2012-01-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Bland invandrarna är det en högre andel som är egenföretagare än bland svenskar. Egenföretag är mycket viktigt för vårt lands ekonomi. Många invandrare har till exempel erfarenhet av att driva pizzerior, gatokök och diverse butiker.

När man lyssnar på exempelvis Maud Olofsson får man lätt intrycket att hon och likasinnade anser att etniska nordeuropéer helt saknar förmåga att driva företag och att utan invandrare så skulle alla affärslokaler stå tomma.
Vad tror du själv om ett sådant scenario?

Jag kan säga vad jag tror:
När jag växte upp på 80-talet så drevs de flesta små affärsverksamheter fortfarande av svenskar och i ett tänkbart framtida etniskt rensat samhälle kommer naturligtvis pizzerior, kiosker m.m. fortfarande att existera så länge det finns en efterfrågan.

Man bör även komma ihåg att många småföretag, såsom solarier, videobutiker, kiosker; i många fall åtminstone delvis används för att tvätta svarta pengar vita. Den enda grupp som jag med någorlunda säkerhet kan uttala mig om är syrianerna vars bröllopsverksamhet omsätter enorma belopp. Därutöver förekommer inkomster från illegala spelklubbar och annan brottslig verksamhet.

Som helt och hållet laglydig affärsidkare konkurrerar jag idag alltså inte på samma villkor eftersom min verksamhet inte kommer att vara tillräckligt lönsam. Det kommer den inte vara för gemene syrian heller men där fyller den åtminstone en annan - vi kan kalla det, "informell" - funktion.
Citera
2012-01-06, 00:29
Medlem
Citat:
Du missförstår mig, nu ska jag försöka förklara så grundligt så möjligt så att du inte kan missförstå mig.
Jag gillar inte våldtäkter, jag försvarar inte våldtäkterna på något sätt, jag tycker det är bedrövligt när någon blir våldtagen jag ser inte svenskarna som ett förbrukningsverktyg. MEN, bara för att vissa invandringsgrupper idag är överrepresenterade inom våldtäkter behöver det inte betyda att de alltid kommer vara det. Det är fel att resonera att resonera så, förstår du inte det själv?

Ok, så du står med andra ord inte för det här längre:
Citat:
Nej det är aldrig possitivt att någon blir våldtagen. Visst invandringen kostar pengar, men jag tror att vi kommer få tillbaka de pengarna vi satsade.

Så du tycker det är värt att chansa och låta svenskar bli misshandlade, mördade, rånade och våldtagna för att invandrarna "kanske" inte kommer att göra likadant i framtiden? Du tycker det är värt att behandla svenskarna som försökskaniner i ett experiment för att du tror att invandrarna kanske inte kommer att fortsätta vara kriminella.
Citera
2012-01-06, 00:30
Medlem
Citat:
...MEN, bara för att vissa invandringsgrupper idag är överrepresenterade inom våldtäkter behöver det inte betyda att de alltid kommer vara det. Det är fel att resonera att resonera så, förstår du inte det själv?

Tror du att etniska svenskar någon gång i framtiden kommer att vara överrepresenterade negrer i våldtäktstatistiken?
Citera
2012-01-06, 00:32
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Nej, snarare är det precis som "Fråga rasisterna" att ställa frågan varför någon är rasist. I den tråden får frågeställaren svar på tal men det verkar omöjligt att få från dig i alla fall.

http://www.bgf.nu/kriget/svenskmesar.html

Här är ett litet exempel som vem som helst kan googla fram. Personerna som uttrycker föraktet är mångkulturalister.
Hm, några idioter hatar svenskar vart kan man läsa att nästan alla mångkulturalister hatar vita?

