2012-01-08, 18:05
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Jag tror att de flesta (svenskar) håller med dig på den punkten.

En fråga är, hur ska man komma till rätta med de "förlorade" städer vi redan har? Hur mycket av vår minskade välfärd ska vi offra till? Jag tänker närmast på satsningarna som ska inledas i Malmö.
Hur mycket ska skäras av äldreomsorg och sjukvård för att betala detta?

Vi ska, så fort vi ges chansen, vidta alla åtgärder som måste vidtas för att återställa saker och ting till ett för oss vita svenskar bättre utgångsläge.

Det finns inget annat sätt. Politik kommer aldrig att lösa det här - däremot kommer politik att driva fram konflikten till den punkt där inga andra möjligheter är öppna. Faktum är att vi befinner oss i detta skede nu - alternativa lösningar gick om intet för mycket länge sedan.

Allting går emot en konflikt. Och om min sida vinner: repatriering av dem vi inte vill ha här.
Citera
2012-01-08, 18:07
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag vet inte.

Du vet inte?

Du är alltså för att svarta och araber ska röra sig fritt i vita länder, men du har inte en aning om vad som orsakar att de oftare än andra ger sig på människor och skadar och dödar dem?
Citera
2012-01-08, 18:11
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Vi ska, så fort vi ges chansen, vidta alla åtgärder som måste vidtas för att återställa saker och ting till ett för oss vita svenskar bättre utgångsläge.

Det finns inget annat sätt. Politik kommer aldrig att lösa det här - däremot kommer politik att driva fram konflikten till den punkt där inga andra möjligheter är öppna. Faktum är att vi befinner oss i detta skede nu - alternativa lösningar gick om intet för mycket länge sedan.

Allting går emot en konflikt. Och om min sida vinner: repatriering av dem vi inte vill ha här.

Ja. Jag har sen en tid tillbaka förutspått detta inom en 5-årsperiod, kanske tidigare. Vi går, tyvärr, allt fortare mot stupet. Fortfarande är det inget som man kan prata öppet om, inte om man vill behålla sin arbetskarriär eller är mån om sina nära och kära. Det är också det som har skapat denna situation.
Citera
2012-01-08, 18:12
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Du vet inte?

Du är alltså för att svarta och araber ska röra sig fritt i vita länder, men du har inte en aning om vad som orsakar att de oftare än andra ger sig på människor och skadar och dödar dem?
Det jag vet och som är relevant är att den stora majoriteten av människorna i Sverige inte begår våldsbrott det har ingen betydelse var du är född det är samma sak för alla. Det jag vet är att vi måste minska utanförskapet. Det jag vet är att vi då kan skapa ett fritt, fredligt och tryggt Sverige, tillskillnad ifrån ett otryggt, ofritt och våldsamt rasistiskt samhälle.
Citera
2012-01-08, 18:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Den svenska identiteten är inte hotad - vad än foliehattarna påstår!

Hur hotad den är, är kanske svårt att svara på, det är väl ingen akut fara, men vi vet att det finns personer i maktställning (och fd maktställning) som utgör ett hot:

Citat:
Mona Sahlin: "Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker."

Turkiska ungdomsförbundets blogg - Tidningen Euroturk (http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin)

Och Jan Nordwall, generalsekretare i Svenska Hembygdföreningen, menar att svensk kultur / svensk identitet är summan av alla kulturer i Sverige, inklusive alla utländska kulturer. I samma ögonblick en utlänning får ett svenskt medborgarskap så är hans kultur = svensk kultur. T.ex om en somalier får svenskt medborgarskap så är somalisk kultur = svensk kultur. Jan Nordwall menar att svensk kultur är mångkultur, och inget annat. Varje försök att urskilja en typisk etnisk / vit svensk kan liknas vid nazism:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=4047229

