Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Synnerligen homosexuellt att tvätta bilar på så sätt som beskrivs i den här tråden. Vad har ni för bilar som inte tål lite smuts? Spolar på sin höjd av mina en gång om året med högtryckstvätten då man inte längre kan titta på dem utan att själv bli smutsig. Har bara fyrhjulsdrivet, och använder dem till skillnad från bortklemade stadsbor till det dom är till för. Dom ska vara skitiga helt enkelt, annars är dom använda på fel sätt. Avfettning, schampo och vax är fjollerier; en extra rostskyddsbehandling när bilen är ny räcker tills man byter, mer än 5-7 år behåller man dem väl inte. Rosten blir nästa ägares problem.
Vad är den psykologiska förklaringen till att vissa nästan tvångsmässigt tvättar sin bil en gång i veckan? Är det statushöjande att åka omkring i en ren bil, är det någon sorts lerfobi, är det bara för att ha något att göra, eller vad? Fjollerier, som sagt. Jag ser framför mig bortkomna män uppradade på garageuppfarterna i någon förgäten villaförort frenetiskt putsande på fasaden till sina innehållslösa liv, och det får mig bara att förakta stadsbor än mer än jag redan gör.
Det där var nog det dummaste inlägget jag har läst på länge...
Man tvättar och vårdar sin bil av samma skäl som man är noggrann med sina andra grejer (om man nu inte är någon slarver det vill säga...) Vad är trevligast, en skitig, rostig bil som kanske inte är mer än 5-6 år gammal eller en som glänser, är rostfri och ger ett fräscht intryck? Stinker det svett från dina kläder och har du begravt ditt hem med en massa dammråttor överallt?
Jag vet i alla fall vilken jag helst köper...
Sen att vissa kanske lägger löjligt mycket tid på att hålla sina bilar rena, det är en annan diskussion. Det du beskrev i ditt inlägg var inget annat än vanvård, jag personligen skulle inte gå i närheten av en bil som blivit "skött" enligt din beskrivningar. Löjligt att ens skriva ett så dumt inlägg...