Visa ord som härmed och för all framtid skall pryda min signatur. Sagt och gjort, nu sitter man med ölen i hand och enligt mig har jag inget som helst ansvar förens i februari. Förutom då självklart att ägna mig åt missbruket.
Haha!
Själv har jag massor av ansvar, men det tar jag inte. Jag tar ett glas i stället.
Ja alcogel slank ner lättare än förväntat. Rekomenderar att blanda med "saft" till en kolsyremaskin. Maskerade i princip all smak.
Ja men, även jag har prövat att supa på 85%ig DAX Alcogel. Idén till dumheterna kom såklart från Arkomann. Och visst fan funkar det, och jävligt bra och billigt! Nästan så man överväger att ta med pumpflaskan på festen framöver. Att grogga med Energidryck funkar utmärkt.
Ja men, även jag har prövat att supa på 85%ig DAX Alcogel. Idén till dumheterna kom såklart från Arkomann. Och visst fan funkar det, och jävligt bra och billigt! Nästan så man överväger att ta med pumpflaskan på festen framöver. Att grogga med Energidryck funkar utmärkt.
Ja, jag föredrar nästan teknisk sprit framför den dyra och svaga systemspriten.
Hade varit grymt kul att sitta med pumpflaskan på en "finare" fest och kolla deras miner.
Fan, alltså... "Hi, I'm Johnny Knoxville..."
Don't try this at home
Visst kan man dricka alkogelen, men det är ju inte bra. Du är väl medveten därom, att den innehåller propylenglukol, glycerin, butanol och sådant? I och för sig räcker det ju med vanlig etanol för att skada kroppen på ett helt annat sätt än de flesta narkotika. Alkohol passerar vartenda cellmembran och påverkar, intagen i tillräckliga mängder, precis hela kroppen ... negativt.
Sedan kan man ju naturligtvis inte direkt avlida av en helgfylla àla svensson, ens om man dricker teknisk sprit med halter av andra alkoholer med betydligt giftigare metaboliter än etanol, men man dricker ju inte T-Röd, spolarvätska, handdesinfektion, kutan lösning et c., om man inte är kraftigt alkoholiserad och/eller i desperat behov att undfly den smygande nykterhetens kval.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve
Ja, jag föredrar nästan teknisk sprit framför den dyra och svaga systemspriten.
Ja, man får en mycket skönare fylla på teknisk sprit. På vanlig systemsprit märker man ju ingenting alls, förrän man helt plötsligt har sagt eller gjort något rätt ogenomtänkt utan att tänka på konsekvenserna.
Och sedan måste man fortsätta dricka ett bra tag till, innan man börjar bli skönt varm och avdomnad i kroppen, och under tiden hinner man vara ännu mer av en social katastrof, utan att för den skull visa minsta tecken på berusning i övrigt. På teknisk sprit är det tvärtom, tycker jag. Då krävs det ju bara ett par glas för att bli skön, men en liter eller så för att spåra ur... vilket alltså motsvarar två helrör systemsprit.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve
Hade varit grymt kul att sitta med pumpflaskan på en "finare" fest och kolla deras miner.
Jag kan illustrera dem åt dig:
Först ser alla ut så här: ; sedan gör hälften den här minen: ; hälften:
Så såg det i alla fall ut för några år sedan, när jag ansåg det lustigt att chockera på en i och för sig inte alltför fin tillställning. En snubbe där blev väl litet för fort full på spriten, som serverades, och började sin bekännelse med "Jag är alkoholist...", när jag flashade armvecket och avbröt "Jag är narkoman!"
Tro mig, det var inte lika roligt för de andra, och inte så roligt för mig, heller. Jag fick gå hem efter det.
Så såg det i alla fall ut för några år sedan, när jag ansåg det lustigt att chockera på en i och för sig inte alltför fin tillställning. En snubbe där blev väl litet för fort full på spriten, som serverades, och började sin bekännelse med "Jag är alkoholist...", när jag flashade armvecket och avbröt "Jag är narkoman!"
Tro mig, det var inte lika roligt för de andra, och inte så roligt för mig, heller. Jag fick gå hem efter det.
Sjukt hur konstiga människor är. Snubben som så sorgligt erkände sin alkoholism blev säkert tröstad och bjuden på en skinkmacka, medan han som lite skämtsamt erkände sin narkomani blev utslängd.
Visst kan man dricka alkogelen, men det är ju inte bra. Du är väl medveten därom, att den innehåller propylenglukol, glycerin, butanol och sådant? I och för sig räcker det ju med vanlig etanol för att skada kroppen på ett helt annat sätt än de flesta narkotika. Alkohol passerar vartenda cellmembran och påverkar, intagen i tillräckliga mängder, precis hela kroppen ... negativt.
