända, primitiva folkslag som inte kan absorbera informationen.

Hur du än vänder och vrider på det så kommer svenskar att skadas av att ta in ickevita i landet. Detta är anledningen till att multkultarna elegant undviker frågeställningen.
Men tack för att du ändå försöker.
Men tror du inte att brottsförebyggande arbete kan ge resultat? Låt säga att vi la ner miljarder på brottsförebyggande åtgärder, tror du inte vi skulle kunna få ner brottsligheten då? Vad menar du med att svara rakt, jag svarade ju på båda dina frågor?

Ja, självklart finns redan brottsförebyggande åtgärder. Men vi kan lägga ner mer pengar, eller försöka förbättra vårt brottsförebyggande arbete. Det kanske ser hopplöst ut idag, men kom ihåg ingenting är omöjligt!

Tack själv för att du håller så god ton!
Citera
2012-01-08, 01:36
Medlem
Toshiros avatar
Detta har kanske frågats och besvarats redan, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden...

Tycker ni att invandrare som begår brott ska utvisas ur Sverige?
Citera
2012-01-08, 01:39
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Vad anser ni skall vara den enande kraften i ett samhälle?
Hm nu är jag inte riktigt säker på vad du menar. Det som håller ihop samhället? Tja, att vi alla älskar Sverige?
Citat:
Hur mångkulturellt bör ett land vara?
Så mångkulturellt som invånarna i landet vill ha det.
Citat:
Hur definieras kultur, enligt er?
Jag är inte den bästa på definitioner, men när jag hör kultur tänker jag på vår litteratur våra filmer vår matkultur våra seder och våra traditioner.
Citat:
Bör världen få en världsstat?
Hm, hur menar du. Bör världen få bara en världsstat eller?
Det har jag aldrig tänkt på och det kan jag i nuläget inte uttala mig om.
Citat:
Hur ser ni på gränsdragningarna i Afrika?
De som gjordes en gång i tiden? Tja, det är en dålig historisk händelse.
Citera
2012-01-08, 01:44
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toshiro
Detta har kanske frågats och besvarats redan, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden...

Tycker ni att invandrare som begår brott ska utvisas ur Sverige?
Det råder säkert delade meningar om den saken, men här är min åsikt.
Jag tycker man ska börja med brottsförebyggande arbete. Lyckas man få ner överrepresentationen till en normal nivå, bra då har vi lyckats. Om man däremot misslyckas och inser att man aldrig kommer att få ner överrepresentationen och känner att något drastiskt måste införas, då tycker jag man kan överväga en sådan lag.
Citera
2012-01-08, 01:49
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Haha, jag förstår din poäng. Men om jag säger såhär då, är det fel att ställa upp en vision och sedan arbeta mot den?
Ja, det är fel när man bygger den visionen helt utan verklighetsförankring och istället för att titta runt omkring sig hur det ser ut i verkligheten idag bara spanar mot en ljusnande framtid som kanske aldrig kommer. Det blir utan tvekan hallelujah-varning på det.

Citat:
Jo när det har gått för långt gör vi det.
Och när har det gått för långt, enligt din uppfattning?

Citat:
Jo, men samtidigt är det omöjligt att tysta folket. Titta bara här på flashback, här förs en fri debatt. Hela internet är fritt, folk pratar vid midagsbordet. Om svenska folket är emot något tror du inte att det tillslut blir så ändå?
Ja, det är min förhoppning och det är en av anledningarna att jag sitter här klockan 01.48 och skriver. Leve det fria ordet, leve Flashback!

Men du vet att många gärna skulle vilja tysta även internet-debatten va? Om man döljer det under ord som "näthat" så kan man komma ganska långt i att försöka förbjuda all kritik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in