Blir detta tänkande utbrett, så kommer den svenska kulturen / identiten utsättas för ett stort hot, eftersom det finns folk som antingen vill förinta den eller förlöjligar den samtidigt som de berömmer utländska kulturer. Speciellt allvarligt blir det ju om en partiledare för ett stort parti och faktiskt en tänkt statsministerkanditat har dessa åsikter, och yttrar dem offentligt.
Citera
2012-01-08, 18:16
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Det jag vet och som är relevant är att den stora majoriteten av människorna i Sverige inte begår våldsbrott det har ingen betydelse var du är född det är samma sak för alla. Det jag vet är att vi måste minska utanförskapet. Det jag vet är att vi då kan skapa ett fritt, fredligt och tryggt Sverige, tillskillnad ifrån ett otryggt, ofritt och våldsamt rasistiskt samhälle.

Kan du då förklara varför städer som Malmö och Södertälje ser ut som de gör?
Varför byggs det "Gated Communities" som Victoria Park?
Citera
2012-01-08, 18:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det jag vet och som är relevant är att den stora majoriteten av människorna i Sverige inte begår våldsbrott det har ingen betydelse var du är född det är samma sak för alla.

Varför är det, enl. dig, "inte relevant" att Sverige lockar till sig brottsaktiva individer och organiserad, gränsöverskridande brottslighet?

Citat:
..kokainsmugglingen har styrts från Balkan i flera år och att ligorna smugglar till flera länder i Europa, säger Torsten Källander, utredningsansvarig på länskriminalens narkotikarotel i Stockholm.

Han berättar att många av ligamedlemmarna kommer upp till Sverige och stannar i något år för att delta i smugglingen ../DN
Citera
2012-01-08, 18:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nej öppna gränser mot hela världen.

Ok. Men samtidigt så sa du följande:

Info: Men att medvetet vålla svenskars död, det anser du vara acceptabelt?
Orzion: Nej

Vi vet att många etniska svenskar dött pga våld från invandrare, Flashbacks krim-avdelningar är fulla av sådana exempel.

Men om du tycker att orden "vålla svenskars död" känns obehagliga kan du byta ut de mot "skapa svenska brottsoffer". Frågeställningen är samma.
Citera
2012-01-08, 18:23
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Det jag vet och som är relevant är att den stora majoriteten av människorna i Sverige inte begår våldsbrott det har ingen betydelse var du är född det är samma sak för alla.

Nej, nej, nej, Orzion. Det här duger inte. Nu säger du att det inte FINNS etniska grupper som är överrepresenterade. Nyss sa du att du inte VISSTE varför det var på det sättet.

En motsägelse.

Exakt var står du ifrågan?

Är vissa folkslag överrepresenterade eller existerar ingen överrepresentation?

Säg det till mig.
Citera
2012-01-08, 18:35
Medlem
billftws avatar
Citat:
1) Jo, om man är vit och vill ha negrer och araber i sitt samhälle är man per definition en idiot, i ordets rätta och ursprungliga betydelse. Vem vill leva i en våldsammare och otryggare miljö än vad man behöver?

Precis, och vi vet alla att idioter äter onyttigt och röker. Men ibland vill helt enkelt folk göra det av anledningar vi inte kan förstå, men vi kan inte ta bort den rätten så länge de inte påverkar andra negativt. Det tror jag du håller med om.

2) Ja, det är sant. Och det gör ju vi rasister i dagsläget också - upplyser.[/quote]

Ja, om ni ändå kunde nöja er och inte känna att ni borde bestämma över Sveriges hela yta vore det väl bättre?

3) Det är sant att detta är ett scenario vi kan se historiskt och i samtiden.[/quote]

4) Detta är också sant. Det eviga problemet vi människor verkar ha är att forma makten enligt rätt proportioner - makten börjar småskaligt och tenderar att växa till ett monster, på folkets bekostnad. men en total de-centralisering har också sina inneboende faror, vilka jag har beskrivit för dig. Jag tycker inte du ska blunda för dessa.[/quote]

Precis, det enda farorna jag kan se är om folk som vill vara centraliserade inte får vara det, dvs vara emot all makt är fel, men att vara emot ofrivillig makt är rätt.

