Citat:
Ursprungligen postat av HetHund
Vad är din poäng? Ja, jag tycker om mat från andra länder än Sverige. Ja, invandrare har i mångt och mycket lett till att vi äter mer främmande mat än tidigare (exempelvis kan vi köpa olivolja på annat ställe än apoteket vilket vi bara kunde på 60-talet, med få undantag). Så jo, jag kommer fortsätta hylla annan mat än svensk. Anledningen är att jag tycker om även annan mat än svensk.
Olivolja kom in med EU, inte med somalier och irakier ifall du tror det. Jag ogillar svensk mat och jag ogillar kurdisk kebab och pizza, ser ingen motsägelse där. MENA invandrare har bara tagit med skitmat till Sverige liksom storföretag som Mcdonalds och Burger King.
Bra mat som kommit in i Sverige har gjort det utan massinvandring. Det finns bra italienska, japanska och kinesiska restauranger utan någon stor invandring av italienare, japaner eller kinser. Ifall målet med invandring är bra mat ska du inte ta in invandrare från Somalia, Irak, Afghanistan och balkanzigenare, du kommer inte äta bra mat ifall du reser till deras länder och likaså är deras kebablanchoneter, fakepizzerior och korvgrill inte vad jag skulle kalla bra rik matkultur.
Svensk mat är åtminstone nyttigt även ifall jag inte gillar det speciellt mycket.