2012-01-06, 16:10
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Varför är det så inom mångkulturen att alla kulturer främjas utom den svenska? När någon som tex SD försöker främja svenskheten så blir ni ju helt vansinniga. Det verkar inte finnas plats för svenskheten i ert mångkulturella paradis.

Kan det bero på att mångkulturen per definition kräver att svenskheten trycks undan till förmån för andra kulturer och att ni därför är inställda på att förtrycka? När är i så fall svenskheten tillräckligt undantryckt för er? Finns det någon gräns? Om all världens kulturer skall samsas inom Sveriges gränser på ett likvärdigt sätt så får man anta att det inte blir mycket plats kvar för svenskheten.
Staten bör vara neutral till olika kulturer, staten bör dock se till att människors grundläggande mänskliga rättigheter försvaras, värnas och tryggas.
Citera
2012-01-06, 16:11
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Staten bör vara neutral till olika kulturer, staten bör dock se till att människors grundläggande mänskliga rättigheter försvaras, värnas och tryggas.
Så du motsätter dig den ändring av grundlagen som antogs över folks huvuden nyligen om att olika kulturer skall främjas av staten?
Citera
2012-01-06, 16:14
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billftw

Därför är liberaler inte era fiender, utan snarare era allierade då ni kommer ha fulla rättigheter att upprätta ett etniskt homogent samhälle.

Så generöst. Vi HADE ett sådant samhälle i tusen år, och ni liberaler tog det ifrån oss med era galenskaper. Nu, när massivt våld börjar te sig som den enda lösningen att städa upp efter era stollerier, säger du att, visst, ha ni ert homogena Sverige om ni vill, inte oss emot.

Ni liberaler är värst av alla. Vänsterfolk är enbart förvirrade, ofta unga och okunniga och föga disciplinerade - men de menar väl i grunden, och deras grundläggande idéer, om de hålls måttliga och minus mångkulturen, är sunda och fungerande. Ni däremot, är ofta utbildade och listiga och medvetna om exakt vad ni gör.
Citera
2012-01-06, 16:14
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Varför är det så inom mångkulturen att alla kulturer främjas utom den svenska? När någon som tex SD försöker främja svenskheten så blir ni ju helt vansinniga. Det verkar inte finnas plats för svenskheten i ert mångkulturella paradis.

Kan det bero på att mångkulturen per definition kräver att svenskheten trycks undan till förmån för andra kulturer och att ni därför är inställda på att förtrycka? När är i så fall svenskheten tillräckligt undantryckt för er? Finns det någon gräns?

Nej det finns ingen gräns. Varför skulle det? Om 99% av landet vill byta kultur så borde väl inte du ha någon makt att stoppa dem? Kan vi inte lika gärna starta Shack-demokraterna som anser att shack förtrycks då folk väljer fotboll istället?

Jag blir inte vansinnig av att vissa propagerar för att vi borde äta mer köttbullar eller dansa runt fler träd vid olika tider på året. Låter rätt löjligt. Något jag dock blir lite vansinnig på är att ni försöker få alla som bor på denna landyta att leva en viss livsstil.
Citera
2012-01-06, 16:17
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Så generöst. Vi HADE ett sådant samhälle i tusen år, och ni liberaler tog det ifrån oss med era galenskaper. Nu, när massivt våld börjar te sig som den enda lösningen att städa upp efter era stollerier, säger du att, visst, ha ni ert homogena Sverige om ni vill, inte oss emot.

Ni liberaler är värst av alla. Vänsterfolk är enbart förvirrade, ofta unga och okunniga och föga disciplinerade - men de menar väl i grunden, och deras grundläggande idéer, om de hålls måttliga och minus mångkulturen, är sunda och fungerande. Ni däremot, är ofta utbildade och listiga och medvetna om exakt vad ni gör.

Jag kan inte ta ansvar för vad som hände för tusen år sedan. Kan vi inte prata om vad vi borde göra nu? Ni får ha ert homogena samhälle, inte Sverige som vi känner det idag, då ni inte äger hela Sverige.
Citera
2012-01-06, 16:20
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Staten ska styras av en regering vilken är folkvald, det innebär att majoritetens åsikter är de som gäller.
En stat i ett demokratiskt land kan eller ska därför inte vara neutral.

