2012-09-05, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing2say
Gorgoroth

Arbetsskygga invandrare? Varför tror du det?
Det jag har lärt mig i samtal med flyktingar är att de flesta verkar tycka välfärdssamhället är förjävligt, eftersom det är så svårt att få jobba i Sverige.

Du verkar inte ha läst på om hur man går tillväga för att få arbete här som flykting?
Tror du att det är invandrarna som har bestämt att de måste vänta på än det ena än det andra för att få arbetstillstånd?

Eller trodde du att en flykting som kommer hit är godkänd för att börja arbeta dagen efter?

Du kan ju inte vara på riktigt? Varför tror du att majoriteten av "flyktingar" söker sig till Sverige?
Klimatet och våra härliga vintrar? Infrastrukturen? Majstången eller bidrag?
Känner du många Somalier? Somaliska kvinnor verkar ju inte vara speciellt intresserade att jobba direkt. Klart som fan det är svårt att få jobb om man tokvägrar att ens försöka integrera sig och anpassa sig i samhället. Alla har ett eget ansvar. Och 90% av somalierna verkar inte speciellt redo att ta något ansvar alls, utan förlitar sig helt och hållet på bidrag.

Låt mig gissa...du känner MASSOR av invandrare som är läkare, forskare och civilekonomer? Och den erfarenheten gör att du tar för givet att alla är lika duktiga?
Citera
2012-09-05, 14:28
Medlem
Nothing2says avatar
Cimmerian

Det är kanske samma magiska tänk som du har om att Sverige skulle vara så perfekt utan invandring.

Sverige har stått still.. eller gått bakåt. För 30 år sedan var det bara att kliva ut som 15-åring och få ett fast jobb. Idag kan man knappt kliva ut som 30-åring med högskoleutbildning och få ett jobb. Dessutom verkar inte Sverige intresserad av att ta in ny dyr teknik vid ex tandvård eller optiker. Där just verkar det som att andra länder går före.

Och ja, självklart är det invandrarnas fel att företagen flyttar utomlands. Att de bestämt att det ska ta ungefär två år innan man får arbetstillstånd, och komma ut på en arbetsmarknad som har ofantligt få arbeten per sökande.

Invandrarna bestämde att det är bättre att företagen gör livet osäkert för svenskar, genom att hyra in arbetskraft så att de inte behöver ha huvudansvaret, och kan ta in arbetskraft vid toppar osv.

Vilket tur att invandrarna har fixat upp Sverige så fint åt oss då, när vi inte har något ansvar alls. Så när de flyttar, då kommer företagen tillbaka till Sverige igen. Sjukskrivningen och arbetslösheten, effiktiviseringen och vinstintresset försvinner. Alla svenskar får jobba och får en helt annan mening med livet. Ja, den lösningen verkar rimlig.

Vilket mäktigt folk som kommit hit! Klarar vi av det utan de?
Citera
2012-09-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
...

Vi har aldrig tidigare haft en diskussion om detta förut där du har presenterat de bevis som finns kring kriminalitet och gener, oavsett om du först påstår det och sedan säger "Jaså? Då blandade jag ihop dig med någon annan, sorry för det." Så ta och lägg upp alla bevis på kriminalitet och gener så kan vi börja diskussionen därifrån. Blir det bra cimmerian?

Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Du kan ju inte vara på riktigt? Varför tror du att majoriteten av "flyktingar" söker sig till Sverige?
Klimatet och våra härliga vintrar? Infrastrukturen? Majstången eller bidrag?
Känner du många Somalier? Somaliska kvinnor verkar ju inte vara speciellt intresserade att jobba direkt. Klart som fan det är svårt att få jobb om man tokvägrar att ens försöka integrera sig och anpassa sig i samhället. Alla har ett eget ansvar. Och 90% av somalierna verkar inte speciellt redo att ta något ansvar alls, utan förlitar sig helt och hållet på bidrag.

Låt mig gissa...du känner MASSOR av invandrare som är läkare, forskare och civilekonomer? Och den erfarenheten gör att du tar för givet att alla är lika duktiga?

