Citat:
irritationen är ett faktum vilket hämmar mig i diskussionen just nu, och det du påstår är att svensken inte har kultur, vi svenskar har bara kultur tack vare alla invandrare. Du framställer det som alla andra dummerjönsar som tror på massinvandring, du trampar på min identitet genom att säga att den inte finns. Du säger att jag ska respektera invandrare av alla slag, respektera att du är herre över ditt eget liv. Att jag ska acceptera att jag inte har någon kultur som är svensk, Vad är det för fel på dig. Du är säkert mångkulturell i flera avseende, men svensk kultur är inte tensta, rinkeby mm de är allt det andra som är sverige, det som i dag skall suddas ut. Jag tvingar ingen att tycka och tänka som de vill, du får tillhöra vilken kultur du vill, äta skinka på jul, ägg på påsk, snaps på midsommar osv.. Men det är dumt och enfaldigt att påstå att svensk kultur kommer av invandringen. sedan kanske du inte är idiot...men....iallafalll.......!
Läs min text igen, du lägger många ord i min mun.
på inget sätt har jag någonsin velat nedvärdera svensk kultur, jag är ju själv svensk och kulturen är lika viktig för mig som för någon annan, det finns gott om svensk kultur och det är inget fel på det, men jag ser ingen anledning till att man inte kan bilda sin egen uppfattning om vad som är kulturellt viktigt. Kultur är ju vad du gör den till, och genom att själv upprätthålla traditioner och seder kan du eller vem som helst för den delen se till att ditt arv förblir intakt, olika kulturer kan förekomma i samma samhälle, det är bara fråga om motivationen att upprätthålla dem.