2013-08-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har aldrig hört talas om en spelare som varit borta från A-lagsspel på en anseeligt hög nivå i den åldern någonsin kommit tillbaka på den högstanivå potentialmässigt. Det är en sak att vara borta i typ 25-årsåldern...men i 20-åråldern tappar amn sjuktmycket då man ännu är under väldigt stark utveckling.
Thiago Silva låg väl på sjukhus i typ 6 månader när han var i samma ålder som Guidetti...
Citera
2013-08-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Thiago Silva låg väl på sjukhus i typ 6 månader när han var i samma ålder som Guidetti...

Ja, han uttalade sig om det där nyss. Han höll till och med på att dö.

Självklart så är det skitsnack att Guidetti aldrig kan nå samma nivå igen. Jag förväntar mig till och med att han ska göra det. Såvida hans fysik helt plötsligt inte är märkbart mycket sämre. Allt du tappar, det får du tillbaks väldigt fort.
Citera
2013-08-23, 16:28
Medlem
snillet_1s avatar
Jo, det finns några exempel men generellt sett är det en väldigt känslig ålder att vara borta i över ett år under. Kaká bröt nacken som 18-åring exempelvis och var nära att bli förlamad.

Hur som, Guidetti har möjlighet att nå en hygglig nivå, tror jag. Han verkar ju vara något av en träningsnarkoman och professionell. Men då måste han lämna City. Spel i reservlaget duger inte och A-laget kommer han inte in i. Han måste spela mot karlar i en professionell liga. Belgien, Danmark, Allsvenskan whatever. Han måste lämna City.

Jag var lite skeptisk mot Belgien men har nog ändrat mig där. Speltid - prio 1.
Citera
2013-08-24, 21:28
Bannlyst
Hobbyblatten dansar i omklädningsrummet

http://www.fotbolldirekt.se/2013/08/24/tv-guidetti-bjuder-upp-till-kalsongshow/
Citera
2013-08-25, 00:26
Medlem
sven33s avatar
Nu börjar det hända saker, senaste dygnet har det kommit uppgifter om att Stoke lagt ett bud på 5,5 miljoner pund för Guidetti samtidigt som holländsk media rapporterar att han nu är skadefri och att Feyenoord vill ha honom. Vi vet väl också i princip att Swansea lagt ett lånebud så något problem med intresset kan man inte hävda att det finns.

Blir riktigt besviken om inte City släpper iväg honom någonstans nästa vecka.

http://www.irishmirror.ie/sport/soccer/transfer-news/mark-hughes-set-plunder-manchester-2217690

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/290273_guidetti-weer-fit-en-denkt-aan-feyenoord
Citera
2013-08-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Nu börjar det hända saker, senaste dygnet har det kommit uppgifter om att Stoke lagt ett bud på 5,5 miljoner pund för Guidetti samtidigt som holländsk media rapporterar att han nu är skadefri och att Feyenoord vill ha honom. Vi vet väl också i princip att Swansea lagt ett lånebud så något problem med intresset kan man inte hävda att det finns.

Blir riktigt besviken om inte City släpper iväg honom någonstans nästa vecka.

http://www.irishmirror.ie/sport/soccer/transfer-news/mark-hughes-set-plunder-manchester-2217690

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/290273_guidetti-weer-fit-en-denkt-aan-feyenoord

Hoppas detta stämmer! 5.5 miljoner pund för någon som inte spelat på ett år känns ändå som stora pengar!
Citera
2013-08-25, 04:34
Medlem
Gång på gång hör jag rykten om att Guidetti har varit avstängd efter att ha fastnat i ett internt doping test hos Man City. Tydligen har dopingen skett för att snabba på återkomsten.
Avstängningen skulle förklara den extremt långa frånvaron.

Är det någon som har mer information om detta??
Citera
2013-08-25, 12:48
Medlem
Förstod aldrig varför han skrev på nytt med City, de har ju alla pengar i världen så de behöver inte hetsa iväg en transfer utan kan låna ut honom hejvilt precis som de gjort fram tills nu. Hade det inte varit bättre att vänta ut kontraktet och signat med tex mitt/bottenlag i CL eller ett storlag i holland för att generera både kontinuitet och speltid.
Citera
2013-08-25, 13:53
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemper Boyd
Gång på gång hör jag rykten om att Guidetti har varit avstängd efter att ha fastnat i ett internt doping test hos Man City. Tydligen har dopingen skett för att snabba på återkomsten.
Avstängningen skulle förklara den extremt långa frånvaron.

Är det någon som har mer information om detta??
Gång på gång så ser jag massa flygande blåa elefanter flyga över mitt hus och väsnas. Troligen så har det skett en mutation bland vissa elefanter så att de har fått vingar och därför lärt sig flyga. Denna mutation skulle förklara varför det är så mycket flygande elefanter över mitt hus.

Någon som har mer information om dessa blåa flygande elefanter?

Skärp dig nu med dessa trollrykten. Antingen langar du länk, eller så säger du vilka specifika personer som känner Guidetti/Man C laget som sagt detta.

OnT: Börjar det hända grejer nu eller?

Tränar han med Man C U21 lag men inte spelar matcher, eller vad håller han just nu på med? Vad händer när han sedan fyller 22 och inte längre kan vara med i U21-laget?

Många frågor angående Guidetti, men i vanlig ordning lite svar.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-08-25 kl. 14:42.
Citera
2013-08-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Gång på gång så ser jag massa flygande blåa elefanter flyga över mitt hus och väsnas. Troligen så har det skett en mutation bland vissa elefanter så att de har fått vingar och därför lärt sig flyga. Denna mutation skulle förklara varför det är så mycket flygande elefanter över mitt hus.

Skärp dig nu med dessa trollrykten. Antingen langar du länk, eller så säger du vilka specifika personer som känner Guidetti/Man C laget som sagt detta.

Tränar han med Man C U21 lag men inte spelar matcher, eller vad håller han just nu på med? Vad händer när han sedan fyller 22 och inte längre kan vara med i U21-laget?

Han kommer väl kunna vara med ändå i U21? Han får väl dock vara högst 21 år när ett nytt kval drar igång, vilket gör att han kommer kunna vara med i mästerskap när han är 23 år.
Citera
2013-08-25, 15:35
Medlem
Citat:

Tufft skrivet...

Om du nu skall ha länk till en som talat öppnare om ryktet, kan du leta vidare från den här tråden fram till vad Ekwall säger om det hela: https://www.flashback.org/p43594530

Har dock hört detta rykte från person med närmare anknytning till Guidetti och det låter inte alls orimligt. Han vill komma tillbaka snabbare och skickar i sig lite anabola. Han är ju onekligen inte den vassaste kniven i lådan.
Citera
2013-08-25, 15:37
Medlem
Citat:

Kollar du på Citys filmer på youtube så är han ofta med där. Han umgås väldigt ofta med de brittiska spelarna, Lescott och Richards bland annat. Han hängde även med till Sydafrika så jag tar för givet att han tränar med A-laget just nu.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-25 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in