Citat:
http://tankesmedjanfeminix.blogspot.com/2011/10/reinfeldt-ger-svenskforaktet-ett.html
Det där utalandet håller jag knappt med Reinfeldt om, men visar videon på att han öppet hatar vita?
Citat:
Jag kan spamma vidare med exempel men vill som sagt inte spamma ned tråden med OT. Nu kan vi släppa den här frågan eftersom du inte kommer att besvara den. Istället kommer du låtsas att det inte existerar vare sig ett förakt mot vita eller svenskar. Gäsp...
Ja, jag kan förstå att det blir för mycket OT. Synd jag hade gärna diskuterat frågan mer.
Citera
2012-01-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Visst. Så är det. Men det innebär också att folket inte har fått säga sitt i denna fråga. Och då statistiken visar att folket tycker tvärtom som politikerna så kan man säga att politikerna har kört över folket i denna fråga. Och resultatet av denna överkörning ser vi bl.a i Malmö, som har förvandlats från en idyll till ett våldsinferno på bara några decennier.

Var kan jag se denna statistik? håller med dig här att politikerna kört över folket i immigrationsfrågorna men skulle gärna vilja se denna statistik.
Citera
2012-01-06, 00:36
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Nja, då har du nog missförstått mig. Jag menade på att svenska utvecklingsstörda inte tillför samhället något.
Men du jämför kostnaden för svenska utvecklingsstörda med kostnaden för omhändertagandet av icke utvecklingsstörda somalier, irakier, afghaner - varför, undrar jag då?

Alla samhällen har mindre begåvade, bemedlade eller lyckosamma att ta hand om. Jag tror att väldigt få svenskar har något emot att se en del av deras skattepeng gå till att ta hand om dessa svenska individer som på ett eller annat sätt haft otur i livet och därmed inte kan ta hand om hela sin egen försörjning.

Då menar du att dessa svenska otursfåglar ska jämföras med invandrande somalier, afghaner, kurder och andra icke arbetande bidragstagare (ja, statistiken talar sitt tydliga språk; därmed inte sagt att ALLA är det!), och att samma svenska skattebetalare måste känna samma samhörighet och ansvar för att föda dessa utländska medborgare. Om vi inte gör det, så är det samma sak som att vi vill utvisa utvecklingsstörda svenskar- eller hur menar du?

Jag kan säga att jag personligen kan se en rejäl neddragning av antalet invandrare från MENA-länderna utan att för den skull vilja utvisa svenska utvecklingsstörda för att de inte är produktiva. Är det på något sätt svårt att förstå för dig?

Varför vill du förresten göra skillnad på svenska utvecklingsstörda och utländska utvecklingsstörda? Borde vi inte se till att hjälpa alla människor med utvecklingsstörning? Alltså; borde det vara ett asylskäl att vara utvecklingsstörd icke-svensk? Om det ändå inte spelar någon roll om man tillför det nya samhället något, så borde det väl vara en självklarhet?
Citera
2012-01-06, 00:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekob
Var kan jag se denna statistik? håller med dig här att politikerna kört över folket i immigrationsfrågorna men skulle gärna vilja se denna statistik.

Här finns länkar till lite statistik:

https://www.flashback.org/sp34935195
Citera
2012-01-06, 00:40
Medlem
Mångkulturalismen är död!

Innan jag lämnar tråden skulle jag önska att mångkulturalister med öppet sinne ser den här intressanta videon:http://www.youtube.com/watch?v=y6dDMU_JfXw&feature=player_embedded

Lyssna noga på vad forskaren Tino Sanandaji säger.