Om vi slutar med den typen av bidrag, kan vi få igång dessa somalier? Kommer det att finnas några somalier överhuvudtaget i Sverige? Om Staten slutar mata lata jävlar i samhället så kommer alla att jobba för att överleva eller dra någon annanstans......Simpelt och sparar massor av pengar i statskassan....

Den här tråden är ju en samling för tjockskallar med argument på barnnivå. Jag väntar på dina källor cimmerian så vi kan visa var skåpet ska stå....
Citera
2012-09-05, 14:37
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Cimmerian

1) Det är kanske samma magiska tänk som du har om att Sverige skulle vara så perfekt utan invandring.

2) Sverige har stått still.. eller gått bakåt. För 30 år sedan var det bara att kliva ut som 15-åring och få ett fast jobb. Idag kan man knappt kliva ut som 30-åring med högskoleutbildning och få ett jobb.

3) Dessutom verkar inte Sverige intresserad av att ta in ny dyr teknik vid ex tandvård eller optiker. Där just verkar det som att andra länder går före.

1) Än en gång - det har jag aldrig sagt. Jag säger att ett Sverige utan svartmuskiga invandrare är ett tryggare och rikare Sverige, ett Sverige med långt färre våldsbrott och våldtäkter, utan etnisk segregation. Detta är BÄTTRE enligt mig. Men kanske inte enligt dig - fast hur du resonerar då får du gärna redogöra för.

2) Du kan inte historia. Läs på. Sådant skiftar alltid över tid, och har med ekonomin att göra, omvärldens stabilitet, etc. Du tänker linjärt - som alla västerlänningar, vilket faktiskt skapar märkliga effekter vad gäller analyser av skeendena. Utveckling är inte linjär, det går i vågor, i upp- och nedgångar. De tider du ser nu har svenskarna sett förr - det är bara det att du inte har läst vår historia tillräckligt noggrant.

3) Men kära nån. Har det undgått dig att Europa och Väst står inför en ekonomisk kris som saknar motstycke sedan Depressionens dagar? Hela Väst dras med stora statsskulder och är fångade i ett perverst ekonomiskt system där girighet och egoism är orden för dagen, och som slutligen drabbar oss alla negativt, kanske rent av dödligt negativt.
Senast redigerad av Cimmerian 2012-09-05 kl. 14:54.
Citera
2012-09-05, 14:45
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow

Så ta och lägg upp alla bevis på kriminalitet och gener så kan vi börja diskussionen därifrån. Blir det bra cimmerian?

Den här tråden är ju en samling för tjockskallar med argument på barnnivå. Jag väntar på dina källor cimmerian så vi kan visa var skåpet ska stå....

http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1.pdf

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet

http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/gang-rape-is-it-a-race-issue-1711381.html

http://www.wired.com/politics/law/magazine/16-01/ps_dna

http://www.sourze.se/Fakta_om_v%C3%A5ldt%C3%A4kt_10375733.asp

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1004084,00.html

http://teammccallum.wordpress.com/3-laws-of-behaviour-genetics/
Citera
2012-09-05, 15:01
Medlem
Nothing2says avatar
Gorgoroth

Ja precis som vi svenskar. Alla är läkare, civilekonomer och chefer. Riktigt duktiga och intelligenta.

Självklart är Sverige det enda landet i världen som betalar ut bistånd till flyktingar i det egna landet. Andra länder slänger ut sina asylsökande gäster i containrar på bakgården och låter de klara sig bäst de kan själv. Därför de har så högt antal hemlösa, och inga asylsökande flyktingar.

Bara Sverige som tar emot obegränsat antal flyktingar, för att inga andra länder tar emot några alls. Stackars stackars oss. Varför ska vi dela, när ingen annan gör det..

I alla andra länder i Världen förväntas invandrarna börja jobba 24 timmar efter sin ankomst. Annars får de inget rum, inga kläder, ingen hjälp eller stöd.
Det är bara Sverige som försöker vara mänskliga.. klart vi måste protestera.

