Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Jo, om man är vit och vill ha negrer och araber i sitt samhälle är man per definition en idiot, i ordets rätta och ursprungliga betydelse. Vem vill leva i en våldsammare och otryggare miljö än vad man behöver?
Precis, och vi vet alla att idioter äter onyttigt och röker. Men ibland vill helt enkelt folk göra det av anledningar vi inte kan förstå, men vi kan inte ta bort den rätten så länge de inte påverkar andra negativt. Det tror jag du håller med om.
2) Ja, det är sant. Och det gör ju vi rasister i dagsläget också - upplyser.[/quote]
Ja, om ni ändå kunde nöja er och inte känna att ni borde bestämma över Sveriges hela yta vore det väl bättre?
3) Det är sant att detta är ett scenario vi kan se historiskt och i samtiden.[/quote]
4) Detta är också sant. Det eviga problemet vi människor verkar ha är att forma makten enligt rätt proportioner - makten börjar småskaligt och tenderar att växa till ett monster, på folkets bekostnad. men en total de-centralisering har också sina inneboende faror, vilka jag har beskrivit för dig. Jag tycker inte du ska blunda för dessa.[/quote]
Precis, det enda farorna jag kan se är om folk som vill vara centraliserade inte får vara det, dvs vara emot all makt är fel, men att vara emot ofrivillig makt är rätt.
5) Kanske. Men OM jag skulle tvingas se mitt land delas så skulle det vara mer än vad jag kan bära. Jag skulle se det som ett oerhört brott mot oss som folk, och jag skulle - givet chansen - bekriga och försöka döda de skyldiga. Ett delat Sverige där blattar får leva i välmåga på svensk mark, medan vår enda plats på jorden krymper, är en styggelse.[/quote]
Det skulle vara mer än vad du kan begära om Sverige hålls ihop bara på din vilja. Din plats är inte min plats, precis som att du säger att din plats inte är blattarnas plats. Om du vill kalla min mark för Sverige men jag vill kalla den Världens Flyktingförläggning borde väl inte du kunna stoppa mig? Isf går du samtidigt med på att om vi blir tillräckligt många en gång kan döpa om din mark till Världens Flyktingförläggning.
Om du nu är så säker på att mångkultur är dåligt, är det inte bara bättre att du och nationalisterna får ert samhälle som kommer växa och må bra utan våldsbrott etc. Sedan låta Rosengård och Rinkeby ta över resten av Sverige som sedan förr eller senare kan banka på er dörr och be om nåd. Skulle det inte vara en befrielse att tillslut kunna få rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Billftw, diskussionen är inte hypotetisk. Det är inte genomförbart, att "förbjuda allt dåligt".
Du förespråkar en (invandrings)politik, som de facto påför andra människor ett stort lidande - våldtäkter, misshandel, mord m.m. - och det verkar du vara medveten om...
Är inte diskussionen hypotetisk? Då är det väl genomförbart?
Varför skulle det inte vara MÖJLIGT att förbjuda allt dåligt, bara skriva ner det i lagboken och låta Polisen bura in alla som begår det nya brottet?
Om jag vill ha en invandringsspolitik som BEGRÄNSAS till en persons mark och pengar ENDAST. Hur kan det möjligtvis påverka andra?
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Jag tror att de flesta (svenskar) håller med dig på den punkten.
En fråga är, hur ska man komma till rätta med de "förlorade" städer vi redan har? Hur mycket av vår minskade välfärd ska vi offra till? Jag tänker närmast på satsningarna som ska inledas i Malmö.
Hur mycket ska skäras av äldreomsorg och sjukvård för att betala detta?
Precis, varför ska ni försöka ta tillbaka Rosengård? Vilket oerhört kostsamt och våldskrävande projekt. Slipper vi staten kan ni styra på er egendom. Skapa ett nationalistiskt samhälle, det som ni kämpar för i världens motvind just nu ligger bakom dörren. Är ni redo att ta steget?