5) Kanske. Men OM jag skulle tvingas se mitt land delas så skulle det vara mer än vad jag kan bära. Jag skulle se det som ett oerhört brott mot oss som folk, och jag skulle - givet chansen - bekriga och försöka döda de skyldiga. Ett delat Sverige där blattar får leva i välmåga på svensk mark, medan vår enda plats på jorden krymper, är en styggelse.[/quote]

Det skulle vara mer än vad du kan begära om Sverige hålls ihop bara på din vilja. Din plats är inte min plats, precis som att du säger att din plats inte är blattarnas plats. Om du vill kalla min mark för Sverige men jag vill kalla den Världens Flyktingförläggning borde väl inte du kunna stoppa mig? Isf går du samtidigt med på att om vi blir tillräckligt många en gång kan döpa om din mark till Världens Flyktingförläggning.

Om du nu är så säker på att mångkultur är dåligt, är det inte bara bättre att du och nationalisterna får ert samhälle som kommer växa och må bra utan våldsbrott etc. Sedan låta Rosengård och Rinkeby ta över resten av Sverige som sedan förr eller senare kan banka på er dörr och be om nåd. Skulle det inte vara en befrielse att tillslut kunna få rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Billftw, diskussionen är inte hypotetisk. Det är inte genomförbart, att "förbjuda allt dåligt".
Du förespråkar en (invandrings)politik, som de facto påför andra människor ett stort lidande - våldtäkter, misshandel, mord m.m. - och det verkar du vara medveten om...

Är inte diskussionen hypotetisk? Då är det väl genomförbart?
Varför skulle det inte vara MÖJLIGT att förbjuda allt dåligt, bara skriva ner det i lagboken och låta Polisen bura in alla som begår det nya brottet?

Om jag vill ha en invandringsspolitik som BEGRÄNSAS till en persons mark och pengar ENDAST. Hur kan det möjligtvis påverka andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Jag tror att de flesta (svenskar) håller med dig på den punkten.
En fråga är, hur ska man komma till rätta med de "förlorade" städer vi redan har? Hur mycket av vår minskade välfärd ska vi offra till? Jag tänker närmast på satsningarna som ska inledas i Malmö.
Hur mycket ska skäras av äldreomsorg och sjukvård för att betala detta?

Precis, varför ska ni försöka ta tillbaka Rosengård? Vilket oerhört kostsamt och våldskrävande projekt. Slipper vi staten kan ni styra på er egendom. Skapa ett nationalistiskt samhälle, det som ni kämpar för i världens motvind just nu ligger bakom dörren. Är ni redo att ta steget?
Citera
2012-01-08, 18:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Nej, nej, nej, Orzion. Det här duger inte. Nu säger du att det inte FINNS etniska grupper som är överrepresenterade. Nyss sa du att du inte VISSTE varför det var på det sättet.

En motsägelse.

Exakt var står du ifrågan?

Är vissa folkslag överrepresenterade eller existerar ingen överrepresentation?

Säg det till mig.
Jag står upp för den enskilda människan och den enskilda individen. Jag tänker inte ställa grupper mot varandra och försöka skapa splittring och konflikter det är er rasisters jobb. Istället ser jag till den enskilda människan och försöker skapa sammanhållning.
Citera
2012-01-08, 18:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ok. Men samtidigt så sa du följande:

Info: Men att medvetet vålla svenskars död, det anser du vara acceptabelt?
Orzion: Nej

Vi vet att många etniska svenskar dött pga våld från invandrare, Flashbacks krim-avdelningar är fulla av sådana exempel.

Men om du tycker att orden "vålla svenskars död" känns obehagliga kan du byta ut de mot "skapa svenska brottsoffer". Frågeställningen är samma.
Svaret är det samma fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in