Så dumt av mig att tro att andra länder gör något.
Citera
2012-09-05, 15:06
Medlem
Nothing2say

Du har glömt svara på en del av Cimmerians frågor på förra sidan och sen skulle jag vilja se dig krossa honom nu när han har backat upp sina påståenden!
Citera
2012-09-05, 15:11
Medlem
Nothing2says avatar
Cimmerian

1.
2. Jag vet. Det var min dolda poäng. Vad har invandringen med världsekonomin och arbetslösheten att göra? Mer än att krig är väldigt gynnsamt för en del länders plånböcker, förödande för andra där krigen raserar hela länder.

3. ...statsskulder och är fångade i ett perverst ekonomiskt system där girighet och egoism är orden för dagen, och som slutligen drabbar oss alla negativt, kanske rent av dödligt negativt.
precis. Vi har ju lite samma tankar du och jag
Precis så bra är Sverige... Och det är de där sabla invandrarnas fel att ekonomin i världen kraschar. Och varför har andra länder utvecklat tekniker trots sina ekonomiska kriser.
Allt är deras fel. Du har så rätt
Vi hade förmodligen inte vetat vad girighet och egoism var utan de heller.. därför det blir så mycket bråk.

Det är de som är roten till allt onda! Vilket mäktigt folkslag!
Citera
2012-09-05, 15:13
Avslutad
Citat:
Gorgoroth

Ja precis som vi svenskar. Alla är läkare, civilekonomer och chefer. Riktigt duktiga och intelligenta.

Självklart är Sverige det enda landet i världen som betalar ut bistånd till flyktingar i det egna landet. Andra länder slänger ut sina asylsökande gäster i containrar på bakgården och låter de klara sig bäst de kan själv. Därför de har så högt antal hemlösa, och inga asylsökande flyktingar.

Bara Sverige som tar emot obegränsat antal flyktingar, för att inga andra länder tar emot några alls. Stackars stackars oss. Varför ska vi dela, när ingen annan gör det..

I alla andra länder i Världen förväntas invandrarna börja jobba 24 timmar efter sin ankomst. Annars får de inget rum, inga kläder, ingen hjälp eller stöd.
Det är bara Sverige som försöker vara mänskliga.. klart vi måste protestera.

Så dumt av mig att tro att andra länder gör något.

Varför låter du inte invandrare bo hemma hos dig då? Eller är du en hycklare?
Ja invandrare får bo i Sverige, på skattebetalarnas bekostnad. Och Sverige har inte haft omröstning om det heller.
Sverige är, och ska inte vara världens samvete.
Citera
2012-09-05, 15:13
Medlem
Nothing2says avatar
FightForGlory

Jaha.. förlåt. Får leta upp vid en annan tidpunkt. Ska göra lite annat.
Citera
2012-09-05, 15:15
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Och varför har andra länder utvecklat tekniker trots sina ekonomiska kriser.

Vi hade förmodligen inte vetat vad girighet och egoism var utan de heller.. därför det blir så mycket bråk.

Sluta tramsa dig. Jag har INTE påstått det du här yrar om. Skärp dig.

Och nu är det lite källdags:

Jag vill veta vad du grundar det fetade citatet på, tack. Vilka andra länder har utvecklat sina "tekniker", och vad exakt ÄR "tekniker" för något. Förtydliga, tack.
Citera
2012-09-05, 15:16
Avslutad
Citat:
Cimmerian

1.
2. Jag vet. Det var min dolda poäng. Vad har invandringen med världsekonomin och arbetslösheten att göra? Mer än att krig är väldigt gynnsamt för en del länders plånböcker, förödande för andra där krigen raserar hela länder.

3. ...statsskulder och är fångade i ett perverst ekonomiskt system där girighet och egoism är orden för dagen, och som slutligen drabbar oss alla negativt, kanske rent av dödligt negativt.
precis. Vi har ju lite samma tankar du och jag
Precis så bra är Sverige... Och det är de där sabla invandrarnas fel att ekonomin i världen kraschar. Och varför har andra länder utvecklat tekniker trots sina ekonomiska kriser.

Hitta EN enda kommun i Sverige som går plus på invandringen. Länka gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in