2010-08-30, 15:40
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercast
Äntligen klar med denna underbara tråd. Tog mig någon timme igår och någon timme idag att slutföra.

TS, ni är legender och hoppas verkligen Arko skriver en självbiografisk bok av något slag, för jävlar vad bra krönikör, forumskrivare han är!

Diesel är tyvärr död, men jag lever fortfarande. Det är bara litet för tidigt att ge ut en självbiografi vid 28 års ålder.
Citera
2010-08-30, 15:50
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Diesel är tyvärr död, men jag lever fortfarande. Det är bara litet för tidigt att ge ut en självbiografi vid 28 års ålder.
Men med ditt leverne så kanske det är försent vid 30..

Till alla som är nya i tråden, NEJ! man blir inte blind av att dricka teknisk sprit, däremot smakar det inte något vidare....
Citera
2010-08-30, 16:00
Medlem
Undercasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann

Ja, jag läste det igår. Är inte sådan extremeläsare på FB, så det hade jag dessvärre helt missat att han lämnat jorden. Lite sjukt efter ha läst 70 sidor om era erfarenheter med teknisk sprit osv så var det lite sorgligt att tråden tog slut.

Arko: Hur står det till med användningen av det tekniska nu för tiden? Använder fortfarande "gatudroger", som du själv kallar det?
Citera
2010-08-30, 17:04
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tant-astrid
alltså man kan bli blind eller dö av ett glas !!!

får man en bra kontakt med en hb Gubbe kan man få dunken för 300 - 250 spänn om man köper ett gäng dunkar
Jag dricker hellre T-röd, än Hb som jag inte vet var det kommer ifrån.
Citera
2010-08-30, 19:51
Medlem
tant-astrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KusoYarou
Hur kan du ha läst tråden när du hävdar det i fetstil?

va? vadå fetstil vad var frågan
Citera
2010-08-31, 11:30
Medlem
Undercasts avatar
Citat:
ja precis Hb hade vart bra mycket bättre för kroppen än T-röd rekomenderar inte någon att dricka t-sprit arkoman och diesel hade en riktigt hög tolerans nivå plus att dom gick på pulver som gör en ännu mer tolerant för alcohål

alltså man kan bli blind eller dö av ett glas !!!

får man en bra kontakt med en hb Gubbe kan man få dunken för 300 - 250 spänn om man köper ett gäng dunkar

men förövrigt tyckte det var en Dö cool tråd läste igenom hela och fick mig en del skratt

Du har läst tråden och ändå skriver du att man kan dö eller bli blind av ett glas? Inte noterat att det är etanol de dricker, och inte metanol? SOm nämns säkert 15 gånger under dessa 70 sidor. Men det missa du kanske när du läste tråden?

Och som Arko och Diesel skrev i tråden (som du läst) så hade dom ingen ork att köpa hem massa dunkar med sprit då macken låg 4 minuter från deras hus, och att det var billigare för dom att dricka t-röd då alkoholhalten låg på mer, mycket mer än hd som kanske ger 35-40 procent. + som sparar pengar genom att köpa t-röd då 1 t-röd motsvarar ca 3 sjuttifemmor.

Men det vet du ju redan, du har ju läst tråden.
Citera
2010-08-31, 11:58
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
va? vadå fetstil vad var frågan
Fetstil innebär när texten är såhär

KasoYarou undrade hur du kunde hävda att man blir blind eller dör av ett glas T-röd om man dricker det. Du skrev nämligen att du hade läst hela tråden.

Det var inte så svårt att förstå hans fråga enligt mig.
Citera
2010-08-31, 11:58
Medlem
Avva66s avatar
Späder man ut 1 liter T-röd så får man 2.5 liter 40% sprit,
för en kostnad av under 20kr litern. Billigare kan det inte bli.
Men jag föredrar egentillverkad sprit.
Citera
2010-08-31, 15:39
Medlem
tant-astrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Fetstil innebär när texten är såhär

KasoYarou undrade hur du kunde hävda att man blir blind eller dör av ett glas T-röd om man dricker det. Du skrev nämligen att du hade läst hela tråden.

Det var inte så svårt att förstå hans fråga enligt mig.

okej kanske inte efterkollade vad jag skrivit men jag menade att man kan bli blind eller dö av ett glas eller åka ambulans med förgiftning
som sagt det är ju inget nyttigt i
och piggelin glassarna skyddade ju kroppen hade man inte ätit såmycket glass så så
Citera
2010-08-31, 16:23
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
okej kanske inte efterkollade vad jag skrivit men jag menade att man kan bli blind eller dö av ett glas eller åka ambulans med förgiftning
och piggelin glassarna skyddade ju kroppen hade man inte ätit såmycket glass så så
Det är väl för fan inget nyttigt i alkohol som säljs på bolaget heller? Visst kan man åka på en alkoholförgiftning men det krävs lite mer än ett glas och det kan du som sagt var få även av vanlig systemsprit...
Citera
2010-08-31, 17:06
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Det finns inget giftigt i Svensk T-röd förutom själva alkoholen,
däremot så innehåller den denatureringsämnen.
Dvs bla Bitrex, vilket är ett av dom bittraste ämnen man känner till.
Något rent kräkmedel tvivlar jag att det innehåller, utan
man kräks av den bittra smaken. Tanken är ju att glassen ska
dämpa smaken.

Man blir inte blind!!!!!!
Däremot så har man sjunkit några pinnhål i den
sociala statusen om man dricker det.
Citera
2010-08-31, 17:06
Medlem
tant-astrids avatar
Kan nog vara gott om man smälter piggelinen och gör en grogg ändå försökte tänka ut nån gottedricka som har liknande konsistens kanske nån kall likör ??

har inte provat t-sprit men har ju läst vad det innehåller och hört om folk som blevt förgiftade av det

själv har man råkat köpa dålig dunk hembränt en gång och hela festen låg i trädgården och spydde galla
druckit en hel förpackning bajjemaja tvål med 85 % på festival med juice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in