2009-05-25, 16:04
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingzyz
Om ni skiter i att käka så jävla mycket glass
så kan ni handla systemsprit istället, om ni
inte väljer T-röd för den goda smakens skull iofs.

Man kanske väljer glassen för den goda smakens skull?
Citera
2009-05-25, 16:05
Medlem
kingzyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Man kanske väljer glassen för den goda smakens skull?

Ja det får man ju hoppas! Annars vore det lite overkill.
Som att ligga i solen en hel dag och runda av kvällen
med en bastu.
Citera
2009-05-25, 18:30
Medlem
The grofs avatar
Kan man ta och hälla upp en liten sats t-röd och sedan lägga i en piggelin att smälta däri för att skapa en mer lättdrucket grogg? Eventuellt spä ut med lite vatten också.
Citera
2009-05-25, 20:31
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The grof
Kan man ta och hälla upp en liten sats t-röd och sedan lägga i en piggelin att smälta däri för att skapa en mer lättdrucket grogg? Eventuellt spä ut med lite vatten också.

Kan, kan man väl, men poängen är att först få en blöt munhåla, så att man lätt kan svälja ned snapsen, och därefter kyla ned, underlätta sväljandet (eftersom man sväljer mycket efter en snaps och det är otäckt att svälja med torr mun) samt ta bort bismaken.

För övrigt smakar ju glassen bättre, om man inte blandar den med T-Röd.
Citera
2009-05-25, 20:43
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingzyz
Om ni skiter i att käka så jävla mycket glass
så kan ni handla systemsprit istället, om ni
inte väljer T-röd för den goda smakens skull iofs.

Han har ju redan redovisat att dom tjänar på det jämfört med systemspriten även med glassen inräknat.
Citera
2009-05-25, 22:41
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Kan, kan man väl, men poängen är att först få en blöt munhåla, så att man lätt kan svälja ned snapsen, och därefter kyla ned, underlätta sväljandet (eftersom man sväljer mycket efter en snaps och det är otäckt att svälja med torr mun) samt ta bort bismaken.

För övrigt smakar ju glassen bättre, om man inte blandar den med T-Röd.

Mja, sporadiskt inspirerad så stack jag till statoil vid 19 tiden idag och inhandlade två piggelin o en t-röd. Satt i ett naturskönt område och lyssnade på red hot chili peppers och inmudigade sju korkar t-röd efter instruktioner. Gick ganska bra. Sista var dock utan piggelin. Själva smaken kan beskrivas som om man har käkat en hel gummibåt samt ätit eld i en bisarr kombination. När jag kom hem drack jag en grogg med två kapsyler t-röd och äppeljuice. Räligt men drickbart. Försökte äta middag nyss, käkade halva men fick inte ner resten och mår väl generellt ganska dåligt men inte sämre än ett vanligt alkoholrus.
Citera
2009-05-26, 02:57
Medlem
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv, men jag har i alla fall dragit ned avsevärt på alkoholkonsumtionen. Jag har inte druckit T-Röd sedan i onsdags eller om det var torsdags.
Oj, fyra fem dagar sedan du drack T-röd. Det är vad jag kallar uppehåll. Duktigt.
Citera
2009-05-28, 01:58
Medlem
Cunnilinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iuvenesco
Oj, fyra fem dagar sedan du drack T-röd. Det är vad jag kallar uppehåll. Duktigt.

Det är väl relativt. Jämför man med hur det såg ut vid trådstarten så är det ju grymt bra.
Citera
2009-05-28, 02:55
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
Det är väl relativt. Jämför man med hur det såg ut vid trådstarten så är det ju grymt bra.

Ja, fast någon egentlig prestation är det inte. Det finns så många delorsaker till nedskärningen på konsumtionen och så litet viljestyrke. I sjunkande ordning:
  1. Jag har haft mycket tjack de senaste dagarna och därför inte behövt någon kompletterande ångestlindring
  2. Jag har fått öl och vodka och därför inte haft motiv att dricka någon annan alkohol
  3. Jag hade föräldrarna på besök och ville inte dricka T-Röd inför dem; jag injicerade tjack, däremot, men då gör man å andra sidan behagliga miner, och jag vill varken väcka skadeglädje eller medlidande hos dem
  4. Jag har fått klagomål av typen "Du smakar någon konstig sprit", när jag har druckit T-Röd
Citera
2009-05-28, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
Ja så kan man ju också se det om man vill men det gör ju inte saken bättre.
Citera
2009-05-28, 05:04
Bannlyst
Citat:

4. Jag har fått klagomål av typen "Du smakar någon konstig sprit", när jag har druckit T-Röd

Detta lät ganska roligt enligt mig, du får det att låta som att det är ett vanligt förekommande fenomen att folk brukar smaka på dig. Jag tänker mig att folk helt oprovocerat går fram till dig där du spatserar till den lokala macken för att inhandla en flaska T-Röd och börjar tugga samt slicka på dig, en ganska underhållande om än underlig tanke.

För att inte glida iväg helt från topic så undrar jag om du/ni skulle kunna skriva en lista med diverse maträtter och drycker samt hur pass bra de funkar till att:
  1. Ta bort smaken utav [det där bittermandelsmakande ämnet som jag för tillfället glömt namnet på].
  2. Fukta och kyla munhåla och strupe i förebyggande syfte.
  3. Ta bort eventuell odör från munhålan efter intag då jag förstått att T-Röd inte bara smakar utan även luktar mer illa än vanlig alkohol(läs: systemsprit alt. Hembränt).
Tack på förhand!
Citera
2009-05-28, 06:32
Medlem
Citat:
Ja, fast någon egentlig prestation är det inte. Det finns så många delorsaker till nedskärningen på konsumtionen och så litet viljestyrke. I sjunkande ordning:
  1. Jag har haft mycket tjack de senaste dagarna och därför inte behövt någon kompletterande ångestlindring
  2. Jag har fått öl och vodka och därför inte haft motiv att dricka någon annan alkohol
  3. Jag hade föräldrarna på besök och ville inte dricka T-Röd inför dem; jag injicerade tjack, däremot, men då gör man å andra sidan behagliga miner, och jag vill varken väcka skadeglädje eller medlidande hos dem

Injicerade du framför dina föräldrar? Måste kännas konstigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in