Förstår ni vad mångkultur innebär för ett land vars huvudelen av majoritetsbefolkningen är splittrade.. förda bakom ljuset och identitetslösa - orsakat av etablerade mediers propaganda och politikernas inkompetens? Våldsamma strider mellan olika etniska och kulturella grupper som strider om svenskt territorium är vad som väntar i framtiden. Gonatt!
Citera
2012-01-06, 00:41
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Innan jag fortsätter på ämnet våldtäckt, som är så hett bland invandringskritiker, vill jag veta vad du tror är förklaringen bakom varför män våldtar (främst män)? Vilka är det som du tror våldtar? Och varför just de personerna? Finns det något mönster? Svara inte "för att de är kåta", alla som är kåta våldtar inte.
När det gäller invällarnas våldtäktsbenägenhet så finns det fler faktorer. Dels är det kulturellt betingat då de kommer från samhällen med vidrig kvinnosyn. Det finns också en större mängd genetiska defekter som kan förklaras med inavel. Det har även visat sig att många folkslag bl a negroider har högre testosteronhalt vilket är en drivkraft för att begå, inte bara sexualbrott, men också andra brott.
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Hur länge ska invandrare vara tacksamma menar du? Dessutom så vet du inte vad de har varit med om! Deras föräldrar kan ha blivit mördade framför deras ögon, de själva kan ha blivit torterade, förföljda och att ta sig till Sverige är inte alltid så lätt, speciellt inte som asylsökande. Att först vara med om skit och sedan behöva bevisa det. Jag tror inte du förstår hur mycket många asylsökande har lidit. Jag tror inte att PTSD är allt för ovanligt bland asylsökande.
Men då menar du att de kan bete sig samhällsvidrigt för att de haft det taskigt innan? Ja, jag är benägen att hålla med men betänk då farligheten i att släppa ut, traumatiserade, krigsskadade män i samhället utan någon som helst kontroll.
Våldtäkt används kutymt som ett maktmedel i krigsföring. Då måste vi ju ha skarp kontroll på dessa om de söker asyl här. Det förstår du väl? Vi kan ju inte äventyra vår befolknings säkerhet bara för att vi vill leka altruister.
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Vad är det för fel med att ha många kulturer?
Har du bara en skiva? Äter du bara en maträtt? Har du bara ett klädesplagg på dig?

VAd är det för fel med att kunna välja vad man vill äta, vem man vill ligga med, hur man vill gå klädd, vilken musik man lyssnar på, vilken gud man vill tro på?

Bara för att man kan välja - måste man mörda andra för det?
Kriminalitet har inget med mångkultur att göra?

Känner du en enda invandrare?
Jag ställde raka frågor. Jag noterar att du vägrar svara utan väljer istället att ställa motfrågor.
Sorgligt men sant men mångkulturalisten, sån är han.
Citera
2012-01-06, 00:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Vad har du för källa på att det var 6 individer som utförde alla våldtäkter? Det låter inte troligt.

Jag tror jag vet var siffran 6 kommer ifrån. Det verkar vara alla överfallsvåldtäkter med känd gärningsman under 2010 i Oslo. Dvs har inget med siffran 48 under 3 år att göra.

Citat:
"Overfallsvoldtektene omhandler imidlertid kun 6 forhold, hvor samme gjerningsmann sto ansvarlig for to (5 unike personer mistenkt/siktet i 6 anmeldelser). I 4 av de seks anmeldelsene (3 unike menn) var gjerningsmannen fra Midt-Østen, i en overfallsvoldtekt var mannen fra Afrika, og i en annen fra Asia."

Sidan 55:
https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_1309.pdf

Så vi kan avfärda siffran 6, såvida inte mångkulturisten hushlittledarling överraskar oss med en annan källa(?)
Citera
2012-01-06, 00:45
Medlem
det råder stor bostadsbrist, varför ska vi ta in över 100 000 invandrare varje år om vi inte ens har bostäder till dom som finns här?

det råder hög arbetslöshet, minskar vi arbetslösheten genom att ta in mer folk?

blir slumförorterna tryggare, säkrare, blir det bättre ställt här om man fortsätter att ta in invandrare utan att få ordning först? och ge dom som redan är här en möjlighet att komma in i samhället istället för att vara segregerade i slummen.

varför minskar de europeiska länderna kraftigt på invandringen men inte Sverige? har alla andra europeiska länder fel i invandringsfrågorna?

varför döljs identiteten i media när invandrare gör brott men inte svenskar?
Citera
2012-01-06, 00:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Vad tycker ni mångkulturalister om nedanstående utveckling, känns mångkulturen som ett lyckat projekt med tanke på att Sverige förväntas försämras i så hög grad? Önskar ni att ni gjort något annorlunda? Tror ni att våra förfäder är stolta över oss?

FN rapporterar att Sverige förväntas ha världens sämsta HDI-utveckling (-5%) från 2010 till 2030. Sverige förväntas år 2030 ligga på en lägre levnadsstandard än Libyen, Mexiko och Kuba.
http://hdr.undp.org/en/reports/global/hdr2010/papers/HDRP_2010_40.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in