Inte heller något jag rekommenderar, visst ett par jävlar kan man ta. Alltid förr på festivaler var det ju standard när man kom dit tidigt att plundra alla bajamajor på alcogelen. Då var det inga flaskor med pumpar, utan när man slitit upp "behållaren" stod man med en fyrkantig påse med en ca 7cm lång "spene" i handen. Som man sedan likt en ko fick mjölka ur gelen. Den bästa? men ack så klassisk var då att blanda den med Kir. En vän drack upp en påse och någon flaska kir en solig eftermiddag utanför vårat tält. Ordentligt packad blev han och under kvällen intogs större mängder "vanlig" alkohol och en hel del andra preparat. Summan av kardemumman blev tillslut att när vi vaknade på morgonen så låg han i ordentliga magknip och jämrade sig utanför tältet. Det tog väl hela dagen med massor av mat samt alkoholfri dryck innan han började komma på fötter igen och dricka öl med oss andra. Vill även minnas att nyponsoppa fungerar bra till gel, tar bort mycket smak och håller en fin konsistens som maskerar riktigt bra. En annan "biverkning" jag minns var den klassiska "tvålhinnan" i munnen som sträckte sig ända ner i halsen och vägrade försvinna i första taget. Minns dessutom att den tvålen vi drack då var betydligt "stabbigare" än den vi har nu. Man kunde nästan bygga små högar utav den. Gelen idag som finns på apoteket i alla fall har ju en mer flytande konsistens. Minns inte så mycket från toabesök på festivaler de senare åren. När jag går på bajamaja så finns det sällan tvål och på vattentoaletterna har jag för mig att det rör sig om "vanlig" Dove eller liknande. Tror även att dom slutade med gelen ett år på en festival, men den kom tillbaka senare år.
@Arkomann. Jobbar fortfarande på mitt missbruk sen helgen och har inga större planer på att sluta än. Var även på besök hos pulvergrannen hela eftermiddagen. Tyvärr hade han lite läkarbesök och andra trökerier för sig under de kommande dagarna så han prioriterade det före en veckokrök.
Senast redigerad av Michel Myers 2010-01-12 kl. 21:52.
Ja, du är FB's egna jackass. Sen är vissa funtade att göra likadant.
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
[...]Visst kan man dricka alkogelen, men det är ju inte bra. Du är väl medveten därom, att den innehåller propylenglukol, glycerin, butanol och sådant? I och för sig räcker det ju med vanlig etanol för att skada kroppen på ett helt annat sätt än de flesta narkotika. Alkohol passerar vartenda cellmembran och påverkar, intagen i tillräckliga mängder, precis hela kroppen ... negativt.
[...]
Ja, man får en mycket skönare fylla på teknisk sprit. På vanlig systemsprit märker man ju ingenting alls, förrän man helt plötsligt har sagt eller gjort något rätt ogenomtänkt utan att tänka på konsekvenserna.
Och sedan måste man fortsätta dricka ett bra tag till, innan man börjar bli skönt varm och avdomnad i kroppen, och under tiden hinner man vara ännu mer av en social katastrof, utan att för den skull visa minsta tecken på berusning i övrigt. På teknisk sprit är det tvärtom, tycker jag. Då krävs det ju bara ett par glas för att bli skön, men en liter eller så för att spåra ur... vilket alltså motsvarar två helrör systemsprit.
[...]
Nej det är jag mycket väl medveten om, men precis som du säger, det blir en skönare fylla. Föredrar det hellre ändå faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
[...]Jag kan illustrera dem åt dig:
Först ser alla ut så här: ; sedan gör hälften den här minen: ; hälften:
HAHAHA Fyfan du gav mig ett riktigt gott IRL-skratt vill jag lova. Fyfan så skön du är. Påminner om det jag läste när du var på sjukhuset och tog blodprov.
Sjukt hur konstiga människor är. Snubben som så sorgligt erkände sin alkoholism blev säkert tröstad och bjuden på en skinkmacka, medan han som lite skämtsamt erkände sin narkomani blev utslängd.
Jag skrämde ju bara livet ur småbrudarna, som värden hade en fest för att ha en anledning att bjuda hem dem, och mitt beteende var väl inte helt optimalt för hans förutsättningar att få doppa.
Ärligt talat fick jag faktiskt en hel del medlidande också, när jag blev ledsagad ut. Jag hade ju blivit av med bostad, inkomst, körkort, et c. och hade för närvarande inga utsikter att lindra den vid det laget stundande, i ordets rätta bemärkelse, fruktansvärda avtändningen från opiaterna. Men ja, det finns en helt annan förståelse för alkoholism än narkomani.
Nåja, knarket har jag ju lyckats lägga av med vid det här laget, men idag råkade det visst slinka ned en vinare.
Jag skrämde ju bara livet ur småbrudarna, som värden hade en fest för att ha en anledning att bjuda hem dem, och mitt beteende var väl inte helt optimalt för hans förutsättningar att få doppa.
Ärligt talat fick jag faktiskt en hel del medlidande också, när jag blev ledsagad ut. Jag hade ju blivit av med bostad, inkomst, körkort, et c. och hade för närvarande inga utsikter att lindra den vid det laget stundande, i ordets rätta bemärkelse, fruktansvärda avtändningen från opiaterna. Men ja, det finns en helt annan förståelse för alkoholism än narkomani.
Nåja, knarket har jag ju lyckats lägga av med vid det här laget, men idag råkade det visst slinka ned en vinare.
helt ren?
blir några bers å zoppar idag här...min t-röds period är över för länge sen
helt ren?
blir några bers å zoppar idag här...min t-röds period är över för länge sen
Jag skulle i och för sig pissa positivt, men jag tar inget jag inte är ordinerad, förutom alkohol och det är ju helt normalt och socialt accepterat, även om man själv har lyckats förvandla det till något abnormt och tabubelagt.
Edit: Min T-Rödsperiod är också över, men självklart står det en nödflaska i städskrubben.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!