Idag så ser vi tyvärr att staten inte går folkets ärende, då massinvandringsprojektet inte har en folklig förankring.
Du som nyliberal borde verkligen inte förespråka att staten ska stå över folkets vilja.
Citera
2012-01-06, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
Läs min text igen, du lägger många ord i min mun.
på inget sätt har jag någonsin velat nedvärdera svensk kultur, jag är ju själv svensk och kulturen är lika viktig för mig som för någon annan, det finns gott om svensk kultur och det är inget fel på det, men jag ser ingen anledning till att man inte kan bilda sin egen uppfattning om vad som är kulturellt viktigt. Kultur är ju vad du gör den till, och genom att själv upprätthålla traditioner och seder kan du eller vem som helst för den delen se till att ditt arv förblir intakt, olika kulturer kan förekomma i samma samhälle, det är bara fråga om motivationen att upprätthålla dem.
Men i dagens får vi ju inte anamma den svenska kulturen, du skrev ju själv på ett sådant sätt att man tolkar det som om du menar att den svenska kulturen kommer ur invandringens mångkulturella särarter, svensken har ingen kultur. det är inte upp till varje egen individ att skapa den svenska kulturen, den skapas kollektivt. kebabb, tacos, pizza är inte svensk kultur. Svensk kultur är som du säger seder och bruk = traditioner. Det är inte vad DU gör den till, det är något som skapas utifrån majoritetens levene.
Citera
2012-01-06, 16:25
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Staten ska styras av en regering vilken är folkvald, det innebär att majoritetens åsikter är de som gäller.
En stat i ett demokratiskt land kan eller ska därför inte vara neutral.

Idag så ser vi tyvärr att staten inte går folkets ärende, då massinvandringsprojektet inte har en folklig förankring.
Du som nyliberal borde verkligen inte förespråka att staten ska stå över folkets vilja.

Så varför är du fortfarande för en stat? Du vill ha ännu en "folkvald" elit som ännu en gång kan främja sig själva framför oss. Din dröm är ju att 5,7%-iga SD ska styra landet och då förtrycka andra på samma sätt som du känner dig förtryckt nu. Varför göra om samma misstag om och om igen?
Citera
2012-01-06, 16:27
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Så varför är du fortfarande för en stat? Du vill ha ännu en "folkvald" elit som ännu en gång kan främja sig själva framför oss. Din dröm är ju att 5,7%-iga SD ska styra landet och då förtrycka andra på samma sätt som du känner dig förtryckt nu. Varför göra om samma misstag om och om igen?
Vad yrar du om, var i mitt inlägg skriver jag det, samt hur i helvete fick du mig till SD-sympatisör?
Citera
2012-01-06, 16:29
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undulatbajs
Förlåt att jag säger det, men en aura av dumhet omger det här inlägget. Du låter så korkad.

Du kan ju svara på lite frågor istället, och visa hur smart du är.

Han sätter fingret på något mycket vanligt hos er antivita. Nämligen att ni är snabba att hylla icke-vitas egenskaper, till och med koppla dessa egenskaper till deras etnicitet, men mindre snabba att hylla vita eller erkänna att vi skulle äga några framträdande egenskaper kopplade till vår etnicitet.
Citera
2012-01-06, 16:30
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtisak
Jo vi svenskar ÄGER HELA SVERIGE, invandrare är bara hyresgäster. KOM I HÅG DET.
Vet du det finns till och med ett kontrakt på det.

Vad äger du? Äger du min tomt i Norrland på något sätt? Tycker du att du borde det?

Om jag vill bjuda in folk från andra länder till min egendom så ska väl inte du, 100 mil bort kunna stoppa det. Jag är emot att andra ska påverkas av mina åtaganden ja, men jag är också emot att andra ska välja dina åtaganden åt dig.
Citera
2012-01-06, 16:31
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Nej det finns ingen gräns. Varför skulle det? Om 99% av landet vill byta kultur så borde väl inte du ha någon makt att stoppa dem? Kan vi inte lika gärna starta Shack-demokraterna som anser att shack förtrycks då folk väljer fotboll istället?

Jag blir inte vansinnig av att vissa propagerar för att vi borde äta mer köttbullar eller dansa runt fler träd vid olika tider på året. Låter rätt löjligt. Något jag dock blir lite vansinnig på är att ni försöker få alla som bor på denna landyta att leva en viss livsstil.
Man ser vilken förlöjligande och nedvärderande attityd du har gentemot svenskheten. Jag tror inte du har samma attityd mot andra kulturer. Nej då är det minsann respekt som skall visas oavsett hur fanatiskt barbariska de andra kulturella yttringarna är. Er svenskfientlighet bekymrar mig.

Kultur handlar utöver ytliga saker som matkultur om värderingar, uppfattningar om rätt och fel, hur vi uppfostrar barn, hanterar konflikt och behandlar varandra mm, det är inget man kan byta ut hur som helst, vissa saker spelar roll och vissa saker bör vi hålla hårt på. Det svenska sättet råkar vara förträffligt på många sätt. Mångkulturalisternas relativism är förnuftsvidrig.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-01-06 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in